Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vipu-Mobiili ja valmiina vastaamaan  (Luettu 23513 kertaa)

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Olin tukikoulutuksessa ja joku kysyi, että miten pian pitää vastata, jos vaaditaan esim kuva jostain asiasta pellolla. Vastaus oli, että mielellään heti. Liekö viljelijällä oikeutta kesällä pitää minkäänlaista lomaakaan. Sateliittivalvonta on tietysti näppärä keino siirtää ikäänkuin osa valvontatyöstä viljelijälle. Mikäli aikoo matkustaa jonnekin, on syytä hommata joku tuuraaja, jolla on valtuudet lähettää kuvia mobi-vipulla. Tekstiviesti käsittääkseni tulee ensin ensisijaiselle viljelijälle, joka sitten vaikka Pariisista ilmoittaa tuuraajalle , mistä on kyse.

psymbiote

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 316
Vs: Vipu-Mobiili ja valmiina vastaamaan
Jossain webinaarissa puhuttiin parista viikosta.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9735
Vs: Vipu-Mobiili ja valmiina vastaamaan
Jossain webinaarissa puhuttiin parista viikosta.

Näin puhuttiin täälläkin koulutuksessa. Jos ei kahdessa viikossa vastausta, niin lohko menettää tukensa.

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1568
Vs: Vipu-Mobiili ja valmiina vastaamaan
Näin ei kai saisi tehdä  :o
Mutta...
Mobiilivarmenne on siitä kätevä että se "tuuraaja" voi laittaa kirjautuessa Vipuun sun puh.numeron ja sinä sitten näpyttelet pin-koodin omassa kännyssä...

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Vs: Vipu-Mobiili ja valmiina vastaamaan
Niin. Tuuraaja voi tietysti kirjautua omalla mobiilivarmenteella, jos hän on valtuutettu viljelijä. yhtymissä ja yhtiöissä kannattaa valtuuttaa toinen jäsen, ja miksei yksittäiset naapurit voi valtuuttaa myös toisiaan

kihveli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 555
Vs: Vipu-Mobiili ja valmiina vastaamaan
Itse ajattelisin että jos olen siellä Pariisissa yli kahden viikon lomalla heinäkuussa, niin laittaisin lomittajalle tai naapurille viestin, jossa pyytäisin kuvaamaan kyseisen kohdan ja lähettämään kuvan minulle ja sen kuvan sitten lähettäisin vipuun. Vaan nyt tajuan että eihän se tietenkään onnistu koska siihen kuvaan ei liity ne koordinaatit ja valvonta velvoittaa että viljelijä itse on siellä tilalla koko kesän paikan päällä näitä toiveita täyttämässä. No ollaan sitten! Harvemmin muutenkaan sieltä tilalta poistutaan kesä-aikana.
Vai olisiko mahdollista tallentaa sinne vipuun valmiiksi kuvia esim kun niittää jonkin lohkon, niin kuvaa sen niitettynä ja koordinaatit jää siten musitiin?
Parin viikon päästä täälläkin niitä koulutuksia, pitänee taas mennä sinne ja tehdä tiukkoja kysymyksiä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65293
Vs: Vipu-Mobiili ja valmiina vastaamaan
jepjep.   hyää tietää taas maataloutelle!     missä muuten nuita koulutuksia mainostetaan?   itellä ei tietoa milloin mah. olis täälläpäin.                       

         ja kellä on maataloutessa varaa matkustella kesällä pariisissa??      ja miks just tuolloin?

Filosofi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 953
Vs: Vipu-Mobiili ja valmiina vastaamaan
Onko totta tuollainen, että jos ei kahdessa viikossa vastaa, niin lohko menettää tukensa? Jos on, niin on kyllä täysin älytöntä. Eihän ihminen luottotietojansakaan menetä, jos lasku on kaksi viikkoa maksamatta. Toisaalta ihminen voi hyvinkin olla kaksi viikkoa vaikka sairaana. Joitain tuki-infoja olen käynyt, mutta ei kyllä jäänyt mieleen tuollaista kahden viikon sääntöä. Toki paljon muutakin on varmasti mennyt ohi...

Ja tuosta vipu-mobiilista: eikö sen rinnakkaiskäyttömahdollisuuden myötä juuri nimenomaan useammalla henkilöllä ole mahdollisuus täyttää viljelytietoja ja lähetellä kuvia tuolla maastossa? Tukihakemus ym. "viralliset paperit" on sitten tehtävä varsinaisessa vipu-palvelussa.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5134
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Vipu-Mobiili ja valmiina vastaamaan
Itse ajattelisin että jos olen siellä Pariisissa yli kahden viikon lomalla heinäkuussa, niin laittaisin lomittajalle tai naapurille viestin, jossa pyytäisin kuvaamaan kyseisen kohdan ja lähettämään kuvan minulle ja sen kuvan sitten lähettäisin vipuun. Vaan nyt tajuan että eihän se tietenkään onnistu koska siihen kuvaan ei liity ne koordinaatit ja valvonta velvoittaa että viljelijä itse on siellä tilalla koko kesän paikan päällä näitä toiveita täyttämässä. No ollaan sitten! Harvemmin muutenkaan sieltä tilalta poistutaan kesä-aikana.
Vai olisiko mahdollista tallentaa sinne vipuun valmiiksi kuvia esim kun niittää jonkin lohkon, niin kuvaa sen niitettynä ja koordinaatit jää siten musitiin?
Parin viikon päästä täälläkin niitä koulutuksia, pitänee taas mennä sinne ja tehdä tiukkoja kysymyksiä.
Kyllä kuvaan liittyy paikkatiedot jos ovat asetukset kunnossa, mutta eriasia keskustelevatko tämä uusi sovellus sen kuvan paikkatiedon kanssa. Jos pitää veikata niin tuskin  ;D

Sitä tässä mietin et jos asiat hoitaa kunnolla ja lohkolla kasvaa sitä mitä pitää niin miksi tarvitsee olettaa et automaattisesti tulee kuvaamispyyntöjä..  ::)
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9735
Vs: Vipu-Mobiili ja valmiina vastaamaan
Itse ajattelisin että jos olen siellä Pariisissa yli kahden viikon lomalla heinäkuussa, niin laittaisin lomittajalle tai naapurille viestin, jossa pyytäisin kuvaamaan kyseisen kohdan ja lähettämään kuvan minulle ja sen kuvan sitten lähettäisin vipuun. Vaan nyt tajuan että eihän se tietenkään onnistu koska siihen kuvaan ei liity ne koordinaatit ja valvonta velvoittaa että viljelijä itse on siellä tilalla koko kesän paikan päällä näitä toiveita täyttämässä. No ollaan sitten! Harvemmin muutenkaan sieltä tilalta poistutaan kesä-aikana.
Vai olisiko mahdollista tallentaa sinne vipuun valmiiksi kuvia esim kun niittää jonkin lohkon, niin kuvaa sen niitettynä ja koordinaatit jää siten musitiin?
Parin viikon päästä täälläkin niitä koulutuksia, pitänee taas mennä sinne ja tehdä tiukkoja kysymyksiä.
Kyllä kuvaan liittyy paikkatiedot jos ovat asetukset kunnossa, mutta eriasia keskustelevatko tämä uusi sovellus sen kuvan paikkatiedon kanssa. Jos pitää veikata niin tuskin  ;D

Sitä tässä mietin et jos asiat hoitaa kunnolla ja lohkolla kasvaa sitä mitä pitää niin miksi tarvitsee olettaa et automaattisesti tulee kuvaamispyyntöjä..  ::)

Noita "testauksia" on kuulemma ollut jo edellis kesinä. Eli tilanteita joista selvityspyyntö olisi lähtenyt. Jos nyt en ihan väärin muista niin olisko etelä-pohjanmaalla ollut reilu 6000 "pyyntöä".

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Vipu-Mobiili ja valmiina vastaamaan
Jossain webinaarissa puhuttiin parista viikosta.

Lainaus ruokaviraston sivuilta;
"Selvityspyyntöjä lähetetään arviolta elokuun puolivälin jälkeen. Selvityspyynnön saamisen jälkeen sinulla on 30.8. asti aikaa tehdä tarvittava toimenpide, kuten niitto. Järjestelmä luo selvityspyynnöt automaattisesti. Tässä vaiheessa voit edelleen muuttaa hakemustasi tai vastata selvityspyyntöön lähettämällä paikkaan sidottuja valokuvia. "

Tuosta se pari viikkoa tulee.

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Vs: Vipu-Mobiili ja valmiina vastaamaan
Niin. Kyllä noi hallinnon pyytämät kuvat pitää käsittääkseni ottaa ko. tilan ensisijaisen viljelijän, tai hänen valtuuttamansa viljelijän Mobiili -vipu sovelluksella.
Talteen voi kuvia kyllä käsittääkseni ottaa, jos haluaa, ja siitä oli kurssillakin juttua. Mitään kuvia ei voi ottaa ilman että on ko. tilan Mobi-vipu

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5886
Vs: Vipu-Mobiili ja valmiina vastaamaan
Vai olisiko mahdollista tallentaa sinne vipuun valmiiksi kuvia esim kun niittää jonkin lohkon, niin kuvaa sen niitettynä ja koordinaatit jää siten musitiin?
Parin viikon päästä täälläkin niitä koulutuksia, pitänee taas mennä sinne ja tehdä tiukkoja kysymyksiä.
Kyllä sinne mobiiliin voi ottaa kuvia varastoon mutta esim. kameran muistista ei sinne pysty siirtämään kuvia.

Ruisrypsimohralvehnä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 342
Vs: Vipu-Mobiili ja valmiina vastaamaan
Vähän offtopicin, mutta en hyväksy vipu-mobiilia, ennenkuin työttömille pakkoladataan työkkäri-mobiili ja niiden on otettava kuva sen sovelluksen kautta, kun tarkastus tulee ja koordinaatit näkyy, missä kuva on otettu. Ja jos se ei täytä työvoimaviranomaisten kriteeriä, mitä työtön saa tehdä, niin silloin työttömyyskorvausta leikataan. Kuva on lähettettävä puoli tuntia pyynnön jälkeen.  Sit asiaan. Odotan että Pro-agria järjestää viljelijöille pakollisen Vipu-mobiilikoulutuksen, missä opetetaan vastaus tekniikka, vastauksen nopeus ja kameran oikea kuvakulma kun kasvustosta otetaan kuvaa. Lisäksi vaadin verottajalta selvän kannan onko älypuhelin, mihin Vipu-mobiili ladataan täysin vähennyskelvoinen maatalouskone, josta myös arvonlisäverot on mahdollista vähentää täysmääräisesti.

Murre

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Vs: Vipu-Mobiili ja valmiina vastaamaan
Lainaus
"Lisäksi vaadin verottajalta selvän kannan onko älypuhelin, mihin Vipu-mobiili ladataan täysin vähennyskelvoinen maatalouskone, josta myös arvonlisäverot on mahdollista vähentää täysmääräisesti."
Joskus veropäivillä oli että älypuhelimen voi vähentää perusteella että olisi turvalaite

Uskon että tuosta vipu mobiilista tulee kyllä iso vaiva vielä. Pari vuotta kun kuluu nii vaaditaan että kaikki toiminta pitää kuvata ja lähettää.