Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Urakointiuutisissa vakava asiavirhe  (Luettu 66688 kertaa)

mah

  • Vieras
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Otsikoasiaan palatakseni kertaan vielä;

-1970 markkinoille tullut Ford 7000 ei ollut ensimmäinen sarjavalmisteinen Fordin 4-sylinterinen turbotraktori

-Fordin ensimmäinen sarjavalmisteinen 4-sylinterinen turbotraktori oli Ford 854T joka tuli markkinoille ennnen vuotta 1969.

-Valtra levittää siten harhaanjohtavaa informaatiota virallisilla nettisivuillaan (valtra.com/historiikki) väittämällä Valmet 1100 olleen tietävästi maailman ensimmäinen 4-sylinterinen turbotraktori vuonna1969. Huomattavaa tuossa väittämässä on tietenkin sana "tiettävästi" joka on tässä tapauksessa tulkittavissa siten ettei Valtralla ole edes ollut arvokkuutta tutkia traktorien kehityksen historiaa. Tässä kohden voidaan siten perustellusti lähteä siitä olettamasta että vastaisuudessakin Valtran väittämiin voinee suhtautua varauksella.

Mutta kun tuo 854T-malli ei ole tehty foordin liukuhihnalla, vaan on käynyt turbotuksessa county-pajalla. :'(

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Onko dokumenttia?


Otsikoasiaan palatakseni kertaan vielä;

-1970 markkinoille tullut Ford 7000 ei ollut ensimmäinen sarjavalmisteinen Fordin 4-sylinterinen turbotraktori

-Fordin ensimmäinen sarjavalmisteinen 4-sylinterinen turbotraktori oli Ford 854T joka tuli markkinoille ennnen vuotta 1969.

-Valtra levittää siten harhaanjohtavaa informaatiota virallisilla nettisivuillaan (valtra.com/historiikki) väittämällä Valmet 1100 olleen tietävästi maailman ensimmäinen 4-sylinterinen turbotraktori vuonna1969. Huomattavaa tuossa väittämässä on tietenkin sana "tiettävästi" joka on tässä tapauksessa tulkittavissa siten ettei Valtralla ole edes ollut arvokkuutta tutkia traktorien kehityksen historiaa. Tässä kohden voidaan siten perustellusti lähteä siitä olettamasta että vastaisuudessakin Valtran väittämiin voinee suhtautua varauksella.

Mutta kun tuo 854T-malli ei ole tehty foordin liukuhihnalla, vaan on käynyt turbotuksessa county-pajalla. :'(
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Se vaan oli protomalli ei ikinä otettu tuotantoon kun ei ilmeisesti kestänyt miltään osin.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
.......sanoo valhetta vakauttava Valtrauskovainen.


Se vaan oli protomalli ei ikinä otettu tuotantoon kun ei ilmeisesti kestänyt miltään osin.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
.......sanoo valhetta vakauttava Valtrauskovainen.


Se vaan oli protomalli ei ikinä otettu tuotantoon kun ei ilmeisesti kestänyt miltään osin.
On meillä ollut kaksi foortia Super Manuel oli Ahma kaivurin alla ja sitten oli Ford OK6 jota ei taida fermeri ikinä edes nähnytkään.Niitä tehtiin 12 kpl. Suomessa niihin siis 5000 asennettiin 6 sylinterinen surullisen kuuluisa teollisuusmoottori joka meillänkin alkoi oireilemaan mutta onneksi saatiin myityä pois ja uudella omistajalla siitä meni mäntä siihen mennessä tunteja 1500.Oli se heikko esitys.Ikinä ei sen jälkeen foortia ole ollut talossa eikä kaivata.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Jos pysyttäis välillä topicissa. Ensimmäisenä 4-pyttyisenä tehdasturbona pienenä sarjana euroopan markkinoille tuli Ford Super Major 854T jota valmistettiin jo ainakin 1968.
Siten Valtra.com:ssa esitetty väite on täyttä shaissea:

"Keväällä 1969 Valmet teki jälleen historiaa, kun esiteltiin "Väkevintäkin väkevämpi" malli 1100, jossa oli tiettävästi ensimmäisenä traktorina maailmassa turboahdettu nelisylinterinen moottori. Euroopan ensimmäisestä turbosta kiisteltäessä tilanne on ratkaisematon, sillä Volvo BM esitteli miltei samanaikaisesti kuusisylinterisen ahdetun mallinsa T 810, mutta mitäpä siitä, samaan perheeseen on tultu."

Valmet-kiimainen SAS todennäköisesti juoksee heti Valtralle ilmoittamaan että ovat väärässä ja korjaavat nettisivunsa? Tuo

http://www.tractordata.com/farm-tractors/000/0/1/19-allis-chalmers-d19.html

kun tehtiin jo 1961-1964...

Vai mitä SAS? Ilmoittanet Valmet-kiimassasi että valehtelevat kaksinaamaisesti nettisivuillaan?

Jaa. Huomaan että eivät suoranaisesti valehtele... Tarvitaan näköjään tarkkuutta kirjoitteluun... Tuo Allis on 6-pyttyinen ja kertovat tehneensä ekan 4-pyttyisen...

Niin ja 1969 näkyät sekä IH tosin sekin kai 6-pyttyinen että JD 4520 mutta sekin 6-pyttyinen.

Suuressa maailmassa koneet oli 6-pyttyisiä ja ne sitten turbotettiin, täällä turbotettiin mallin mukaan 4-pyttyinen kun ei ollut 6-pyttyisiä.

Viimeksi muokattu: 26.08.16 - klo:20:09 kirjoittanut Muujussi

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Jos pysyttäis välillä topicissa. Ensimmäisenä 4-pyttyisenä tehdasturbona pienenä sarjana euroopan markkinoille tuli Ford Super Major 854T jota valmistettiin jo ainakin 1968.
Siten Valtra.com:ssa esitetty väite on täyttä shaissea:

"Keväällä 1969 Valmet teki jälleen historiaa, kun esiteltiin "Väkevintäkin väkevämpi" malli 1100, jossa oli tiettävästi ensimmäisenä traktorina maailmassa turboahdettu nelisylinterinen moottori. Euroopan ensimmäisestä turbosta kiisteltäessä tilanne on ratkaisematon, sillä Volvo BM esitteli miltei samanaikaisesti kuusisylinterisen ahdetun mallinsa T 810, mutta mitäpä siitä, samaan perheeseen on tultu."

Valmet-kiimainen SAS todennäköisesti juoksee heti Valtralle ilmoittamaan että ovat väärässä ja korjaavat nettisivunsa? Tuo

http://www.tractordata.com/farm-tractors/000/0/1/19-allis-chalmers-d19.html

kun tehtiin jo 1961-1964...

Vai mitä SAS? Ilmoittanet Valmet-kiimassasi että valehtelevat kaksinaamaisesti nettisivuillaan?

Jaa. Huomaan että eivät suoranaisesti valehtele... Tarvitaan näköjään tarkkuutta kirjoitteluun... Tuo Allis on 6-pyttyinen ja kertovat tehneensä ekan 4-pyttyisen...

Niin ja 1969 näkyät sekä IH tosin sekin kai 6-pyttyinen että JD 4520 mutta sekin 6-pyttyinen.

Suuressa maailmassa koneet oli 6-pyttyisiä ja ne sitten turbotettiin, täällä turbotettiin mallin mukaan 4-pyttyinen kun ei ollut 6-pyttyisiä.
Nyt fermerillä puurot ja vellit sekaisin en ole mitenkään vastuussa Valtran historian kirjoituksista olet varmaan sekoittanut minun johonkin muuhun henkilöön ,en ole lainannut missään tässä ketjussa Valmetin historiikkiä omaa jauhantaa kääntelet ja vääntelet. Foorti oli kuitenkin jo jäämässä kehityksestä jälkeen ja Valmet kerkisi ensin turpottaa näin se menee.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Jos pysyttäis välillä topicissa. Ensimmäisenä 4-pyttyisenä tehdasturbona pienenä sarjana euroopan markkinoille tuli Ford Super Major 854T jota valmistettiin jo ainakin 1968.
Siten Valtra.com:ssa esitetty väite on täyttä shaissea:

"Keväällä 1969 Valmet teki jälleen historiaa, kun esiteltiin "Väkevintäkin väkevämpi" malli 1100, jossa oli tiettävästi ensimmäisenä traktorina maailmassa turboahdettu nelisylinterinen moottori. Euroopan ensimmäisestä turbosta kiisteltäessä tilanne on ratkaisematon, sillä Volvo BM esitteli miltei samanaikaisesti kuusisylinterisen ahdetun mallinsa T 810, mutta mitäpä siitä, samaan perheeseen on tultu."

Valmet-kiimainen SAS todennäköisesti juoksee heti Valtralle ilmoittamaan että ovat väärässä ja korjaavat nettisivunsa? Tuo

http://www.tractordata.com/farm-tractors/000/0/1/19-allis-chalmers-d19.html

kun tehtiin jo 1961-1964...

Vai mitä SAS? Ilmoittanet Valmet-kiimassasi että valehtelevat kaksinaamaisesti nettisivuillaan?

Jaa. Huomaan että eivät suoranaisesti valehtele... Tarvitaan näköjään tarkkuutta kirjoitteluun... Tuo Allis on 6-pyttyinen ja kertovat tehneensä ekan 4-pyttyisen...

Niin ja 1969 näkyät sekä IH tosin sekin kai 6-pyttyinen että JD 4520 mutta sekin 6-pyttyinen.

Suuressa maailmassa koneet oli 6-pyttyisiä ja ne sitten turbotettiin, täällä turbotettiin mallin mukaan 4-pyttyinen kun ei ollut 6-pyttyisiä.
Nyt fermerillä puurot ja vellit sekaisin en ole mitenkään vastuussa Valtran historian kirjoituksista olet varmaan sekoittanut minun johonkin muuhun henkilöön ,en ole lainannut missään tässä ketjussa Valmetin historiikkiä omaa jauhantaa kääntelet ja vääntelet. Foorti oli kuitenkin jo jäämässä kehityksestä jälkeen ja Valmet kerkisi ensin turpottaa näin se menee.

Asiaa, 05-sarja on noussut maailmanmaineeseen juurikin tuosta puurojen ja vellien sekaantumisesta.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Köntys

  • Vieras
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Jos pysyttäis välillä topicissa. Ensimmäisenä 4-pyttyisenä tehdasturbona pienenä sarjana euroopan markkinoille tuli Ford Super Major 854T jota valmistettiin jo ainakin 1968.
Siten Valtra.com:ssa esitetty väite on täyttä shaissea:

"Keväällä 1969 Valmet teki jälleen historiaa, kun esiteltiin "Väkevintäkin väkevämpi" malli 1100, jossa oli tiettävästi ensimmäisenä traktorina maailmassa turboahdettu nelisylinterinen moottori. Euroopan ensimmäisestä turbosta kiisteltäessä tilanne on ratkaisematon, sillä Volvo BM esitteli miltei samanaikaisesti kuusisylinterisen ahdetun mallinsa T 810, mutta mitäpä siitä, samaan perheeseen on tultu."

Valmet-kiimainen SAS todennäköisesti juoksee heti Valtralle ilmoittamaan että ovat väärässä ja korjaavat nettisivunsa? Tuo

http://www.tractordata.com/farm-tractors/000/0/1/19-allis-chalmers-d19.html

kun tehtiin jo 1961-1964...

Vai mitä SAS? Ilmoittanet Valmet-kiimassasi että valehtelevat kaksinaamaisesti nettisivuillaan?

Jaa. Huomaan että eivät suoranaisesti valehtele... Tarvitaan näköjään tarkkuutta kirjoitteluun... Tuo Allis on 6-pyttyinen ja kertovat tehneensä ekan 4-pyttyisen...

Niin ja 1969 näkyät sekä IH tosin sekin kai 6-pyttyinen että JD 4520 mutta sekin 6-pyttyinen.

Suuressa maailmassa koneet oli 6-pyttyisiä ja ne sitten turbotettiin, täällä turbotettiin mallin mukaan 4-pyttyinen kun ei ollut 6-pyttyisiä.
Nyt fermerillä puurot ja vellit sekaisin en ole mitenkään vastuussa Valtran historian kirjoituksista olet varmaan sekoittanut minun johonkin muuhun henkilöön ,en ole lainannut missään tässä ketjussa Valmetin historiikkiä omaa jauhantaa kääntelet ja vääntelet. Foorti oli kuitenkin jo jäämässä kehityksestä jälkeen ja Valmet kerkisi ensin turpottaa näin se menee.

Asiaa, 05-sarja on noussut maailmanmaineeseen juurikin tuosta puurojen ja vellien sekaantumisesta.

Eikös ne ollut jäähdytysnesteet ja öljyt, jotka niis meni sekaisin  :D

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3148
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Ootko varma tosta t845,et ei se on suomessa muutettu ford countyksi, valmistaja kuitenkin county commersial cars?

Niinku ss jo sanoi, kuva siitä nimikyltistä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Jos pysyttäis välillä topicissa. Ensimmäisenä 4-pyttyisenä tehdasturbona pienenä sarjana euroopan markkinoille tuli Ford Super Major 854T jota valmistettiin jo ainakin 1968.
Siten Valtra.com:ssa esitetty väite on täyttä shaissea:

"Keväällä 1969 Valmet teki jälleen historiaa, kun esiteltiin "Väkevintäkin väkevämpi" malli 1100, jossa oli tiettävästi ensimmäisenä traktorina maailmassa turboahdettu nelisylinterinen moottori. Euroopan ensimmäisestä turbosta kiisteltäessä tilanne on ratkaisematon, sillä Volvo BM esitteli miltei samanaikaisesti kuusisylinterisen ahdetun mallinsa T 810, mutta mitäpä siitä, samaan perheeseen on tultu."

Valmet-kiimainen SAS todennäköisesti juoksee heti Valtralle ilmoittamaan että ovat väärässä ja korjaavat nettisivunsa? Tuo

http://www.tractordata.com/farm-tractors/000/0/1/19-allis-chalmers-d19.html

kun tehtiin jo 1961-1964...

Vai mitä SAS? Ilmoittanet Valmet-kiimassasi että valehtelevat kaksinaamaisesti nettisivuillaan?

Jaa. Huomaan että eivät suoranaisesti valehtele... Tarvitaan näköjään tarkkuutta kirjoitteluun... Tuo Allis on 6-pyttyinen ja kertovat tehneensä ekan 4-pyttyisen...

Niin ja 1969 näkyät sekä IH tosin sekin kai 6-pyttyinen että JD 4520 mutta sekin 6-pyttyinen.

Suuressa maailmassa koneet oli 6-pyttyisiä ja ne sitten turbotettiin, täällä turbotettiin mallin mukaan 4-pyttyinen kun ei ollut 6-pyttyisiä.
Nyt fermerillä puurot ja vellit sekaisin en ole mitenkään vastuussa Valtran historian kirjoituksista olet varmaan sekoittanut minun johonkin muuhun henkilöön ,en ole lainannut missään tässä ketjussa Valmetin historiikkiä omaa jauhantaa kääntelet ja vääntelet. Foorti oli kuitenkin jo jäämässä kehityksestä jälkeen ja Valmet kerkisi ensin turpottaa näin se menee.

Asiaa, 05-sarja on noussut maailmanmaineeseen juurikin tuosta puurojen ja vellien sekaantumisesta.

Eikös ne ollut jäähdytysnesteet ja öljyt, jotka niis meni sekaisin  :D

Juu.

Puuhiksellakin kävi niin joskus, kyseli apuja masinistifoorumilla.

Valmet ja perästä kuuluu....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Köntys

  • Vieras
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Juu.

Puuhiksellakin kävi niin joskus, kyseli apuja masinistifoorumilla.

Valmet ja perästä kuuluu....

Niin niin niin....
Aika dille  :D :D :D

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3148
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
County kirjassa stuart gibbart. Siinä on 845t sekä takavetoisena että countynä.selvästi lukee että se on county. Counyt myös möi turbo paketin f5000seen. Fomoco ei hyväksynyt sitä. Kuva  155. Lukee myös että county teki takavetoisia vientimarkinoille ja niistä vähäsen tietoa.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8396
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Jollain on maailma kovin valmis, kun kahdella ketjulla pitää tämmöistä jauhaa.
Mystinen kesälaatumies

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20005
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
County kirjassa stuart gibbart. Siinä on 845t sekä takavetoisena että countynä.selvästi lukee että se on county. Counyt myös möi turbo paketin f5000seen. Fomoco ei hyväksynyt sitä. Kuva  155. Lukee myös että county teki takavetoisia vientimarkinoille ja niistä vähäsen tietoa.

Siinähän se tuli, tuo Gibbarti on aika tarkat
kirjat tehnyt Ford Tractor Story on mulla tossa pöydällä
ja Konty kirjaa olen ostatetllut myös.

Kiitos tiedosta !

-SS-