Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - a.toppari

Solifer TS 5 vaihteisella Tomoksella jossa 75 autisanin vesijäähdytteinen tuplaläppä pytty ja 25 dellortto :-*
Vapaa sana / Vs: Lastensairaala
: 14.01.14 - klo:02:11
Vieläkö joku oikeasti uskoo että noita pytinkejä rakentelemalla saatais parempaa hoitoa ?

Suurin ongelma tuolla terveydenhoitopuolella on, että lääkärien ammattitaito on alasajettu. Anatomian opinnot on korvattu lääketehtaiden luennoilla ja suurin aika menee tietokonetta naputellessa eikä järkevässä työnteossa.

Kyllähän sitä uuden pytingin tekemällä taas saatais muutama kymmenen hyväveli kaveria työllistettyä.

Kyllä tässä tapauksessa raha menee oikeaan paikkaan ja nykysessäkin lasten sairaalassa on aivan huippu hoitoa ja ammatti taitoisia lääkäreitä ainakin vastasyntyneiden teho-osastolla ja sydänosastolla, ja kyseisessä sairaallssa tehdään tällä hetkellä suomen kaikki lasten sydänleikkaukset, todella huono kuntoisissa tiloissa..
Kaveri etsii veturia kaksirivisen Grimmen eteen.Seinäjoen valametilla löytyis ryhdikäs Maxxum mutta huohotti niin tolkuttomasti,aikaa ei ollut ajaa kuumaksi.Onkohan nämä kuten aikoinaan Deutzit että lämmettyään loppuu huohotus?
Entäs muutoin onko tästä traktoriksi?

Kävi vissiin samaanen kaveri kattomassa mun maasikaa alavudella.. Olikohan mitä mieltä tosta mun koneesta?
Tuossa vois olla kohtuu hintainen vaihtoehto.
http://www.pvdobson.com/parts_specialoffers_53.htm
Katsoitteko vaihteiston öljynpainetta? Paine on todennäköisesti mennyt yli 500bar. Vaihteiston ohjelman muokkaaminen ei auta koska laatikon pumpun ja moottoreiden kulmasäätö on rakennettu mekaanisesti yhteen. Siitä ei vain saa enempää tehoa ulos, jollei painetta nosta.

Moro
Juu, paine oli tarkassa valvonnassa. Näiden uusimpien sekoilevien DTM -ongelmakoneiden laatikossa tuo haamuraja on vain 400 baria, heti kun tuo hetkellisestikin ylittyy, parkaisee kone kiekat tappiin, eli ns luisto alkaa, ja veto heikkenee. Luistohan se ei tunnetusti ainakaan lisää pakkojen kestoikää...

Tuo 500barin kestoraja uusissa auttaisikin jo paljon, sen saavuttamiseen tarvitaan reilun 300 hepan moottoriteho. Sillä taas useimmat tulisivat töissään toimeen.

Yksi säätämistämme DTM koneista tuottaa omissa töissään noin 300 hp moottoriteholla 460 baria, ja toimii. Sehän se hauskinta on että kun ei voi etukäteen tietää, millä hiluilla mikäkin DTM kone on rakennettu. TAI, tuleeko piirimyyjän tehdassoftapäivityksestä koneelle astma???
perhtykää ny eres pikkuusen siihen laatikkoon ku ei toi luisto johru mistää pakoosta. vaan vaihteisto hydrauliikka moottorin paineen rajoittimesta.. Mistä muuten mittasitte tuon laatikon paineen?

Tuos muutamma vaihtoehtoa

A-R. TURVE OY
Terästie 4
61100 Peräseinäjoki

0400-906 315

Veli-Pekka Teppo
Linnantie 1
63350 Sulkavankylä
Puhelin:       0400 858 142

Maanrakennus V. Lahti Oy
Dahlbontie 256,
61170 SÄÄSKINIEMI
 040 0264964 ‎
Jotain kumman "katkokävelyä" aina ajoittain on. Eli oireyhtymän kuvaus on sellainen, että koneen ollessa kylmä hydrauliikan toiminnot pätkii ja kuormain nousee nykien... tai siis ei nouse edes nykien, ellei välillä päästä vipua keskiasentoon. Ensituntuma olis, että vika on sähköinen/virrankulkuongelma tyypiltään on/off.

Äkkiseltään tuntuis, ettei vika voi olla ainakaan itse vivun potentiometrissä, kun ei oo vaikutusta vetääkö vivun pohjaan asti tai vain ihan vähän. Vika ilmenee vain kuormaimen nostoliikkeessä, ei muihin suuntiin. Sama vika ilmenee ulkopuolisen lohkoja käytettäessä eli silloin, kun kuormain on kytketty pois pelistä ja virtaus ohjattu takalohkoille. Jotenkin aluksi tuntui siltä, että koneen lämmettyä vika poistui, mutta enää en oo siitäkään varma... Onhan noi sähköohjatut mukavia käyttää, mutta... mekaaniset toimii aina.

Arvauksia tai tietoa, molemmat kelpaa.?.

Ootko katsonu kun käytät vipua että kuinka hydrauli lohkosta ulos tulevat karat käyttäytyy?
Oisko kellään tietoa mistä kannattais kysellä traktoriin uutta ilmansuodattimen koteloa ja suodatinta?


 hop, hop,  motherfucher miehet tuuriin!  ;)


 http://www.tuurinkonehuutokauppa.com/auction/lotimages/tkhk_8708_19032008748.jpg

Tämä yksilö on teknisesti täys paska. ;D

Ei pidä paikkaansa kunhan vuosimalli 83 tai uudempi.Vaihteisto isommilla laakereilla.



Tarkoitin vain tätä kyseistä yksilöä. Puuttuu vaihdelaatikosta hiluja ja muutenki kaikki paikat enemmän ja vähemmän muusina.
Ei ku oli kaverilla lainas ja päästi sillä vajaasta viidestä kympistä laskuu :'(.. Siitä sais joku vielä kovan raktorin, ei tarttisi ku vaihtaa etukehto, ohjaus sylinteri, lautaspyörät, syöttö pumumpun kuoret ja öljyn täyttökaulan.

Korvasko kaveri taidon kaasulla ja liian suurella tilannenopeudella?

Eipä täs tapauses oikeen voi kaveria syyttää ku tien reuna petti alta.
Kuinka se niin lujjaa mennee?
Onko 3 ja 4 vaihtaneet paikkaansa?

Mitää ei oo muutettu muutaku se että kiertää 2950r/min ja Dataronic näytti 48.7.
Ei ku oli kaverilla lainas ja päästi sillä vajaasta viidestä kympistä laskuu :'(.. Siitä sais joku vielä kovan raktorin, ei tarttisi ku vaihtaa etukehto, ohjaus sylinteri, lautaspyörät, syöttö pumumpun kuoret ja öljyn täyttökaulan.
Painon luulis piisaavan ku kaikilla painoollaa mitä kiinni saa ja paripyörillä niin Vapon vaaka näytti 10100kg
Ei kastelierot turhaan kylve "hyvässä hapessa" pyöränjäljen kohdalla...


Petri

Huom. kaikilla painoilla mitä kiinni saa tuon painoinen. mutta aivan perus traktori tankit taynnä 8660kg samas vaakassa ja taka renkaat 900/50r42 ja etu renkaat 750/55r26 ja taakse löytyy vielä paripyörät. Elikkä ei ne madot siellä kuole.
Sivuja: [1] 2