Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe TwinN, maahantuojan puheenvuoro  (Luettu 8865 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TwinN, maahantuojan puheenvuoro
Pitkän pohdinnan jälkeen päätin kirjautua tänne ja kertoa oma näkemykseni TwinN-tuotteesta ja hiukan taustatietoa siitä miten se on tiensä Suomen markkinoille löytänyt.

Olen siis viljelijä itsekin. Ihan niin kuin kaikki muutkin olen minäkin tyrmistyneenä seurannut lannoitteiden hinnannousua ja miettinyt vaihtoehtoja. Satuin viime kesänä lukemaan jutun Käytännön Maamiehessä jossa kerrottiin tästä tuotteesta Englannissa. Kiinnostuin ja ryhdyin selvittelemään asiaa. Tarkoituksena tuoda sitä omaan käyttöön.

Pian kuitenkin kävi ilmi että myös maahantuonti laajemmassa skaalassa olisi mahdollista ja niinpä solmimme yhdessä ystäväni, markkinoinnin ammattilaisen, kanssa sopimuksen maahantuonnista yhtiömme kautta. Koska siis olen viljelijä (ja olen myös toiminut aktiivisesti tuottajajärjestössä) niin olen hiukan hämmentyneenä noteerannut että jotkut ovat epäilleet aikeitamme. Haluan siksi hyvin jyrkästi sanoutua irti epäilyksistä että kyseessä olisi vain jonkinlainen rahastusoperaatio ja yritys huijata viljelijöitä.

Tarkoitus on pelata avoimin kortein ja haluan kertoa tuotteesta kaiken sen minkä tiedän. Toisaalta myös myönnän että vastauksia kaikkiin kysymyksiin ei vielä ole. Ajan ja saatujen käytännön kokemusten kautta toivon kuitenkin että myös avoimiin kysymyksiin saadaan käyttökelpoisia vastauksia.

TwinN on siis täysin uusi tuote Suomen markkinoilla. Tämän johdosta on selvää että on syytä olla hiukan varovainen markkinoinnin sanakäänteissä. Tulokset ulkomailla hyvin erilaisista olosuhteista ovat kuitenkin sen verran lupaavia että koen että on aiheellista kokeilla sitä myös Suomessa.

Englanninkielisen materiaalin kääntäminen suomeksi on ollut varsin haastava tehtävä. Toisaalta on selvää ettei tekstejä voida juurikaan muokata mutta toisaalta suora käännös ei aina tunnu kovin luontevalta suomalaisesta näkökulmasta katsottuna. TwinN on tosiaankin toiminut hyvin monilla kasveilla ulkomailla ja  sitä voikin riskittömästi käyttää mille kasville tahansa. Ymmärrän kuitenkin että sellaiset ilmaisut jotka viittaavat että "käy kaikkeen" eivät ole luottamusta herättäviä.

Tässä vaiheessa ei ole kuitenkaan mahdollista vielä tehdä rajavetoa sille mille kasveille tuote sopii kaikkein parhaiten. Tulemme tekemään kaikki normit täyttäviä viljelykokeita. Sen lisäksi olisi erittäin arvokasta jos mahdollisimman moni olisi valmis kokeilemaan itse. Yksi vuosi ei vielä kerro välttämättä koko totuus mutta mahdollisimman laajojen käyttökokemusten kautta toivon että voimme  tarkentaa ohjeitamme siltä osin kuin se on tarpeen.

Tietoja (ja tilauslomake :) ) löytyy osoitteesta www.twinn.fi sekä päämiehemme sivustolta www.mapletoninternational.com .

Yleinen keskustelu ympäristöstä ja maataloudesta ei kaikilta osin ole mieltä ylentävä. Yritykset tehdä meistä viljelijöistä syntipukkeja ei tietenkään ilahduta ketään meistä. Näyttää kuitenkin vääjäämättä siltä että paineet vähentää lannoitteiden käyttöä vain jatkuvat ja kasvavat. Tämähän johtaa ongelmiin sekä satomäärien kuin myös laadun suhteen. Ratkaisuja näihin ongelmiin siis tarvitaan.
TwinN voisi hyvin olla yksi ratkaisu.



Miten voi laverrella noin paljon kertomatta mitään???

Voisikko kirjoitella hiukka luhyemnin?

 ;D ;D ;D
Kui mää ain olen paras?

Uniq

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 112
  • Rakkautta ja koneurakointia jo vuodesta 2005
Vs: TwinN, maahantuojan puheenvuoro
Lainaus

Miten voi laverrella noin paljon kertomatta mitään???

Voisikko kirjoitella hiukka luhyemnin?

 ;D ;D ;D

miten sää timppa voit noin vähillä sanoilla saada ittes näyttään noin aasilta???

voisitko olla kirjoittamatta kokonaan?

 ;)  ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TwinN, maahantuojan puheenvuoro
Lainaus

Miten voi laverrella noin paljon kertomatta mitään???

Voisikko kirjoitella hiukka luhyemnin?

 ;D ;D ;D

miten sää timppa voit noin vähillä sanoilla saada ittes näyttään noin aasilta???

voisitko olla kirjoittamatta kokonaan?

 ;)  ;D

En. Jos mää yrittäisin mainostaa täällä traktorin levikepyöriä, niin hiukka tiivistäisin tarinaa.


 :D ;D

Ps. Kaikenmaailman Uniqot työntäkööt päänsä sinne mihin päivä ei paista. Nettipoliisit on erikseen.

 8)
Kui mää ain olen paras?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52027
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: TwinN, maahantuojan puheenvuoro
Lainaus

Miten voi laverrella noin paljon kertomatta mitään???

Voisikko kirjoitella hiukka luhyemnin?

 ;D ;D ;D

miten sää timppa voit noin vähillä sanoilla saada ittes näyttään noin aasilta???

voisitko olla kirjoittamatta kokonaan?

 ;)  ;D

En. Jos mää yrittäisin mainostaa täällä traktorin levikepyöriä, niin hiukka tiivistäisin tarinaa.


 :D ;D

Ps. Kaikenmaailman Uniqot työntäkööt päänsä sinne mihin päivä ei paista. Nettipoliisit on erikseen.

 8)
Voishan sen alottaa vaikka siitä et kuinka monta ketjulenkkiä on per puoli, per pyörä. Sit vois jatkaa siitä minkä värisiä ne on jnejne....  ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TwinN, maahantuojan puheenvuoro
Lainaus

Miten voi laverrella noin paljon kertomatta mitään???

Voisikko kirjoitella hiukka luhyemnin?

 ;D ;D ;D

miten sää timppa voit noin vähillä sanoilla saada ittes näyttään noin aasilta???

voisitko olla kirjoittamatta kokonaan?

 ;)  ;D

En. Jos mää yrittäisin mainostaa täällä traktorin levikepyöriä, niin hiukka tiivistäisin tarinaa.


 :D ;D

Ps. Kaikenmaailman Uniqot työntäkööt päänsä sinne mihin päivä ei paista. Nettipoliisit on erikseen.

 8)
Voishan sen alottaa vaikka siitä et kuinka monta ketjulenkkiä on per puoli, per pyörä. Sit vois jatkaa siitä minkä värisiä ne on jnejne....  ;D

NÄIN ON SKN!!!!!
Kui mää ain olen paras?

Uniq

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 112
  • Rakkautta ja koneurakointia jo vuodesta 2005
Vs: TwinN, maahantuojan puheenvuoro
Sori MatsAntas ja Petrit ja muut, että menin pilaan teidän tasokkaan keskustelun, mutta en vain malttanut olla vähän huutelematta.   :D :D
jatkakaa toki keskustelua, itsekin olen hyvin kiinnostunut tästä TwinN:stä, mutta jotenkin tuntuu, niinkuin täällä jo joku totesikin, että liian hyvää ollakseen totta...  :-\

MatsAntas

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: TwinN, maahantuojan puheenvuoro
Sori MatsAntas ja Petrit ja muut, että menin pilaan teidän tasokkaan keskustelun, mutta en vain malttanut olla vähän huutelematta.   :D :D
jatkakaa toki keskustelua, itsekin olen hyvin kiinnostunut tästä TwinN:stä, mutta jotenkin tuntuu, niinkuin täällä jo joku totesikin, että liian hyvää ollakseen totta...  :-\

Ei tarvetta anteeksipyyntöön. Toki itsekriittisesti noteeraan moitteet siitä että olen kirjoittanut liian monisanaisesti. Totean kuitenkin että kritiikki kohdistui viestiin jonka olin kirjoittanut huhtikuussa joten enpä tiedä onko kovinkaan mielekästä keskustella juuri siitä enää tässä vaiheessa.

Syy miksi tämä viestiketju on noussut pintaan on kuitenkin se että kirjoitin pari päivää sitten kertoen omista kokemuksistani. Mikä on tainnut jäädä pahasti muitten viestien varjoon.

Sahrami

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 212
Vs: TwinN, maahantuojan puheenvuoro
Jatkuuko vaikutus seuraavalle satokaudelle?
Uusi pihatto tulossa - sitten kun minusta tulee lottovoittaja