Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Paras moponmoottori
: 08.02.14 - klo:00:36
Solifer TS 5 vaihteisella Tomoksella jossa 75 autisanin vesijäähdytteinen tuplaläppä pytty ja 25 dellortto
Vieläkö joku oikeasti uskoo että noita pytinkejä rakentelemalla saatais parempaa hoitoa ?
Suurin ongelma tuolla terveydenhoitopuolella on, että lääkärien ammattitaito on alasajettu. Anatomian opinnot on korvattu lääketehtaiden luennoilla ja suurin aika menee tietokonetta naputellessa eikä järkevässä työnteossa.
Kyllähän sitä uuden pytingin tekemällä taas saatais muutama kymmenen hyväveli kaveria työllistettyä.
Kaveri etsii veturia kaksirivisen Grimmen eteen.Seinäjoen valametilla löytyis ryhdikäs Maxxum mutta huohotti niin tolkuttomasti,aikaa ei ollut ajaa kuumaksi.Onkohan nämä kuten aikoinaan Deutzit että lämmettyään loppuu huohotus?
Entäs muutoin onko tästä traktoriksi?
Katsoitteko vaihteiston öljynpainetta? Paine on todennäköisesti mennyt yli 500bar. Vaihteiston ohjelman muokkaaminen ei auta koska laatikon pumpun ja moottoreiden kulmasäätö on rakennettu mekaanisesti yhteen. Siitä ei vain saa enempää tehoa ulos, jollei painetta nosta.
Moro
Juu, paine oli tarkassa valvonnassa. Näiden uusimpien sekoilevien DTM -ongelmakoneiden laatikossa tuo haamuraja on vain 400 baria, heti kun tuo hetkellisestikin ylittyy, parkaisee kone kiekat tappiin, eli ns luisto alkaa, ja veto heikkenee. Luistohan se ei tunnetusti ainakaan lisää pakkojen kestoikää...
Tuo 500barin kestoraja uusissa auttaisikin jo paljon, sen saavuttamiseen tarvitaan reilun 300 hepan moottoriteho. Sillä taas useimmat tulisivat töissään toimeen.
Yksi säätämistämme DTM koneista tuottaa omissa töissään noin 300 hp moottoriteholla 460 baria, ja toimii. Sehän se hauskinta on että kun ei voi etukäteen tietää, millä hiluilla mikäkin DTM kone on rakennettu. TAI, tuleeko piirimyyjän tehdassoftapäivityksestä koneelle astma???
Jotain kumman "katkokävelyä" aina ajoittain on. Eli oireyhtymän kuvaus on sellainen, että koneen ollessa kylmä hydrauliikan toiminnot pätkii ja kuormain nousee nykien... tai siis ei nouse edes nykien, ellei välillä päästä vipua keskiasentoon. Ensituntuma olis, että vika on sähköinen/virrankulkuongelma tyypiltään on/off.
Äkkiseltään tuntuis, ettei vika voi olla ainakaan itse vivun potentiometrissä, kun ei oo vaikutusta vetääkö vivun pohjaan asti tai vain ihan vähän. Vika ilmenee vain kuormaimen nostoliikkeessä, ei muihin suuntiin. Sama vika ilmenee ulkopuolisen lohkoja käytettäessä eli silloin, kun kuormain on kytketty pois pelistä ja virtaus ohjattu takalohkoille. Jotenkin aluksi tuntui siltä, että koneen lämmettyä vika poistui, mutta enää en oo siitäkään varma... Onhan noi sähköohjatut mukavia käyttää, mutta... mekaaniset toimii aina.
Arvauksia tai tietoa, molemmat kelpaa.?.
hop, hop, motherfucher miehet tuuriin!
http://www.tuurinkonehuutokauppa.com/auction/lotimages/tkhk_8708_19032008748.jpg
Tämä yksilö on teknisesti täys paska.
Ei pidä paikkaansa kunhan vuosimalli 83 tai uudempi.Vaihteisto isommilla laakereilla.
hop, hop, motherfucher miehet tuuriin!
http://www.tuurinkonehuutokauppa.com/auction/lotimages/tkhk_8708_19032008748.jpg
Ei ku oli kaverilla lainas ja päästi sillä vajaasta viidestä kympistä laskuu .. Siitä sais joku vielä kovan raktorin, ei tarttisi ku vaihtaa etukehto, ohjaus sylinteri, lautaspyörät, syöttö pumumpun kuoret ja öljyn täyttökaulan.
Korvasko kaveri taidon kaasulla ja liian suurella tilannenopeudella?
Kuinka se niin lujjaa mennee?
Onko 3 ja 4 vaihtaneet paikkaansa?
Painon luulis piisaavan ku kaikilla painoollaa mitä kiinni saa ja paripyörillä niin Vapon vaaka näytti 10100kgEi kastelierot turhaan kylve "hyvässä hapessa" pyöränjäljen kohdalla...
Petri