Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vasikkavälitys ja teurasjonot eri ostajilla  (Luettu 86640 kertaa)

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Vasikkavälitys ja teurasjonot eri ostajilla
onnea puuhaan,   jota riittää,    tahi sit selviää nopsaankin.   elikot niiin arvaamattomia.

Juba

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • LOS KANTTURAS
Ei nuo hurmakkaasti ternivasut tunnu lähtevän maalimalle vaikkei kuulemma ruuhkaa ole  :o
Näiköön välitys toimii pärstäkertoimen mukaan :o
AkkuPENSASLEIKKURI😬

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Minä en muuta tiedä, mutta nyt on navetas kerran poistettu eläin  ;D Joutuukoha tuosta nyt linnaan ja saako sen vielä "henkiin"  ::)

Magia

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Minä en muuta tiedä, mutta nyt on navetas kerran poistettu eläin  ;D Joutuukoha tuosta nyt linnaan ja saako sen vielä "henkiin"  ::)
Ruokavirastossa hiotaan giljotiinin terää huomen aamulla....

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Näytti minun maatilas olevan kohta löytynyt👍

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
onko jo kiinni?   ja kotona?

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Näytti minun maatilas olevan kohta löytynyt👍
onko jo kiinni?   ja kotona?

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
höh,   mikä tuo lie??

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
höh,   mikä tuo lie??

Siis häh? Ilmoitettu poisto (kadonnut) 7vrk sisällä tapahtumasta. Ja sitten väännetään rautalangasta. Se kertaalleen poistettu eläin on nyt  navetassa. Ensin ajattelin, miten sen taas saa henkiin, mutta minun maatilassa on "löytynyt" vaihtoehto. Eli luulisin sen tarkoittavan kadonneen eläimen löytymistä. En kuitenkaan ole vielä ilmoittanut löytymistä, koska paluureissu vei siltä kyllä voimat ja oli muutenkin  melkoisen nälkiintyneen oloinen. Saarella ei tainnut olla muuta syömistä kuin järvikortetta. Tiedä sitten mikä on sen ravintoarvo. Melko tyytyväinen otus tuntuu nyt olevan , kun ruokkija pudottelee väkirehua ja paalirehua lykätään muuten turvan eteen. Kait tuon jo uskaltaa taas vahvuuteen lisätä, mutta turha hötkyillä  ::)

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Hyvin siis päättyi ja et päässyt uutisiin kuin Liekki sonni aikoinaan. Kuinka vesimatka taittui?

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Hyvin siis päättyi ja et päässyt uutisiin kuin Liekki sonni aikoinaan. Kuinka vesimatka taittui?

Tuli kyllä edellis yönä uniinkin , miten saa vasikan uimaan , jos sen saa ensin kiinni. Kiinni saaminen oli se helpoin osuus, siis sen oli todella nälkä. Sain vinkin , että joku oli saanut naruihin karkulaisen, kun laittoi jauhoja korveeseen ja naru siihen reunan päälle. Tuolla taktiikalla, mutta eihän se päätään sinne korveehin laittanut. Kielellä sieltä yritti lipoa. Sitten kerran veli poika nosti sen narun kaulalle ja minä toisessa päässä nyppäsin kireelle ja sidottiin puuhun. Velipoika talutti riimusta järveen ja sitten tuli veneeseen, kun vielä pääsi. Vasikka seisoi kuin patsas. Minä soudin ja veli veti 4hp:n perärutkun käyntiin. Siinä soudettiin ja pörrättiin ja ei liikuttu mihinkään. Jostain syystä vasikka lähti kävelemään rannan suuntaisesti ja lopulta tuli kait joku syvänne, kun se alkoi uimaan. Helpotti hieman. Minä soudin ja veli veti vasikkaa ja kaasutti rutkua. Näin jälkeenpäin ei ehkä olis kannattanut edes vetää. Osashan se uida, No minä soudin ja moottori hoiti osansa ja käännnettiin kurssi kohti rantaa. Maissa kyllä kaikki oltiin ihan puhki. Käskin sitoa vasikan puuhun ja lähdin kotiin veneellä hakemaan traktoria. Perämoottorin potkuri oli ihan heinissä. En ulettunut putsaamaan, pari kertaa pakille laitto auttoi vähän ja pöristelin kotirantaan. Enhän mä sillä veneellä maihin päässyt , vaan piti hypätä järveen ja vetää vene kuiville. Oli vähän kädet maitohapoilla. Kun pääsin rannasta pihaan niin vasikka ja velipoika olivat jo siellä  ;D Ne pääsi peltoja oieti ja minä kiertelin niemen noukat veneellä. Kuulemma oli aika nöyrä ja väsynyt talutettava.

Yhtä kokemusta rikkaampana, mutta toivottavasti ei ikinä enää ...

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
hienoa!   selvä työvoitto tuokin.    ja maalaiset kun ei ihan heti heitä lekkeriksi..      tuo elikko saattaa olla semmonen kainalokaveri lopun ajan.   pelko joutua tuonne mieron tielle säyseyttää ihmeesti.       mettään saattaa olla turha vietä,   ei varmaan kovin mielellään moiseen..      ja jos ei ole toisten syrjimä jo alunperin niin hyin pysyis pellollakin..     ainakin miun karkulainen oli tuollanen..

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
^
Työvoitto vai laiskuus ? Eihän tuota tuonne voinut jättää muutaman hehtaarin saarelle, jossa ei todellakaan ollut syötävää. Lisäksi muutama mökki, niin ihan ei niidenkään vaivooksi voinut jättää. Pakko se oli pois saada. Mulle olis periaatteessa ollut ihan sama vaikka olis sinne nupattu, mutta ei sen raadon roudaus kaikkineen ihan helppoa olisi ollut, sillä ei niitä rääppeitäkään olisi voinut jättä mökkiläisten haisteltavaksi. Ehkä tosiaan olis voinut antaa sen vasikan uida omaan tahtiinsa, mutta silloin ajatteli, että sille pitää antaa suunta. Ja joskus on vedetty ennenkin ja vasikka on vaan kellutellut vedessä, nyt ei kellunut. Just pää pinnalla ja aina ei sekään ::) Toisaalta naapurilla olis ollut 20hp vene laiturissa, joten olis voinut kannattaa pyytää se apuun vetohommmiin. Mutta jälkiviisaus on vähän saman moista kuin etäneuvot  :D

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mut on se vaan kympin arvonen suoritus tuo!    ei olis uskonnu siusta..    mut hyvin meni ja lopussa kiitos seisoo...     tuo että saa jonkun toisen hommaa auttamaan on iso apu.     kait osaat nyt kiittää velipuolta?        itellä nuo niiiiin vanahoja et ei kehtoo etes kertoa moisesta...   ;D ;D

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
^
Ei nyt ihan eka kökkä ollut mihin osallistui. Mahdollistaa mun viljelyn täysin. Toki ei ole joka päivä, mutta sesonkeina aina , kun kerkiää. Ja sesongit aikataulutetaan niin , että kerkiää  ;D
Sanoisko että harrastaa maataloutta sanan varsinaisessa merkityksessä. Kait se tuo vaihtelua ja on noihin töihin pienestä pitäen kasvanut.

Viimeksi muokattu: 25.06.24 - klo:15:59 kirjoittanut lypsyukko