Viimeksi muokattu: 17.06.23 - klo:23:11 kirjoittanut icefarmer
jos ajateltaisiin että valtiolta tarvitaan 1,5 miljardia tuohon rataan niin pitkästikköhän sillä vedättäisiin uutta asfalttia maanteille, osaako kukaan arvioida...
Lainaus käyttäjältä: icefarmer - 17.06.23 - klo:22:45jos ajateltaisiin että valtiolta tarvitaan 1,5 miljardia tuohon rataan niin pitkästikköhän sillä vedättäisiin uutta asfalttia maanteille, osaako kukaan arvioida...Mitä miljardilla eurolla saisi?20 000 kilometriä uudelleen päällystettyä maantietä, eli neljäsosa koko Suomen valtion tieverkon pituudesta300 kilometriä 1+1-kaistaisen maantien parantamista 2+2-kaistaiseksi tieksi, saman verran kuin Tampereelta Kokkolaan200 kilometriä yksiraiteisen osuuden parantamista kaksiraiteiseksi, mikä tarkoittaisi lähes saman verran kuin Tampereelta Vaasaan rautateitse1 600 kilometriä perusparannettua rataa eli lähes kolmasosa valtion rataverkon pituudesta1 000 MW aurinkovoimakapasiteettia, mikä lähes kolminkertaistaisi Suomen aurinkovoimakapasiteetin700 MW tuulivoimakapasiteettia, mikä kasvattaisi Suomen tuulivoimakapasiteettia yli 10 prosenttia9 000 kappaletta suurteholatauspisteitä kuorma-autoliikenteelle, mikä tarkoittaisi latauspisteitä 9 kilometrin välein koko valtion tieverkollahttps://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/064b3c08-3c5b-407c-90d1-8b621b26d2b3
Eihän tiet mitään asfaltttia.sipilän ihan ensimmäinen että tiet kuntoon.
Toihan on melkin sama kuin tyttösten hummaaman velkarahan lisäkorko vaalikaudella.Eikä ne panssarivaunut tarvitse moottoritietä eikä asfalttia.
Onhan se niin katkeraa,jos kaikkia rahoja ei tundran taakse.