Samanlaisia kokemuksia, kysyin kahdesta autokoulusta,kahdesta katsastuskonttorista ja polliisiasemalta asiaa viime syksynä, kun oli Ducato 10:n seuraaja haussa. Ja joka instanssista sain vähän erilaisia vastauksia, mutta kun netin kautta löysin lakipykälät asiaan, niin noin se suurinpiirtein on, kuten yllä kirjoitin, ja kuten RT vielä tarkensi.
Pakettiautot on muuten todella nuivia koukkukuormistaan, ja liekö jenkitkään niin ihmeitä vetureita, tunnetaanhan amerikkalaiset tuotevastuut, siksi minunkin piti kuun alussa niellä ylpeyteni, perua kaikki puheeni, nöyrtyä ja ostaa Ford Transit. Se on suurinpiirtein ainoa yksiakselivetoinen pakettiauto jonka koukkuun saa laittaa 2000 kg. Ja jousitus on muutenkin tyky, tänään juuri vein 1200 kilon rypsiöljykontin asiakkaalle, ja kun poisoton takia piti jättää se ihan takaoville, ei perä roikkunut läheskään niin paljoa kuin ducatossa, jossa kontti oli sivuovesta laitettu ihan hytin taakse.
Masentavaa todeta, mutta olen pirun tyytyväinen Transittiin.
Mutta silti...
Muuten ne lentävät jotka serkkupojan ratsasivat, antoivat huomautuksen, ja sanoivat, että " Sun täytyy nyt jättää kuorma tähän tai soittaa paikalle joku jolla kortti riittää. Tee kuten parhaaksi näet, me lähdetään nyt Turkuun.." Ja lähtivät ramppia alas pikatielle. Eli että oota hetki niin me ei enää nähdä kun lähdet jatkamaan matkaa.. reilujakin nappisetiä vielä löytyy..