Sikäli kun olen oikein ymmärtänyt niin MTK:n tarkoitus oli hoitaa lypsylehmäpalkkio nimenomaan AB-alueelle. C-alueelle tuki olisi hoidettu 142-tuen kautta. Tämä homma vesittyi kun Huittisten porukka onnistui lobbaamaan !42-tuen leikkauksen!!! Tietämättä SLA:n kommentointia, sanoisin että tässä kohtaa AB-alue saa kyllä katsoa peiliin!!
Totta. Ab-alueen märehtijäsektori saa kiittää ja kumartaa Huittisten sika- ja brutkuporukan suuntaan! Kiitti v*tusti!
Lisäksi etelän sika/brutku miesten käsissä oleva teurastamo osuuskunta ansaitsee myös erikoiskiitoksen panoksestaan ab-alueen naurasektorin tukien suhteen. Kiitti v*tusti LOSOOOOOOO!
Anteeksi nyt, olen varmaan jotenkin tyhmä mutta minä en nyt ollenkaan tajua miten Huittisten porukka vaikuttaa tähän asiaan yhtään mitään? Yksimahaissektori on omansa ja mitkään nyt tehdyt päätökset eivät käsittäkseni ole vaikuttaneet yhtään mitään nautapuolen tukiin tai rahoitukseen tai mihinkään muuhunkaan. En siis käsitä miten ne voisivat olla syyllisiä? Paitsi tietysti jos halutaan joku syyllinen tai syntipukki ilman että nautapuolella täytyy itse katsoa peiliin...
Huittisten porukka ja LSO lähettivät useita delegaatioita Brysseliin joissa vaadittiin pohjoisen 142-tuen maksuvaltuuden leikkausta. Tarkoituksena varmaankin oli varmistaa sama tuki yksimahaisille AB ja C-alueilla mutta heiltä jäikin huomaamatta että samalla estettiin AB-alueen maidon ja naudan tukieron kaventaminen, nimenomaan AB-alueen tukia nostamalla.
Jos olisin AB-alueen maidon tai naudanlihantuottaja vetäisin koko Huittisten porukan hirteen ja siinä samassa LSO:n ylin johto, joka oli samassa juonessa mukana. Heidän toimintansa johti siihen että C-alueen maksuvaltuudesta leikattiin 100 m€, mikä tässä tapauksessa on täysin pois AB-alueen maidon ja naudan tuista.
Tällä toimella vesitettiin ainut tällä hetkellä näkyvissä ollut mahdollisuus jolla AB- ja C-alueen liian suurta tukieroa maito- ja nautasektoreilla olisi pystytty kaventamaan kenenkään tukia leikkaamatta.
Huittisten porukka onnistui kaventamaan tukieroja yksimahaisilta, mutta se tapahtui C-alueen tukia leikkaamalla!!! Ei kai maito ja nauta halua samaa?? Lopputulos tässä kisassa on takuuvarma, tukitaso on puhdas nolla.