Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vila 1405 -ek  (Luettu 9741 kertaa)

MOI

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 110
Vila 1405 -ek
Mulla kunnostuksen alla tuommoinen vanha Vila 1405 etukuormaaja. Siitä puuttuu vakainsylinterit kokonaan, mitä kokoa ne aluperäiseti on, mäntä/varsi/isku -> mm ? Millaista paineakun esitäyttöpainetta olette käyttäneen tuollaisissa kevyissä kuormaimissa, yleiskauhan kanssa ? 15-20 bar ??

Mistä olette hankkineet tappeja/laakereita ?

Tiimo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 603
Vs: Vila 1405 -ek
Varsi ja mäntä samankokoiset kuin kauhan käännössä.
Kuormain aivan ala-asennossa mittaat vakaajasylinterin kiinnitysreikien välin = sylinterin min. pituus. Sama kuormain yläasennossa = sylinterin max pituus. Sitten vaan kauppaan kyselemään.
Kerran olen n. 10v sitten saman homman tehnyt ja muistaaksen standardi sylintereillä ei aivan saanut mittoja täsmäämään mutta tarpeeksi lähelle kyllä.

ss3

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 238
Vs: Vila 1405 -ek
Mulla kunnostuksen alla tuommoinen vanha Vila 1405 etukuormaaja. Siitä puuttuu vakainsylinterit kokonaan, mitä kokoa ne aluperäiseti on, mäntä/varsi/isku -> mm ? Millaista paineakun esitäyttöpainetta olette käyttäneen tuollaisissa kevyissä kuormaimissa, yleiskauhan kanssa ? 15-20 bar ??

Mistä olette hankkineet tappeja/laakereita ?

Kysys Vilakone Loimaa.Löytyi kaikki mitä tarvitsin hyllystä.No tapit voi tehdä metri tavarasta .Puslat nailon tankosta.Mutta itse pääsin helpolmalla kun hain tehtaalta(Matkaa 10km)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Vila 1405 -ek
Laakereita (häränsilimiä) löytyy melkein joka kaupasta ja vedetystä akselista tosiaan minä ainakin olen tapit pätkinyt. Vakaajasylinterit voi olla kalliit varaosina ja minusta tuntuu  että ei ole ollenkaan samaa halkaisijaa kauhankäännön kanssa mutta voin ehkä jossain vaiheessa mittailla...  Nostovoimaa nuo vakaajat lisää jonkinverran, ei niistä muuten suurta iloa ole.

MOI

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 110
Vs: Vila 1405 -ek
Juu, luulisi kyllä että vakaajasylinteriltä tuleva iskutilavuus pitää olla juuri jokin tietty, jotta se korjaa kauhasylinteriden avulla varustelvyn asemaa oikein. Olisko mahdollista mittailisitte omista kuormaajistanne sylinterikoot, olis varma tietoa eikä oletus.

Etukäteen kiittäen !

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Vila 1405 -ek
vila 1605

kallistuksen varsi 45mm. mäntä 90mm

nosto ja vakain varsi 40mm. mäntä 80mm

on muutes hyvä kuormain, 8400:n keulalla. asennettu edemmäs mitä länkkärin 1816. työkulmat ja nostoteho aivan eriluokkaa kun 1816:ssa.

joka kulma tosin revennyt mutta 16000h tekee tehtävänsä.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Vila 1405 -ek
1405:sta otin mittoja sylintereistä. Vakaajasylinteri, varsi 36 mäntä varmaan 60 tai 63. Kauhankääntö 40/70. Vilakoneelta saa luullakseni tietoja, minullekin lähetettiin joskus esitteen kopio vaikka valmistus olikin liian hyvänä tuotteena lopetettu jo aikaa.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Vila 1405 -ek
joo, yllätys oli kyllä mullekkin että aika hyvä kuormain. verratuna juurikin lännen 1816. nostotehoa on sen verran että 8400:n kevyt perä nousee jykevä 300h(järeä 2 hydr.) lanan kera ilmaan kallistuksen voimasta!

teuturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 276
Vs: Vila 1405 -ek
Kerran tuli tilattua omaan kuormaimeen vila 1715, tuolta vila koneelta varaosa kirja jossa on räjäytys kuvat ja tais olla mittojaki tapeista ym.
Sieltä luulis lyötyvän sinunkin kuormaajaan kirja soita ja kysy, auttaa kovasti varaosien hankinnassa kun ei tartte tyhjää mittoa ja arvailla.