Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Puimurin kohlimista  (Luettu 7623 kertaa)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Puimurin kohlimista

Mutta kohlinpuimureiden taru muutenkin on lopussa, roottorit ovat tulevaisuutta. John Deere viimeisenä suurena valmistajaan on siirtymässä roottoripuimureihin. Muut valmistajat ovat tehneet näitä rumpupuimureitansa jo kohta viisikymmentä vuotta.

-SS-

Jep. Kävin katsomassa kun JD S770i pui öljyhamppua ja täytyy sanoa että aika komea peli.... voi olla nautinto päästä puskemaan sellaiseen 6 tonnin pystyyn vehnälaihoon. Olikohan 25' eli 7,6 m pöytä. Varsinkin jos sitä vehnää on 100 ha ja hinta kohdillaan.

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 368
Vs: Puimurin kohlimista
...

Mutta kohlinpuimureiden taru muutenkin on lopussa, roottorit ovat tulevaisuutta. John Deere viimeisenä suurena valmistajaan on siirtymässä roottoripuimureihin. Muut valmistajat ovat tehneet näitä rumpupuimureitansa jo kohta viisikymmentä vuotta.

-SS-

JD viimeisenä siirtymässä? Onhan JD:llä nyt ollut miesmuistin (ainakin omani) verran rumpupuimureita, tarkoitatko että siirtyy kokonaan rumpupuimureihin? Tuskin viimeisenä vai meinaatko että Sampo lopettaa kohlimet ennen jonnikkaa?

Naapurin suurtilallakin tuo varmaan noteerattu ja vaihdettu rumpupuimuri kohlinmalliin kun niitä vielä saa.

Kaikki

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1515
Vs: Puimurin kohlimista
Kaikki luki että  " puimurin kolhimista  ;D

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5884
Vs: Puimurin kohlimista

Mutta kohlinpuimureiden taru muutenkin on lopussa, roottorit ovat tulevaisuutta. John Deere viimeisenä suurena valmistajaan on siirtymässä roottoripuimureihin. Muut valmistajat ovat tehneet näitä rumpupuimureitansa jo kohta viisikymmentä vuotta.

-SS-
On niitä Jontikkakin tehnyt 20 vuotta.

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1244
Vs: Puimurin kohlimista
Jontikan kohlinpuimureilla olen puinut aina, eikä ole kohlimet ollu ikinä tukkeessa. Ihan outo juttu mulle, mutta hyvä jos on kikat keksitty tuohon ongelmaan.

AP120

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1283
Vs: Puimurin kohlimista
Jontikan kohlinpuimureilla olen puinut aina, eikä ole kohlimet ollu ikinä tukkeessa. Ihan outo juttu mulle, mutta hyvä jos on kikat keksitty tuohon ongelmaan.

Ei tuo vika tai ongelma koskekkaan kuin sampoja, pääsääntöisesti. Ja ohralla.
Syy, kohlimet on matalat ja loivassa kulmassa.

Naru kannattaa olla tiukkaa nailon narua.

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: Puimurin kohlimista
Kaikki luki että  " puimurin kolhimista  ;D

Jos kohlii vasten puimurin tahtoa tai kun puimuri on sammunut, niin saakohan siitä syytteen väkisin kohlimisesta. ???
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

Luteikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 699
Vs: Puimurin kohlimista
Kiilahihnoja on ollut ja nyt sähköjohtoa. Ja kyllä 900 Fahrin seulat saa, niin saatanan tukkoon rukiin vihneistä, ettei mitään järkeä
"Maanviljelijä on köyhä eläessään mutta rikas kuollessaan"

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52003
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Puimurin kohlimista
Kiilahihnoja on ollut ja nyt sähköjohtoa. Ja kyllä 900 Fahrin seulat saa, niin saatanan tukkoon rukiin vihneistä, ettei mitään järkeä

Elä pui sellasta sota-ajan paskua.

Ruis on turha kasvi.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Puimurin kohlimista
Kiilahihnoja on ollut ja nyt sähköjohtoa. Ja kyllä 900 Fahrin seulat saa, niin saatanan tukkoon rukiin vihneistä, ettei mitään järkeä

Eli siis pitää vaan puida ohraa , kauraa ja vehnää .
Souvarit site pui muut lajikkeet .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19922
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Puimurin kohlimista
Kiilahihnoja on ollut ja nyt sähköjohtoa. Ja kyllä 900 Fahrin seulat saa, niin saatanan tukkoon rukiin vihneistä, ettei mitään järkeä

Elä pui sellasta sota-ajan paskua.

Ruis on turha kasvi.

Ruis on erinomainen tuorerehu- ja peitekasvi. Puitavaksi viljeltävänä pitää saavuttaa kasitonnari säännönmukaisesti; populaatiorukiin kolmitonnarissa todellakaan ei kannata remmejä kuumentaa.

-SS-

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12218
  • Virolaista kiitos!
Vs: Puimurin kohlimista
Jontikan kohlinpuimureilla olen puinut aina, eikä ole kohlimet ollu ikinä tukkeessa. Ihan outo juttu mulle, mutta hyvä jos on kikat keksitty tuohon ongelmaan.

Ei tuo vika tai ongelma koskekkaan kuin sampoja, pääsääntöisesti. Ja ohralla.
Syy, kohlimet on matalat ja loivassa kulmassa.

Naru kannattaa olla tiukkaa nailon narua.
Öh,,,köh,,, niin kyllä minun mielestäni tämä ongelma on nimenomaan Claassiin liittyvä. Nyttemmin uudemmissa koneissahan kohlimien pohjia ei enää ole, vaan on viettopinta, mikä on poistanut ongelman.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19922
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Puimurin kohlimista
Jontikan kohlinpuimureilla olen puinut aina, eikä ole kohlimet ollu ikinä tukkeessa. Ihan outo juttu mulle, mutta hyvä jos on kikat keksitty tuohon ongelmaan.

Ei tuo vika tai ongelma koskekkaan kuin sampoja, pääsääntöisesti. Ja ohralla.
Syy, kohlimet on matalat ja loivassa kulmassa.

Naru kannattaa olla tiukkaa nailon narua.
Öh,,,köh,,, niin kyllä minun mielestäni tämä ongelma on nimenomaan Claassiin liittyvä. Nyttemmin uudemmissa koneissahan kohlimien pohjia ei enää ole, vaan on viettopinta, mikä on poistanut ongelman.

Kyllä 90-luvun Dominatorin kohlin umpipohjineen tarvitsee myös puhdistushuoltoa. Toki etelän maissa varastokuivan vehnän puinti yötä päivää kuukauden verran, kohlimetkin kimmeltävät kiiltävinä kuin peili. Siihen Claas on mainioin kone, kun kohlimetkin ovat paksua rautaa eivätkä kevyempää peltiä. Kun alkaa kohlimia vetää Dominatorista ulos, pitää mahdollinen tyrä olla valmiiksi hoidettu.

Claasissa oli jossakin vaiheessa kohlimien päissä peitelevyt, meillä ne on poistettu, tuntuu että roskaa kertyy pohjiin vähemmän. Tietääkseni viljanjyviä ei sieltä lennä ulos.

-SS-

Tiimo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 603
Vs: Puimurin kohlimista
Olen tainnut olla onnekas.
Kohlimiin tarttuvat vihneet on tunnistamaton ongelma.
16v Sampolla ja nyt 11v New Hollandilla, ohraa +ruista joka vuosi n.150ha ja ikinä ei ole tarvinnut kohlimia putsata, kop,kop, kop.
Lokakuun rapsipuinnit kyllä suttaa kohlinten pohjat.

fffff

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Vs: Puimurin kohlimista
On se  kumma  kun eivät  osaa  kopioida hyväksi  ha*****a  rakennetta .Ainakin  70  luvulta  "Clysoonissa "  New  Hollannissa ollut  korkeat  kohlimet  kuulalaakereilla-. Kun  vielä  pohja  on   kapeampi  niin virtaus on  kovempi eikä nurkkiin  tartu . Ei  ole  kolmeenkymmeneen vuoteen  tarvinnut kohlimen   laakereihin  eikä  kohlimiin  koskea . Sampon " kakkosneloset " lätsällään  on tukossa  kun siikanen  ei  sovi  pyörähtämään  vaan  jää  nokalleen  kököttämään. Taulapääkin  tajuaa  ettei  matala  kohlin  kestä nytkyttelyä  eikä  yhtään  kohlinkammion  tukkeutumista   katkeamatta. Viimeinen  usko  järjen  voittoon  meni  kun  katsoin  erään      Sampo  3085  kohlimia . Nerot  oli  kasvattaneet  kohlin pinta alaa  jatkamalla  kohlimia  muttei  siirtäneet  kohlin  akselia  taaksepäin. Seuraus, kohlimet  oli  katkennut  akselin  takaa. Sama  kone  oli  katkaissut  kohlimet   myös  kun  Claassilta  kopioitu  pöyhinkela  kohlinten  päällä  oli  kietonut  olkia  ja  alkanut  tehdä  pyöröpaalia .  Viisas  oppii  kerrasta  mutta  tyhmä   ei  koskaan