Kaksi työkalua taitaa vielä puuttua tästä ketjusta:
paineilmataltta purkamisessa ja sähköpuhallin kasaamisessa.
Talttaan sopivan tylsä terä ja laakeri (saattaa) lähteä irti ihan ehjänä. Siis sellainen, joka ei ole rikki, mutta pitää irroittaa muita korjaustöitä varten. Kun säätää talttaan sopivan voimakkaan iskun, laakeri liukuu akselilla juoksuvauhtia
Tehokas ja säädettävä sähköpuhallin on kohtuukokoisissa laakerissa suuri apu kokoamisvaiheessa. Huomattavasti helpompikäyttöisempi ja turvallisempi tulityökaluihin verrattuna.
Ja lopuksi vanha koneistajan ohje: Sovitteen pitää olla tiukka vain sillä puolella laakeria, joka pyörii. Pyörimättömän puolenhan tarvitsee pitää vain laakerin vierintäkitkan verran kiinni. Eli tiukka sovite sisäkooliin, jos akseli pyörii. Ulkokooliin, jos laakeroidaan vaikka ketjun kiristintä, jolloin akseli on paikallaan. Hyvä muistaa jos joutuu kovasti putsailemaan paikkoja tiukan irroitusoperaation jäljiltä.
Eikä se terva pahaa tee laakereiden kaasaamisessakaan. Ainakin tuoksuu paremmalta purkaessa