Hyvin siis päättyi ja et päässyt uutisiin kuin Liekki sonni aikoinaan. Kuinka vesimatka taittui?
Tuli kyllä edellis yönä uniinkin , miten saa vasikan uimaan , jos sen saa ensin kiinni. Kiinni saaminen oli se helpoin osuus, siis sen oli todella nälkä. Sain vinkin , että joku oli saanut naruihin karkulaisen, kun laittoi jauhoja korveeseen ja naru siihen reunan päälle. Tuolla taktiikalla, mutta eihän se päätään sinne korveehin laittanut. Kielellä sieltä yritti lipoa. Sitten kerran veli poika nosti sen narun kaulalle ja minä toisessa päässä nyppäsin kireelle ja sidottiin puuhun. Velipoika talutti riimusta järveen ja sitten tuli veneeseen, kun vielä pääsi. Vasikka seisoi kuin patsas. Minä soudin ja veli veti 4hp:n perärutkun käyntiin. Siinä soudettiin ja pörrättiin ja ei liikuttu mihinkään. Jostain syystä vasikka lähti kävelemään rannan suuntaisesti ja lopulta tuli kait joku syvänne, kun se alkoi uimaan. Helpotti hieman. Minä soudin ja veli veti vasikkaa ja kaasutti rutkua. Näin jälkeenpäin ei ehkä olis kannattanut edes vetää. Osashan se uida, No minä soudin ja moottori hoiti osansa ja käännnettiin kurssi kohti rantaa. Maissa kyllä kaikki oltiin ihan puhki. Käskin sitoa vasikan puuhun ja lähdin kotiin veneellä hakemaan traktoria. Perämoottorin potkuri oli ihan heinissä. En ulettunut putsaamaan, pari kertaa pakille laitto auttoi vähän ja pöristelin kotirantaan. Enhän mä sillä veneellä maihin päässyt , vaan piti hypätä järveen ja vetää vene kuiville. Oli vähän kädet maitohapoilla. Kun pääsin rannasta pihaan niin vasikka ja velipoika olivat jo siellä

Ne pääsi peltoja oieti ja minä kiertelin niemen noukat veneellä. Kuulemma oli aika nöyrä ja väsynyt talutettava.
Yhtä kokemusta rikkaampana, mutta toivottavasti ei ikinä enää ...