Onkos jollain kokemusta että kuluuko tuo nokkaakseli koneistuksen jälkeen nopeammin? Kun ainakin noissa auton romuissa vakioakselista hiomalla tehdyt viritysakselit ei kovin pitkäikäisiä ole. Tietysti moottorin luonne /teho on näissä tapauksissa muuttunut enemmän. Mitä noissa pakokaasun kierrätyksen poistoissa.
Lainaus käyttäjältä: Savotoija - 13.01.13 - klo:17:06Lainaus käyttäjältä: kyntaja - 13.01.13 - klo:16:55Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.?Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.
Lainaus käyttäjältä: kyntaja - 13.01.13 - klo:16:55Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.
http://www.youtube.com/watch?v=aRMYuqdJ7EkTälläsia ne sisun tekemät moottorit on,tiloilla ne pitää säätää jos niillä töitä ruvetaan tekemään.Kuinka moni on ajanut koeajo valtran ja ihmetellyt kuinka pirteitä ne on verrattuna tiloilla olevat myynti valtrat
Ihmeellinen ajatusmaailma tulee vähän tätäkin ketjua lukiesssa. Hyi kauhistuss kun voi ehkä olla että ulkomaisiinkin traktoreihin tulee suomalaissia tai ainakin suomessa kehitettyä moottoriteknologiaa. Tietenkin esim fentti tekee omat päivitykset moottoreihin jotta ne pelaa hyvin heidän raktoreiden kanssa. Ehkä kuitenkin pitäisi olla melko tyytyväisiä että accolle kelpasi sekä suomalainen moottori että suomalainen traktori tai jopa otti mieluusti molemmat. Nyt on itseasiassa suurin asia että saadaanhan nämä tehtaat pysymään suomessa. Vaarana on että suomessa ei kohta ole moottori tai raktoritehdasta. Jos joku ulkolainen yritys ostaa tehtaan niin se on joko konkurssin partaalla jota en tässä tapauksessa usko tai sitteen tehtaasssa on tietotaitoa tai se koetaan vaaralliseksi kilpailijaksi. Oli syy mitä vaan niin suomalaisten pitäisi vielläkin olla ylpeitä että kelpasi.
Lainaus käyttäjältä: vms1 - 13.01.13 - klo:17:08Ihmeellinen ajatusmaailma tulee vähän tätäkin ketjua lukiesssa. Hyi kauhistuss kun voi ehkä olla että ulkomaisiinkin traktoreihin tulee suomalaissia tai ainakin suomessa kehitettyä moottoriteknologiaa. Tietenkin esim fentti tekee omat päivitykset moottoreihin jotta ne pelaa hyvin heidän raktoreiden kanssa. Ehkä kuitenkin pitäisi olla melko tyytyväisiä että accolle kelpasi sekä suomalainen moottori että suomalainen traktori tai jopa otti mieluusti molemmat. Nyt on itseasiassa suurin asia että saadaanhan nämä tehtaat pysymään suomessa. Vaarana on että suomessa ei kohta ole moottori tai raktoritehdasta. Jos joku ulkolainen yritys ostaa tehtaan niin se on joko konkurssin partaalla jota en tässä tapauksessa usko tai sitteen tehtaasssa on tietotaitoa tai se koetaan vaaralliseksi kilpailijaksi. Oli syy mitä vaan niin suomalaisten pitäisi vielläkin olla ylpeitä että kelpasi.On minulla puimurissa Sisu moottori.. Kyllä sille sitte polttoaine maistuukin ja huoltokirjassa on merkintä kansiremontista, ruiskutuspumppuremontista ja turboremontista Eli enemmän mitä Perkinseille on tehty yhteensä vuoden 1960 jälkeen;)
Olis kyllä semmonen kone kiva nähä mille ei soppa maistuis
Lainaus käyttäjältä: erik - 14.01.13 - klo:07:42Olis kyllä semmonen kone kiva nähä mille ei soppa maistuis Eroja silti löytyy. Joku saattaa olla nirsompi..
Lainaus käyttäjältä: Peurajussi - 14.01.13 - klo:07:44Lainaus käyttäjältä: erik - 14.01.13 - klo:07:42Olis kyllä semmonen kone kiva nähä mille ei soppa maistuis Eroja silti löytyy. Joku saattaa olla nirsompi.. DLG:ltä löytyy ihan tutkittua tietoaesim. http://www.etracker.de/lnkcnt.php?et=mjVFaK&url=http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Valtra-T182.pdf&lnkname=Valtra-T182.pdfhttp://www.etracker.de/lnkcnt.php?et=mjVFaK&url=http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/FendtVario-820greentec.pdf&lnkname=FendtVario-820greentec.pdfhttp://www.etracker.de/lnkcnt.php?et=mjVFaK&url=http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/John_Deere_7530_0808.pdf&lnkname=John_Deere_7530_0808.pdf
Lainaus käyttäjältä: roadman - 13.01.13 - klo:17:09Lainaus käyttäjältä: Savotoija - 13.01.13 - klo:17:06Lainaus käyttäjältä: kyntaja - 13.01.13 - klo:16:55Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.?Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus. 2-venttiili commonraili deutsi on myös sellainen (vakiona/ohjelmalla) että savua tulee johonkin 1400rpm asti voimakkaasti vedätyksessä mutta tuon yli kun menee niin savu häviää ja sitten lähdettiin Ja tosiaan toi sisäinen EGR.. Ohjelmalla muuttui kuitenkin paljon paremmaksi mutta savua pukkaa suunnanvaihdoissa... Kun samanikäinen 4-venttiili commoraili jossa on ulkoinen EGR ei savuta oikeen ollenkaan missään tilanteessa ja vetää alhaalta asti mutta vakio kun on niin yläkierrokset on sellaiset tukkoiset menohaluja olis mutta ei vaan mee...
Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - 13.01.13 - klo:20:28Lainaus käyttäjältä: roadman - 13.01.13 - klo:17:09Lainaus käyttäjältä: Savotoija - 13.01.13 - klo:17:06Lainaus käyttäjältä: kyntaja - 13.01.13 - klo:16:55Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.?Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus. 2-venttiili commonraili deutsi on myös sellainen (vakiona/ohjelmalla) että savua tulee johonkin 1400rpm asti voimakkaasti vedätyksessä mutta tuon yli kun menee niin savu häviää ja sitten lähdettiin Ja tosiaan toi sisäinen EGR.. Ohjelmalla muuttui kuitenkin paljon paremmaksi mutta savua pukkaa suunnanvaihdoissa... Kun samanikäinen 4-venttiili commoraili jossa on ulkoinen EGR ei savuta oikeen ollenkaan missään tilanteessa ja vetää alhaalta asti mutta vakio kun on niin yläkierrokset on sellaiset tukkoiset menohaluja olis mutta ei vaan mee... http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=ENQomyeJE0wjoko tuos on sisu
Lainaus käyttäjältä: icefarmer - 15.01.13 - klo:15:34Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - 13.01.13 - klo:20:28Lainaus käyttäjältä: roadman - 13.01.13 - klo:17:09Lainaus käyttäjältä: Savotoija - 13.01.13 - klo:17:06Lainaus käyttäjältä: kyntaja - 13.01.13 - klo:16:55Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.sinistä tuprauttelee Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.?Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus. 2-venttiili commonraili deutsi on myös sellainen (vakiona/ohjelmalla) että savua tulee johonkin 1400rpm asti voimakkaasti vedätyksessä mutta tuon yli kun menee niin savu häviää ja sitten lähdettiin Ja tosiaan toi sisäinen EGR.. Ohjelmalla muuttui kuitenkin paljon paremmaksi mutta savua pukkaa suunnanvaihdoissa... Kun samanikäinen 4-venttiili commoraili jossa on ulkoinen EGR ei savuta oikeen ollenkaan missään tilanteessa ja vetää alhaalta asti mutta vakio kun on niin yläkierrokset on sellaiset tukkoiset menohaluja olis mutta ei vaan mee... http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=ENQomyeJE0wjoko tuos on sisu Fendt näytti 300 sarjalaiselta eli Deutz... Tuosta pottumaanpirusta en tiedä...
Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - 13.01.13 - klo:20:28Lainaus käyttäjältä: roadman - 13.01.13 - klo:17:09Lainaus käyttäjältä: Savotoija - 13.01.13 - klo:17:06Lainaus käyttäjältä: kyntaja - 13.01.13 - klo:16:55Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.sinistä tuprauttelee Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.?Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus. 2-venttiili commonraili deutsi on myös sellainen (vakiona/ohjelmalla) että savua tulee johonkin 1400rpm asti voimakkaasti vedätyksessä mutta tuon yli kun menee niin savu häviää ja sitten lähdettiin Ja tosiaan toi sisäinen EGR.. Ohjelmalla muuttui kuitenkin paljon paremmaksi mutta savua pukkaa suunnanvaihdoissa... Kun samanikäinen 4-venttiili commoraili jossa on ulkoinen EGR ei savuta oikeen ollenkaan missään tilanteessa ja vetää alhaalta asti mutta vakio kun on niin yläkierrokset on sellaiset tukkoiset menohaluja olis mutta ei vaan mee... http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=ENQomyeJE0wjoko tuos on sisu
Lainaus käyttäjältä: roadman - 13.01.13 - klo:17:09Lainaus käyttäjältä: Savotoija - 13.01.13 - klo:17:06Lainaus käyttäjältä: kyntaja - 13.01.13 - klo:16:55Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.sinistä tuprauttelee Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.?Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus. 2-venttiili commonraili deutsi on myös sellainen (vakiona/ohjelmalla) että savua tulee johonkin 1400rpm asti voimakkaasti vedätyksessä mutta tuon yli kun menee niin savu häviää ja sitten lähdettiin Ja tosiaan toi sisäinen EGR.. Ohjelmalla muuttui kuitenkin paljon paremmaksi mutta savua pukkaa suunnanvaihdoissa... Kun samanikäinen 4-venttiili commoraili jossa on ulkoinen EGR ei savuta oikeen ollenkaan missään tilanteessa ja vetää alhaalta asti mutta vakio kun on niin yläkierrokset on sellaiset tukkoiset menohaluja olis mutta ei vaan mee...
Lainaus käyttäjältä: Savotoija - 13.01.13 - klo:17:06Lainaus käyttäjältä: kyntaja - 13.01.13 - klo:16:55Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.sinistä tuprauttelee Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.?Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.
Lainaus käyttäjältä: kyntaja - 13.01.13 - klo:16:55Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.sinistä tuprauttelee Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua
Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - 15.01.13 - klo:15:46Lainaus käyttäjältä: icefarmer - 15.01.13 - klo:15:34Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - 13.01.13 - klo:20:28Lainaus käyttäjältä: roadman - 13.01.13 - klo:17:09Lainaus käyttäjältä: Savotoija - 13.01.13 - klo:17:06Lainaus käyttäjältä: kyntaja - 13.01.13 - klo:16:55Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.sinistä tuprauttelee Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.?Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus. 2-venttiili commonraili deutsi on myös sellainen (vakiona/ohjelmalla) että savua tulee johonkin 1400rpm asti voimakkaasti vedätyksessä mutta tuon yli kun menee niin savu häviää ja sitten lähdettiin Ja tosiaan toi sisäinen EGR.. Ohjelmalla muuttui kuitenkin paljon paremmaksi mutta savua pukkaa suunnanvaihdoissa... Kun samanikäinen 4-venttiili commoraili jossa on ulkoinen EGR ei savuta oikeen ollenkaan missään tilanteessa ja vetää alhaalta asti mutta vakio kun on niin yläkierrokset on sellaiset tukkoiset menohaluja olis mutta ei vaan mee... http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=ENQomyeJE0wjoko tuos on sisu Fendt näytti 300 sarjalaiselta eli Deutz... Tuosta pottumaanpirusta en tiedä... sinistä tuprauttelee