Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sisun koneet fenttiin....  (Luettu 18153 kertaa)

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Onkos jollain kokemusta että kuluuko tuo nokkaakseli koneistuksen jälkeen nopeammin? Kun ainakin noissa auton romuissa vakioakselista hiomalla tehdyt viritysakselit ei kovin pitkäikäisiä ole. Tietysti moottorin luonne /teho on näissä tapauksissa muuttunut enemmän. Mitä noissa pakokaasun kierrätyksen poistoissa.
    Eipä kai se kulu sieltä mistä hiotaan pois.   Se klunssi on varsinaisen nokan
täysin toisella puolen, eikä hionnan jälkeen siinä kohtaa ole ollenkaan nostoa.   :)
Tuskahiki on köyhän sauna...

justus

  • Vieras
Vs: Sisun koneet fenttiin....
http://www.youtube.com/watch?v=aRMYuqdJ7Ek
Tälläsia ne sisun tekemät moottorit on,tiloilla ne pitää säätää jos niillä töitä ruvetaan tekemään.Kuinka moni on ajanut koeajo valtran ja ihmetellyt kuinka pirteitä ne on verrattuna tiloilla olevat myynti valtrat ???

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.

Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua  :)

Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.???????

Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....
Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.
2-venttiili commonraili deutsi on myös sellainen (vakiona/ohjelmalla) että savua tulee johonkin 1400rpm asti voimakkaasti vedätyksessä mutta tuon yli kun menee niin savu häviää ja sitten lähdettiin  :o  Ja tosiaan toi sisäinen EGR..  Ohjelmalla muuttui kuitenkin paljon paremmaksi mutta savua pukkaa suunnanvaihdoissa... Kun samanikäinen 4-venttiili commoraili jossa on ulkoinen EGR ei savuta oikeen ollenkaan missään tilanteessa ja vetää alhaalta asti mutta vakio kun on niin yläkierrokset on sellaiset tukkoiset menohaluja olis mutta ei vaan mee...   :o   

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Sisun koneet fenttiin....
No juu eihänse tietty vaikuta nokkien karkasuun kun hionta kohdistuu eripuolelle akselia :-[ Ajattelin lähinnä että onko akselin pinta alkanut ajan myötä (hilseillä hiontakohdan ympäriltä)? Mutta ei kait tuo miksikäänmene kun eisiihen kohdistu rasitusta. Mulla on muutama auton nokkaakseli kulunu koneistuksen jälkeen ennenaikojaan. Yhdestä nipponin akseli parista alkoi pinta hilseillä hiomisen jälkeen aika lyhyen käytön jälkeen. No tämä nyt meni ohi aiheen. :-[
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Sisun koneet fenttiin....
http://www.youtube.com/watch?v=aRMYuqdJ7Ek
Tälläsia ne sisun tekemät moottorit on,tiloilla ne pitää säätää jos niillä töitä ruvetaan tekemään.Kuinka moni on ajanut koeajo valtran ja ihmetellyt kuinka pirteitä ne on verrattuna tiloilla olevat myynti valtrat ???

Aika kiitettävät lukemat vaan anto  ;)

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Ihmeellinen ajatusmaailma tulee vähän tätäkin ketjua lukiesssa. Hyi kauhistuss kun voi ehkä olla että ulkomaisiinkin traktoreihin tulee suomalaissia tai ainakin suomessa kehitettyä moottoriteknologiaa. Tietenkin esim fentti tekee omat päivitykset moottoreihin jotta ne pelaa hyvin heidän raktoreiden kanssa. Ehkä kuitenkin pitäisi olla melko tyytyväisiä että accolle kelpasi sekä suomalainen moottori että suomalainen traktori tai jopa otti mieluusti molemmat. Nyt on itseasiassa suurin asia että saadaanhan nämä tehtaat pysymään suomessa. Vaarana on että suomessa ei kohta ole moottori tai raktoritehdasta. Jos joku ulkolainen yritys ostaa tehtaan niin se on joko konkurssin partaalla jota en tässä tapauksessa usko tai sitteen tehtaasssa on tietotaitoa tai se koetaan vaaralliseksi kilpailijaksi. Oli syy mitä vaan niin suomalaisten pitäisi vielläkin olla ylpeitä että kelpasi.

On minulla puimurissa Sisu moottori.. Kyllä sille sitte polttoaine maistuukin ja huoltokirjassa on merkintä kansiremontista, ruiskutuspumppuremontista ja turboremontista :D Eli enemmän mitä Perkinseille on tehty yhteensä vuoden 1960 jälkeen;)

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Ihmeellinen ajatusmaailma tulee vähän tätäkin ketjua lukiesssa. Hyi kauhistuss kun voi ehkä olla että ulkomaisiinkin traktoreihin tulee suomalaissia tai ainakin suomessa kehitettyä moottoriteknologiaa. Tietenkin esim fentti tekee omat päivitykset moottoreihin jotta ne pelaa hyvin heidän raktoreiden kanssa. Ehkä kuitenkin pitäisi olla melko tyytyväisiä että accolle kelpasi sekä suomalainen moottori että suomalainen traktori tai jopa otti mieluusti molemmat. Nyt on itseasiassa suurin asia että saadaanhan nämä tehtaat pysymään suomessa. Vaarana on että suomessa ei kohta ole moottori tai raktoritehdasta. Jos joku ulkolainen yritys ostaa tehtaan niin se on joko konkurssin partaalla jota en tässä tapauksessa usko tai sitteen tehtaasssa on tietotaitoa tai se koetaan vaaralliseksi kilpailijaksi. Oli syy mitä vaan niin suomalaisten pitäisi vielläkin olla ylpeitä että kelpasi.

On minulla puimurissa Sisu moottori.. Kyllä sille sitte polttoaine maistuukin ja huoltokirjassa on merkintä kansiremontista, ruiskutuspumppuremontista ja turboremontista :D Eli enemmän mitä Perkinseille on tehty yhteensä vuoden 1960 jälkeen;)

Olis kyllä semmonen kone kiva nähä mille ei soppa maistuis  ;D

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Sisun koneet fenttiin....

Olis kyllä semmonen kone kiva nähä mille ei soppa maistuis  ;D

Eroja silti löytyy. Joku saattaa olla nirsompi..  ;)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26176
  • vastustan
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.

Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua  :)

Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.???????

Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....
Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.
2-venttiili commonraili deutsi on myös sellainen (vakiona/ohjelmalla) että savua tulee johonkin 1400rpm asti voimakkaasti vedätyksessä mutta tuon yli kun menee niin savu häviää ja sitten lähdettiin  :o  Ja tosiaan toi sisäinen EGR..  Ohjelmalla muuttui kuitenkin paljon paremmaksi mutta savua pukkaa suunnanvaihdoissa... Kun samanikäinen 4-venttiili commoraili jossa on ulkoinen EGR ei savuta oikeen ollenkaan missään tilanteessa ja vetää alhaalta asti mutta vakio kun on niin yläkierrokset on sellaiset tukkoiset menohaluja olis mutta ei vaan mee...   :o
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=ENQomyeJE0w

joko tuos on sisu :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.

Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua  :)

Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.???????

Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....
Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.
2-venttiili commonraili deutsi on myös sellainen (vakiona/ohjelmalla) että savua tulee johonkin 1400rpm asti voimakkaasti vedätyksessä mutta tuon yli kun menee niin savu häviää ja sitten lähdettiin  :o  Ja tosiaan toi sisäinen EGR..  Ohjelmalla muuttui kuitenkin paljon paremmaksi mutta savua pukkaa suunnanvaihdoissa... Kun samanikäinen 4-venttiili commoraili jossa on ulkoinen EGR ei savuta oikeen ollenkaan missään tilanteessa ja vetää alhaalta asti mutta vakio kun on niin yläkierrokset on sellaiset tukkoiset menohaluja olis mutta ei vaan mee...   :o
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=ENQomyeJE0w

joko tuos on sisu :-\ :-\ :-\ :-\
Fendt näytti 300 sarjalaiselta eli Deutz... Tuosta pottumaanpirusta en tiedä... 

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26176
  • vastustan
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.
sinistä tuprauttelee :o :o :o :o

Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua  :)

Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.???????

Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....
Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.
2-venttiili commonraili deutsi on myös sellainen (vakiona/ohjelmalla) että savua tulee johonkin 1400rpm asti voimakkaasti vedätyksessä mutta tuon yli kun menee niin savu häviää ja sitten lähdettiin  :o  Ja tosiaan toi sisäinen EGR..  Ohjelmalla muuttui kuitenkin paljon paremmaksi mutta savua pukkaa suunnanvaihdoissa... Kun samanikäinen 4-venttiili commoraili jossa on ulkoinen EGR ei savuta oikeen ollenkaan missään tilanteessa ja vetää alhaalta asti mutta vakio kun on niin yläkierrokset on sellaiset tukkoiset menohaluja olis mutta ei vaan mee...   :o
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=ENQomyeJE0w

joko tuos on sisu :-\ :-\ :-\ :-\
Fendt näytti 300 sarjalaiselta eli Deutz... Tuosta pottumaanpirusta en tiedä...
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.
sinistä tuprauttelee :o :o :o :o

Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua  :)

Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.???????

Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....
Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.
2-venttiili commonraili deutsi on myös sellainen (vakiona/ohjelmalla) että savua tulee johonkin 1400rpm asti voimakkaasti vedätyksessä mutta tuon yli kun menee niin savu häviää ja sitten lähdettiin  :o  Ja tosiaan toi sisäinen EGR..  Ohjelmalla muuttui kuitenkin paljon paremmaksi mutta savua pukkaa suunnanvaihdoissa... Kun samanikäinen 4-venttiili commoraili jossa on ulkoinen EGR ei savuta oikeen ollenkaan missään tilanteessa ja vetää alhaalta asti mutta vakio kun on niin yläkierrokset on sellaiset tukkoiset menohaluja olis mutta ei vaan mee...   :o
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=ENQomyeJE0w

joko tuos on sisu :-\ :-\ :-\ :-\
Fendt näytti 300 sarjalaiselta eli Deutz... Tuosta pottumaanpirusta en tiedä...
sinistä tuprauttelee :o :o :o :o
Ja??  Jos tuota on enemmänkin harrasteltu niin en ihmettele...

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Eipä tuu verkusta savua toisin kuin Fendtistä.. Yleensäkkään vakio Perkinssi ei paljon savuttele. En oo vielä sellasta sisua/valumöttiä nähny mikä ei pöllöyttäs kunnon savuja kun polkasee xD