Aina pitäisi paperit olla sillä tolalla, että kuka vaan voi tulla lypsylle ja tiedonkulkuongelmista johtuvia vahinkoja ei synny. Viimeisin oma ab vahinko, eli tankki tyhjäksi ei meijeri vahinkoa sattui kait pari vuotta sitten. Muistelin , että poikineella lehmällä ei ole ollut umpihoitoa ja sanoin lomittajalle , että voi lypsää tankkiin. Lomittaja ei kuitenkaan lypsänyt, koska maito oli kuuulemma vielä melko keltaista, sakkaista , mutta ei soluista. No minä lypsin seuraavana aamuna. Otin tankista näytteen sen takia , että varmistin maidon puhtauden, koska toinen lehmä oli hoidossa. Tankissa ab:tä. Tietysti ajatus että joku moka hoidossa (hoidettava ja poikinut ihan saman näköisiä). Ja tosiaan testi poikineesta ja siinä ab:tä. Mietiskelyä yksin ja lomittajan kanssa. Alku ajatuksena , että se maito on jotenkin ihmeellistä, olisko ph tai joku joka näyttäytyy antibioottina. Mutta ab positiivisuus säilyi kait viikon ja maidon ulkonäkö normalisoitui. Sitten tuli mieleen että olin saattanut laittaa umpeen menessä yli 3kk sitten normaalit ampicloxin tuubit. Niitä kun oli joskus jäänyt lähes koko perhepaketillinen käyttämättä. Ellillekkin siitä kerroin ja se ihmetteli miten se voisi näkyä noin pitkään ja pitkän ajan kuluttua, koska kyseessä oli normaalit tuubit ei umpiversiot. Paketti esiin ja katse päiväykseen. Oli mennyt 10v ennemmin päiväys yli
Vieläkään en voi vakuuttaa olinko toiminut noin umpeenlaitossa, mutta luultavasti
Lomittaja kuitenkin on todella tunnollinen ja sen ajatukseen hoitomoka ei oikein sopinut. Lisäksi pääsääntöisesti minä piikitin ja lomittaja varmisti. Nooh jälkeenpäin tuokin moka on lähinnä naurattanut, mutta ihan turha ja toivottavasti ainut laatuaan omalle kohdalle.