Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 847 848 [849] 850 851 ... 853

Viestit - SAS

Kysymys :Miksi vanha karho eli jo niitetty pitää niittää uudelleen
en ymmärrä vai onko perhosella vaikea ajaa monimuotoisia lohkoja?
Niin tosiasia on että Suomalaiset maatilat ovat pientiloja verrattuna suuren lännen tiloihin jossa koneet ovat aivan omaa luokkaansa .
Mutta jos verrataan konekantaa esim Amerikkaan ja Kanadaan suhteessa ha kohti on konekanta Suomessa ylimitoitettu yleisellä tasolla se taas johtuu siitä että täällä kaikkein köyhimmät vai miten se oli saavat suurimmat tuet ja luonnonolot esim puintikausi on suhteellisen lyhyt ja riskialtis ilmaston vuoksi.
Mitä tulee työvoiman saantiin niin siinä voisi koneyrittäjät katsoa peiliin eli joko esim. niittotaksa on laskettu alkujaankin väärin jos kuskille ei voi maksaa kuin vaivaiset 9 euroa tai niittotaksa on laskettu hyvinkin oikein mutta luotetaan siihen että "talkootyövoimaa "
on saatavissa helposti ja maksimoidaan urakoinnin tulos ja niin on taas vara ostaa entistä suurempia koneita .
Kaikilta tuntuu myös unohtuneen peltojen kestokyky eli akselipaino sääntö 3 tonnia siitä ei yli oli rengastus miten leveä tahansa.
Tästä säännöstä ei tunnu kukaan enään välittävän ei urakoitsijat eivätkä viljelijät.Mutta joskus se vielä löytyy edestä ,mutta siihen asti eletään kuin viimeistä päivää.
Kaikille jotka olette kuskina maatalousurakoinissa HERÄTKÄÄ ja vaatikaa kunnon palkka raskaasta ja vastuullisesta työstä.
Työn laatuun voisi myös panostaa urakoinnissa .On aika hurjaa
lukea Valion rehuanalyysistä vastaavien kirjoituksia kun rehun laatu on laskemaan päin,mutta sehän ei ole mikään ihme kun hirveellä vauhdilla niitetään ja kaavitaan karholle multineen,vanha sääntö mitä enemmän heinää liikutellaan pellon pinnalla niin sitä kehnompaa rehusta tulee.Hapotus on miten sattuu sinne tänne ruiskitaan hapot jos ollenkaan (ruostuu ne suuret koneet jos happo sekotetaan rehuun siellä missä sen pitäisi tapahtua.)
Paljon olisi "kirveellä" töitä mutta niin se on joka hommassa kehittää voi vielä paljon ja kritiikki on aina tervetullutta.
Ostin talvella HL-lihaa ja tykkäsin siitä niin että nyt on iso tilaus sisässä ja taas pian päästään herkuttelemaan.On siinä erikoinen maku ja vähärasvaista.Lisää tälläistä lihaa niin maailma pelastuu ;D
Pohojalaaselle: tule sieltä sivistymättömyydestä tänne sivistyksen keskelle ja opettele ensin keskustelemaan ilman alkukantaista nimittelyä ja anna arvo toisenkin mielipiteille näin toimien päästään
henkeviin keskusteluihin ilman uhoamista ja toisen mollaamista.
TV:SAS
Ne on kuule kaikissa merkeissä yhtä kelvottomia nykyään .
Ne napakannet saa pitämään sillä konstilla että ottaa ne irti ja puhdistaa huolella ja joko putkiteipillä tai ilmastointi teippiä kiertää reunan päälle sopivasti ja painaa takaisin paikolleen niin minä sain ne pitämään ja rasva tuli läpi että rutisi.Lämmin rasvapatruuna kyllä edesauttaa huomattavasti toimenpidettä ja sulan aikaa yleensä onnistuu koko homma paremmin.Teippi jää näkyviin kummaltakin puolelta lätkää mutta sillä ei ole merkitystä.Munista kyllä pitäisi se insinööri hirttää joka senkin navan on keksinyt.Ja tietysti laakerivälys olisi hyvä kokeilla kerran vuodessa varsinkin uudeen kärryn.Pyörä tunkilla ilmaan ja siitä kokeilemaan jos välys on suuri on kyllä aika varmaa että pyörä jossain vaiheessa putoaa.Nykyajan renkaat on tosi leveitä ja ne väännättää napaa suurilla voimilla.Mutta älä kiristä liian pineksi välystä se on yhtä paha kuin liian suuri.Ei muuta kuin rassaamaan .
Vaihda termostaatti niissäkin on viallisia jo uutena.Viallinen termostaatti voi tehdä vaikka mitä ei esim. aukea tarpeeksi suurelle.
oli MT juttu ja tilasto, kokonaista 2 fenttiä oli myyty mutta ne kun katkoo niin on neljä jos pieni huumori sallitaan.
Koko euroopan kovin nousija oli Valtra,täällä kotimaassa yhä useampi
uuden traktorin ostaja valitsee muun kuin Valtran sen takia että tulee siinä samalla tuettua keski-euroopan maatalousklusteria jota myös Suomalaiset kuluttajat yhä enenevässä määrin tekevät jo senkin vuoksi että jos Suomen maanviljelijöille ei kotimaiset koneet kelpaa miksi heidän pitäisi tukea Suomen maatalousklusteria.
Myös Ferkun myynti takkuaa vaikka uusia malleja on tullut yhtenään se ei ferkun viehätystä ole lisännyt.Osana voi olla ikävät "laatupuheet"joita kiertää ympäri maailmaa.
Tässä lopuksi yleissivistystä eli Valtra työllistää yli 4000 Suomalaista.
On siinä ruokapöytiä paljon kun pistettäisiin peräjälkeen ja katettaisiin
Suomalaisen maanviljelijän tuottamilla elintarvikkeilla.
Tietenkin kaikki muu maatalouskoneteollisuus esim:Junkkari,Elho,Tume VM jne lisäksi.Isot rahat siinä pyörii näitä asioita kannattaa aina miettiä kun koneita tilalle hankkii.
Huono kiihtyvyys ja huommattava maksiminopeuden aleneminen viittaa siihen ,että staattorin vapaakytkin on lukkiutunut paikalleen
eikä staattoripyörä lähde suurilla pyörintänopeuksilla (kun turbiinipyörän momentti on pienentynyt pumpun momentin suuruiseksi)
pyörimään pumppupyörän ja turbiinipyörän mukana .Tämä
aiheuttaa öljyn ylikuumenemista ja vaikka stall-kierrosnopeus säilyy normaalina on muunnin tästä huolimatta vaihdettava.
Stall -kierrosnopeutta määritettäessä etsitään se maksimi pyörimisnopeus jolla moottori jaksaa pyörittää muuntimen pumppupyörää kun turbiinipyörän pyöriminen on estetty esim.kytkemällä vaihde päälle ja painamalla jarrua (vapautuskytkimen toiminta estetty).Toimenpiteen kesto saa olla enintään n.10 s. kerrallaan jonka jälkeen voimansiirto on kytkettävä vapaalle. Hetken jäähdyttämisen jälkeen voidaan koe uusia.Stall-kierrosnopeus on vakio ja sillä kokeellisesti määrätty tietty arvo.Moottorin on oltava täydessä kunnossa stall-pyrintänopeutta määritettäsessä.
600-700 r/min annettua arvoa alempi stall-pyörimisnopeus osoittaa että muuntimen staattorin vapaakytkin ei pidä tällöin ja tällöin muunnin on vaihdettava.
Korkea stall-pyörintänopeus osoittaa että eteen tai taakseajokytkin luistaa ,tai jos muuntimesta kuuluu särähtävä ääni ja samalla stall-kierrosluku on korkea,johtuu tämä muuntimen vaurioituneista öljynohjaussiivekkeistä.Luistava eteen tai taakseajokytkin aiheuttaa vinkuvan äänen.Luistava kytkin voi ylikuumentua niin että kytkinlevyt hitsaantuvan yhteen.Tällöin ao kytkin on jatkuvasti kytkettynä.Jos samanaikaisesti kytketään päälle toinen kytkin (eteen tai taakseajokytkin)lukkiuttuu kone paikalleen ja tämä aiheuttaa moottori ylikuormittumisen.Paineen mittauspisteitä on 14 ja sen kannattaa teettää asiantuntevalla ammattimiehellä.
Vauriotapauksessa muunnin vaihdetaan kokonaan erillisiä osia EI SAA.
Muunninvaihteisto on sitten asia erkseen siihen saa osia.
Muunnin yhtäkuin tavallisen traktorin TURBIINI KYTKIN,elikkä ei välttämättä kovin kallis osa.
Jos haluat vaihtoarvon säilyvän hyvänä osta Valtra ja jos et niin siitä piittaa osta case sen arvo laskee pikaisesti mutta se onkin "rahamiehen" kone. ;D
Ferkun kuuluisa jousi kun pettää niin silloin alkaa suuri hulapaloo elikkä
kahden euron jousen takia 2 päivää remonttia ja sitten jousi jo maksaakin mukavasti.
Kyllä nimenomaan Fentissä pitää ratti irrottaa ja siirtää taakse ja vielä yksi Fentin heikkous taaksepäin ajettaessa askin hyötysuhde on surkea eli polttoaineen kulutus kasvaa huimasti ja lämpöongelmat.
Fentin tiedotuspäällikökin myöntää Fentin katkeamiset ja lupaa parannusta asiaan lähivuosina joten odotellaan uusia "katkeamattomia" Fentti malleja.
Juuri fentissä piti ratteja siirellä aivan surkee tapaus.
KM testasi muutama vuosi sitten kaikkki markkinoilla olevat taakseajolaitteet ja yksi nousi ylitse muiden VALTRA.Toisissa heikkoutena useimmiten oli että piti tehdä kaiken maailman ratin irrotukset ym. ennen kuin voi aloittaa taaksepäin ajon.
Hei "Maraani" pottupellossa on hyvän näköinen Ylön kärry ja kuulemma myidään pois jos jotakin kiinnostaa.
Sivuja: 1 ... 847 848 [849] 850 851 ... 853