eiks nuo traktorit yhdisty periaatteesda jo nyt kun niissä on saman valmistajan osia jo niiin paljon että kait enää tuo design omaa jälkeä... tekniikka alkaa olla jo niin samanmoista että mistä erottaa toisensa.. osat tuloo muilta , kasaus jossain... senhän takia nuo autotkii alkaa olla ihan sama mikä merkki kun turkissa tehty kuiteskii..
Laitetaanpas Fendtiin kiinalainen Agcopower, suolahtelainen directi, ja ylihärmäläänen hyttä.
Ostaako sakesmanni? Joku raja tulee vastaan tässä naittamisessakin.
Olen tässä asiassa samaa mieltä, joku raja on oltava tuossa halpuuttamisessa. Sehän siinä on idea siirtää toimivat valmistuspaikat jonnekin kauas ja keskittää ne vielä samaan paikkaan. Eiköhän kiinassa ole jo sellaisia tehtaita missä kipataan malmi yhdestä päästä sisään ja ajetaan traktori ulos toisesta...
Tosin eikös MTZ Minsk ole juuri sellainen:
https://www.youtube.com/watch?v=PqwKdmp8oM4&t=1m56sSe siinä vaan sitten tulee vastaan että ostaako sakemanni kiinalaista variota? Tai ostaako suomalainen kiinalaista sisua? (<- sehän me nähdään kohta aakkosen myötä). Ja ostaako ranskalainen kiinalaista hyttiä... tai härmäläistä?
Tosin jos kaikki valmistajat ja etenkin Agco päättää tehdä näin niin mitä muuta on enää tarjolla, ei ole oikein vaihtoehtoja.
Oma veikkaus on kuitenkin että "premium"-kilkkeet tulevat vielä alkuperäisistä paikoista, variot saksasta, isot sisut linnavuoresta ym. mutta halvemman pään osat kiinasta.
Kuulema kiroominen on kova linjalla Suolahdessa. Ennen osat kävi heitämällä. Nykyään joutuu soveltamaan.
Tämä ei yllätä, olen törmännyt samaan kun toimittaja vaihtuu halvempaan niin silloin alkaa soveltaminen. Samojen piirrustusten kanssa nekin tekee osat mutta ei, ei vaan ole samanlaiset.