Yllyttämisen kiistän, Casestakaan en mitään tiedä, mutta nämä nettikeskustelujen neuvot ovat samaa sarjaa essonbaarin neuvojen kanssa, lukijan/kuulijan pitää osaa suodattaa niitä. Riskeihin rikkoutumiseen on vaikea ottaa kantaa kun en ole selvännäkijä, eikä tiedä tulevaa käyttöä, koneen kuntoa, tilan muuta konekantaa, pinkan paksuutta yms.
Kyllä niitä tehoja saa kun löpöä lisää, ilmaa lisää ja hurjimmillaan vielä kierroksia lisää. Yleensä tehon nosto on helpompaa kuin sen varmistaminen että ketjun muutkin lenkit kestää leikissä mukana hetkeä pidempään.
Juu en minäkään tiedä tarkkoja yksityiskohtia. Sen tiedän että ao. kone ei ole alunperin niiden varmuuden vuoksi reilusti ylimitoitettujen joukossa.
Jotkut kestää, esmi 12045 tai 16045 Zetorit on kai aika lujaa rautaa. Kalkkikärryn edessä olen nähnyt kun möyryää hangessa yötkin ympäriinsä ketunhäntää putken päässä, turbokin mahdoton murikka peltien ulkopuolelle rakennettuna :-) Omistaja sanoi että kerta vuoteen kone puretaan täysin ja katsotaan onko jotain oireita.
Kieltämättä kärry kulki ja jälkeä syntyi.
Sellainen 'pieni piristys' menee tavallisesti ilman suurempaa haloota, mutta vajaa 40% on niin kova muutos että kunnon työssä ei koneesta kovin pitkäikäistä kumppania saa.
Toki jos haluaa urheilumielellä testata mitä rauta kestää niin tässä on varmaan oiva tilaisuus :-)
30-40 hv on pienessä koneessa iso lisäys, jossain valmiiksi 300 hv koneessa ei niinkään.