Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3]

Viestit - Jallu Kolu

Kiitos neuvoista. Näillä neuvoilla uskalsin lyödä kättä päälle ja ostaa :) Kait kevät ja ison voiman tunne sekoitti pään..

Ajelin värkillä jonkun verran ja testaten myös noita pikavaihdeautomaatteja. Aika erikoinen ajaa kun vaihtelee ilman kuormaa miten haluaa.
2:s ohjelma taisi olla 1600-2000 välillä ja tuota ykköstä ei kuulemma saa edes säädettyä.
Niin ei kai se pakka pidä mitään ääntä  muutakuin kytkeytyessään?
Vai mitä on kurina?

Saatko sammumaan traktorin pikavaihde kolmosella ja kytkin ylös?
Jos et, silloin se luistaa, jos sammuu heti, silloin se pitää.

Tai huomaako luistamisten jotenkin muuten.?

??

Käyn ensi viikolla vielä konetta kokeilemassa. Miten tuo sammutustemppu siis konkretiassa tehdään? Mikä perusvaihde ja alue tuon kolmosen lisäksi.
Metsätalous / Vs: Miksi puu ei kallistu
: 17.04.22 - klo:23:13
Tulee naapurin kanssa aina muisteltua ns."parempia vanhoja aikoja". Omistaa yli 230m2 omakotitalon, rakennusvuosi 1982. Tiiliverhoilu, suorasähkölämmitys ja ei ihan rotisko vieläkään. Kertoi että rakensivat myymällä 1500m3 päätehakkuun, joka oli siihen aikaan pirun iso kauppa.
Nykyisellä puunhinnalla ei ihan tuohon pääse.

Asiaan: pieni päätehakkuu ja samaan kauppaaan 03-kehitysluokan harvennus pyysin tarjouksia ja sain. Toinen ostaja hoputti kovin myymään, toinen kertoi rehellisesti että voi antaa uuden ja luultavasti paremman tarjouksen loppusyksyllä. Ennen elokuun loppua en usko hintatasossa tapahtuvan kovinkaan kummia. Kesäseisokin sahoilla ja tehtailla ja UPM:n mahdolliset tuotannon muutokset sekoittavat pakkaa, mutta luulen että syksykelirikon alkaessa kysyntä repeää ja on pakko näkyä hinnoissa n. 10% korotuksena, ehkä enemmänkin.
Omistajan mukaan kolmonen on kurissut ajossa jonkun aikaa. Koneeseen tämän vuoksi vaihdettu kahdet öljyt, imusiivilä ja suodattimet vuoden aikana. Ovat kuulemma olleet ilman moskaa. Voiko tuo kurina tulla muusta kuin luistamisesta?
Pakkojen iästä ei ole tietoa.
Niitä paineita ja täyttöaikoja saa säädettyä hytistä, samoin kytkimien kalibrointi onnistuu.


Mites tuo tehdään?
Ilman aiempaaa kokemusta tuollaisesta kävin koneella ajelemassa ja ainakin pikavaihteet kytkeytyivät terävästi ja ilman  viivettä. Joku automaatiikkakin tuossa lienee, siihen en perehtynyt vielä.
Kolmas pikavaihde on ajon aikana hiukan kuriseva päällä ollessaan. Mitä noiden mahdollinen remontointi maksaa, jos itselle jää?
Ja siis jos tekee ennakoivasti tai joutuu tekemään?
Niin. Nimenomaan voimansiirron puolta tarkoitin. Jostain olen lukenut että noissa olisi esim. kolme eri painetasoa pikavaihteen kytkeytymiselle. Eli voiko tuollaisia säätää huoltomies läppärillä?
Mitä kaikkea tuosta voi läppärillä tutkia ja mahdollisesti säätää?
Ehkä tuollainen vm.2008 kone tulossa ja ei oikein aiempaa kokemusta näistä. Vehje vaikuttaa muuten ihan asialliselle ja tunteja noin 12000.
Sivuja: 1 2 [3]