Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.  (Luettu 644836 kertaa)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4405
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Juu u minäkyllä olen hiemanerimieltä tuon tuulivoimalan 1kk pystyynnoususta. Siis siittä hetkestä lukien kun lupaprosessi on polkastu käyntiin. Sitte aletaan tekeen avohakkuuta ja infraa sinne tuulipuistoon eikäse nyt aivan pieni ruopasuole se jalustan monttukaan tommosille.
Sitte vielä ne linjat yms.

Juu ei varmaan nouse kuukaudessa kuin sellainen jenkkimallin vesipumppuviipperä omalle maalle :-)

Poliittisesta ja taloudellisesta kädenväännöstä ja päätöksestä, suunnittelusta, rahoituksen sopimisesta, eri vaihtoehtojen selvittelystä, YVA-menettelyistä, mahdollisista osayleiskaavamuutoksista, valituksista jne ei vuosi riitä sinnepäinkään edes siihen että ensimmäinen konkreettinen työvaihe maastossa tehdään. Ei taida saada edes loppuun hiottuja tekniikan kauppasopimuksia kuukaudessa aikaan, saati niitä osia valmistettua. Ainakin oletan että 3 MW:n voimalan siipiä ja tekniikkaa ei haeta paikallisen rautakaupan noutovarastosta sitten kun mieli tekee.

Yhtä projektia tuossa vilkaisin, jo kaavamuutokseen meni aikaa 12/2015 - 11/2018. Ja mitään suurempaa sitovaa ei oikein voi päättää ennenkuin toiminnan mahdollistava kaava on hyväksytty.

http://dynastyweb.kase.fi/veteli/kokous/20181509-3-11.PDF

Tietenkin jos projektiin lasketaan vain se että iso nosturi käy nostamassa tekniikan jo aiemmin tehdyn tornin päähän niin päivässähän se valmistuu :-)

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
 Koitappa arvto laskea kuinka monta 5MW viipperää pitää rakentaa korvaamaan yks OL-3 vuosituotanto. Ei tule sähköä vuoteen eikä kahteenkaan.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
- Niin TVO ilmoitti pystyttäneensä 1MW oman tuulivoimalansa KUUKAUDESSA.
Jos ei omien tiedot kelpaa, niin voittehan vetää väitteestään TVO johdon oikeuteen. TOISAALTA samainen TVO ilmoitti, ettei saa OL-3 sekoaan käyntikuntoon edes 120 kertaa pitemmässä ajassa!
-
OL-3 korvaamiseen on vallan HYVIN riittänyt vuosikymmeneksi tuollainen 10e maksava polkupyörän dynamo naapurin muksun poljettavana. On 100% VARMASTI tuottanut sähköä OL-3 enemmän! ; )) Totuus ON HAUSKA ja varmasti kirpaisee myös.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Kyse eiolekkaan siitä mitä joku tvo väittää.
Vaan siitä miten ruusuisesti sinä esität tapahtuvan jonkin voimala kentän valmistumisen.

Tuollainen tuulipuisto hanke joka toteutetaan mantereelle ei vain nouse yhdessä kuukaudessa. Vaan on iso projekti siinä myllätään maita ja mantuja oikeen kunnolla.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8438
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
- Niin TVO ilmoitti pystyttäneensä 1MW oman tuulivoimalansa KUUKAUDESSA.
Jos ei omien tiedot kelpaa, niin voittehan vetää väitteestään TVO johdon oikeuteen. TOISAALTA samainen TVO ilmoitti, ettei saa OL-3 sekoaan käyntikuntoon edes 120 kertaa pitemmässä ajassa!
-
OL-3 korvaamiseen on vallan HYVIN riittänyt vuosikymmeneksi tuollainen 10e maksava polkupyörän dynamo naapurin muksun poljettavana. On 100% VARMASTI tuottanut sähköä OL-3 enemmän! ; )) Totuus ON HAUSKA ja varmasti kirpaisee myös.

Kyllähän sitten kun iso-kolmonen lähtee käymään, niin tuottaahan se energiaa enemmän ja tasaisemmin kuin tuulivoimalat yhteensä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Niinkös onkin käynyt ?

6V/3W perinteisen polkupyörädynamon tuotto. Kerkee naapurin muksu aikuisen ikään ennen tuottoja, vaikka dynamon saa tuottamaan muutamassa sekunnissa.

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Kyse eiolekkaan siitä mitä joku tvo väittää.
Vaan siitä miten ruusuisesti sinä esität tapahtuvan jonkin voimala kentän valmistumisen.
Tuollainen tuulipuisto hanke joka toteutetaan mantereelle ei vain nouse yhdessä kuukaudessa. Vaan on iso projekti siinä myllätään maita ja mantuja oikeen kunnolla.

* Olin itse paikalla seuraamassa systeemiä. Kaverit tuli valmiiseen tiehen. Kiipesi luonnon kupukalliolle. Porailivat siihen päivän kiinnitysreikiä. Muottiin meni pari päivää ja valu bajonettikannalle kesti päivän. Valun kuivuttua oli kaapeli jo lähimuuntamosta tuotuna odottamassa kiinnittämistä. Pystytykseen meni viikon. TVO kuukaudessa sai homman valmiiksi. Ihan sama aikataulu, kun mun 240 aurinkopaneeleillekin meni.

Kun olen ITSE ollut katsomassa vuosia ja vuosia kestävillä ydinvoimalatyömailla . Ja nähnyt ITSE sen V A L T A V A N  edun. Miten paljon nopeammin aurinko ja tuuli käynnistetään 120- kertaa NOPEAMMIN. Niin en todellakaan näe mitään syytä epäillä kiistatonta faktaa aikataulutuksissa!

  • Vieras
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Voidaan siis sanoa, että isokin aurinkovoimala voidaan startata 100-

kertaa NOPEAMMIN, kuin ydinvoimala! Eli niin tuulivoimala,

kuin aurinkovoimala starttaa kuukaudessa tuotantoon.

 Oikeasti on maksanut hintansa takaisin. Jo ennen kuin

 ydinvoimala on tehnyt muuta,

kuin maksanut 21 miljardia tappiota ja menoja!

Kerro mikä " isokin aurinkovoimala voidaan startata 100-

kertaa NOPEAMMIN, kuin ydinvoimala!"   niin se väittämäsi on aika helppo ampua alas. Keravan aurinkovoimalaa rakennettiin paikanpäällä yli 180 päivää. Mutta se sata kertainen aika onkin jo 49 vuotta.

Jos taas vertaa OL3 ja tuollaisten 700kW aurinkovoimalan rakentamisvauhtiin, niin Keravan voimaloita olisi rakennettu samassa ajassa 28 kappaletta, mitä OL3 rakentaminen kestää, eli 2019 loppuun mennessä.
Eli samassa ajassa aurinkovoimala tehoa olisi rakennettu 19,6MW Vastaavasti  Olkiluoto 3 tuottaa sähköä 1600 MW teholla. Eikä tarvitse odottaa auringon nousua, että tulee sähköä.

Kyse eiolekkaan siitä mitä joku tvo väittää.
Vaan siitä miten ruusuisesti sinä esität tapahtuvan jonkin voimala kentän valmistumisen.
Tuollainen tuulipuisto hanke joka toteutetaan mantereelle ei vain nouse yhdessä kuukaudessa. Vaan on iso projekti siinä myllätään maita ja mantuja oikeen kunnolla.

* Olin itse paikalla seuraamassa systeemiä. Kaverit tuli valmiiseen tiehen. Kiipesi luonnon kupukalliolle. Porailivat siihen päivän kiinnitysreikiä. Muottiin meni pari päivää ja valu bajonettikannalle kesti päivän. Valun kuivuttua oli kaapeli jo lähimuuntamosta tuotuna odottamassa kiinnittämistä. Pystytykseen meni viikon. TVO kuukaudessa sai homman valmiiksi. Ihan sama aikataulu, kun mun 240 aurinkopaneeleillekin meni.

Kun olen ITSE ollut katsomassa vuosia ja vuosia kestävillä ydinvoimalatyömailla . Ja nähnyt ITSE sen V A L T A V A N  edun. Miten paljon nopeammin aurinko ja tuuli käynnistetään 120- kertaa NOPEAMMIN. Niin en todellakaan näe mitään syytä epäillä kiistatonta faktaa aikataulutuksissa!

Just
https://www.youtube.com/watch?v=B4jEFPdUiMs

 

Viimeksi muokattu: 26.08.18 - klo:20:14 kirjoittanut Jätkä

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Menee se tuulivoimala toki tarvittaessa nopeamminkin pystyyn. Kuvasin, kun kaverin 650kW tuulivoimalan pystyttämiseen bajonettikantaan meni viikko!

Enkä tosiaan MILLÄÄN, edes yrittämällä saanut mnemään isoon 63 000W aurinkovoimalaani aikaa kuin kuukauden. Toisaalta seuraavan aurinkovoimalan saan varmaan pystyyn puolta nopeammin opittuani! ; ))

OL-3 kohdallahan 120kk on VASTA alkupaloiksi! ) Eli Tuulivoimalat ja aurinkovoimalat on JO tienanneet pääomansa korkoineen takaisin.

Ennen, kuin ydinvoimala alkaa myymään 30snt/kWh hintaista sikakallista sähköään 3snt/kWh tappioputkeen. Joka on JO kaatanut Toshiban, Westinghausen ja Arevankin kannattamattomina!

Viimeksi muokattu: 26.08.18 - klo:22:13 kirjoittanut arvosupi

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Menee se tuulivoimala toki tarvittaessa nopeamminkin pystyyn. Kuvasin, kun kaverin 650kW tuulivoimalan pystyttämiseen bajonettikantaan meni viikko!

Enkä tosiaan MILLÄÄN, edes yrittämällä saanut mnemään isoon 63 000W aurinkovoimalaani aikaa kuin kuukauden. Toisaalta seuraavan aurinkovoimalan saan varmaan pystyyn puolta nopeammin opittuani! ; ))

OL-3 kohdallahan 120kk on VASTA alkupaloiksi! ) Eli Tuulivoimalat ja aurinkovoimalat on JO tienanneet pääomansa korkoineen takaisin.

Ennen, kuin ydinvoimala alkaa myymään 30snt/kWh hintaista sikakallista sähköään 3snt/kWh tappioputkeen. Joka on JO kaatanut Toshiban, Westinghausen ja Arevankin kannattamattomina!

Tarvitaan yli 40 000 arvton paneelivoimalaa tuottamaan OL-1 vuosituoton. 40 000:12= Yli 3000 vuotta.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Kuten jo kerroin mun paneelini tuottanut vajaassa vuodessa 60 000kWh.

Kun OL-3 ei ole tuottanut MITÄÄN yli 10 vuodessakaan!

Eli mun paneelit on tienanneet hintansa takaisin 8 vuodessa.

Kun ydinvoimalat ei ole tuottaneet MITÄÄN vuosikymmnessäkään!

Ja TVO mukaan menee tämän päälle 40vuotta. Eikä ydinvoimala ole saanut

takaisin EDES SIOITETTUA PÄÄOMAANSA!

Eli Aurinkopaneelit tuottaa 5- kertaa enemmän, kuin yksikään ydinvoimala ikinä!

Viimeksi muokattu: 27.08.18 - klo:01:09 kirjoittanut arvosupi

Jätkä

  • Vieras
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Taas on artsi ollut ydinvoimalan valossa kirjoittamassa noita satuja, vaikka muuta väittää.

Niin minä toki NUKUN yöllä, enkä edes käytä pimeällä tietokonetta.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4405
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Tämä vertailu on ihan sama kuin mä kertoisin rakentaneeni linnunpöntön tunnissa enkä mitenkään ymmärrä että paperitehtaan suunnitteluun ja rakentamiseen menee vuosia...

Se nyt on vaan kiistämätön FAKTA että aurinko- ja tuuli ovat ehkä oikein hyviä täydentävän energian lähteitä. Perusvoimaksi niistä ei oikein ole satunnaisuuden ja huonon ennustettavuuden  vuoksi :-(
Tai sitten pitää tarvittaessa olla mahdollisuus ostaa runsaasti energiaa jostakin muualta. Silloin kun sattuu se -30 C talvinen viikko jolloin pohjoisessa on kaamos eikä edes merellä suuremmin tuule.

En halua elää yhteiskunnassa jossa energiaa saa vain sen mukaan että tuuleeko vai paistaako. Molempia vaiko kumpaakaan.

Lisäksi edelleen on varsin tyhmää vertailla laitosta joka on keskeneräinen eikä tuotannossa. Mikään todellinen tilasto ei toimi niin. Ihan sama kuin se mun aurinkovoimalani, olen suunnitellut sitä kohta 10 vuotta eikä se edelleenkään tuota mitään, ei edes mielihyvää :-))

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Aika kiinnostavaa asiassa on, nämä keskeiset faktat.

Eli ennen kuin ydinvoimalat on edes VALMISTUNEET. Ovat kaikki tuulivoimalat ja aurinkovoimalat startanneet. Käynneet koko takuuaikansa. Ja mikä tärkeintä . Myös tuottaneet korkoineen kaiken sen rahan, joka niihin on sijoitettuna!

Vallankumoukselliseksi homman tekee, että on samantekevää. Onko aurinkovoimala/ tuulipuistot 1000kW tai 1000MW kokoinen. Niin matematiikka menee niillä aina näin!

Ei olekaan mikään ihme, että Joku Suomen kokoinen Skotlanti tuotti KAIKEN sähkönsä tuulella ja auringolla jo muutamassa vuodessa! Helppoa, koska EKO voimaa voidaan tehdä todistetusti muutamassa kuukaudessa vaikka kuinka paljon!

Toki jatkossa pystytysvauhdit ja halpuus sen kuin kasvavat. Samalla, kun esim. Fennovoiman hinta ponnahti 3,5miljardista jo 21 miljardiin! Eikä kannattamattomille ydinvoimaloitten hinnoille hinnan kattoja näykkään! ; ))

Jätkä

  • Vieras
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Onkos muuten artsin arskavoimalassa jotain vikaa ollut, kun päivän piikkitehot ja tuotot on olleet niin vatimattomia, ettei niistä ole tullut mitään julkaisua?