Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Voi vitsin ilmasto.  (Luettu 7954 kertaa)

Cornholio

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1451
  • I'm the Great Cornholio! I need TP for my bunghole
Vs: Voi vitsin ilmasto.
https://www.is.fi/autot/art-2000008306223.html

Öljyn tuottaja maa luopuu diesel ja bensa autoistaan .
Norjassa lähes joka kolmas uusi auto oli Tesla. Amerikkalainen valmistaja hallitsee norjalaisia sähköautomarkkinoita 11 prosentin osuudella. Toyota yltää kakkossijalle 10 prosentin markkinaosuudella, ja sitä seuraa Volkswagen ja Volvo.

 :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Tuota itsekin ihmettelin. Uutisessa kerrottiin, että Teslan osuus uusista myytävistä autoista on melkein 33 prosentin luokkaa (eli melkein joka kolmas auto on Tesla), mutta silti Teslan markkinaosuus sähköautoista on vain 11 prosenttia.

Nyt tarvitaan kyllä meidän Sorkkis selittämään tuo ristiriita, sillä jutun oli kirjoittanut joku Iltasanomien sikäläinen sorkkis ja kukapa muu osaisi selittää parhaiten kaikkien sorkkisten aivoitukset kuin tämä meidän Sorkkis.
Born to be Wild, paitsi kotona ja Agronetissä

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19963
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Voi vitsin ilmasto.
https://www.is.fi/autot/art-2000008306223.html

Öljyn tuottaja maa luopuu diesel ja bensa autoistaan .

Jos tekopyhyyttä pitäisi selittää jollekulle, tuossa olisi oiva esimerkki. Norja myy öljyt viiteen maailmalla kulkevaan polttomoottoriautoon ja tukee saaduilla verirahoilla yhden Teslan rikkaille. Norjassa sähköautokauppa on kakkos- tai kolmosauton, sekä bisnesmiesten leikkikalujen hankintaa. Sähköpolkupyörät, sähköskootterit ja pienet sähköllä käyvät kaupunkiautot korvaavat julkista liikennettä, eivät korvaa normaalia autoliikennettä. Koska nuo sähköautot saavat kulkea bussikaistoilla ja parkkeerata ilmaiseksi, ne estävät käytännössä julkisen liikenteen kulkua. Tehdashintainen Tesla (70 tuhatta dollaria) maksaa verohelpotusten ja tukien ansiosta liikkeessä vähemmän kuin saksalainen bensa-Audi ( tehtaalla 35 tuhatta dollaria). Viiden vuoden aikana liikennepolttonesteiden kulutus on Norjassa vähentynyt vain 10%, mikä osoittaa sen, että maailman 2. suurimman maakaasun pumppaajan ja maailman 12. suurimman öljyn pumppaajan rikkaiden kansalaisten omahyväinen hyvesignalointi on kovassa vauhdissa.

-SS-

Cornholio

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1451
  • I'm the Great Cornholio! I need TP for my bunghole
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Jotenkin tuntuu siltä, että synteettisen, hiilivapaasti tuotetun polttoaineen kehittelystä ei olla oikeasti kovin kiinnostuneita. Sehän merkitsisi sitä, että silloin voisi käyttää näitä nykyisiä polttomoottoriautoja ja bisnesmahdollisuudet vähenisivät murto-osaan sähköautohypeen verrattuna. Ei olisi sähköautoja, ei latausinfran rakentamista, ei nykyisenlaista akkuteollisuutta, ei  uusia harvinaisten maametallien vuoksi avattuja kaivoksia.

Olisi vain pienemmät päästöt ilman valtavaa hössötystä. Tietenkään se ei käy.
Born to be Wild, paitsi kotona ja Agronetissä

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26115
  • vastustan
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Tämä olisi hienoa, jos hesassakin olisi helkutin kylmää ja lunta ja kuurapartoja. Venäjän piuha puhkuisi punaisella punavuoreen. Vartiaisen hölmökin rukoilisi ilmastonmuutosta, jotta ilmat lämpiäisi ja myrskyt kääntäisivät tuulimyllyn generaattoria.
asiaton, pelkästään provoilumielessä kirjoitettu viesti :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Voi vitsin ilmasto.
https://www.is.fi/autot/art-2000008306223.html

Öljyn tuottaja maa luopuu diesel ja bensa autoistaan .
Norjassa lähes joka kolmas uusi auto oli Tesla. Amerikkalainen valmistaja hallitsee norjalaisia sähköautomarkkinoita 11 prosentin osuudella. Toyota yltää kakkossijalle 10 prosentin markkinaosuudella, ja sitä seuraa Volkswagen ja Volvo.

 :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Tuota itsekin ihmettelin. Uutisessa kerrottiin, että Teslan osuus uusista myytävistä autoista on melkein 33 prosentin luokkaa (eli melkein joka kolmas auto on Tesla), mutta silti Teslan markkinaosuus sähköautoista on vain 11 prosenttia.

Nyt tarvitaan kyllä meidän Sorkkis selittämään tuo ristiriita, sillä jutun oli kirjoittanut joku Iltasanomien sikäläinen sorkkis ja kukapa muu osaisi selittää parhaiten kaikkien sorkkisten aivoitukset kuin tämä meidän Sorkkis.

Sun pitää toimitukseen ottaa yhteyttä  ::) ::) ::)
https://eautoilija.com/sahkoautotuki-on-monien-maiden-agendalla-mutta-vaikuttaako-se/
Öljyntuottajaa maat Englanti ja Norja tukevat voimakkaasti sähköautoilua .
Siinä syy miksi lisääntyy noin hurjasti .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19963
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Merkillinen juttu . Sähköä pitäis tuottaa lisää mutta ei missään nimessä tuuli ja aurinko energialla .

Jopa vihreät aktivistit jo myöntävät, että sähkö- ja tuulienergia ei voi olla edes osa ratkaisua, se nähdään jo nyt. Rahaa ainakin on käytetty paljon. Kyse on resurssien kokonaiskäytöstä ja resurssien käytön tehokkuudesta. Kaikki palautuu kansantuotteeseen. Kansantuote-euro tuottaa aina ympäristön resurssien kulutusta ja päästöjä.  Tuuli- ja aurinkovoimaan sijoitettuna siitä ei saada kuin murto-osa energiantuotannon puhdistamiseen, eurot sen kertovat. Tuuli- ja aurinkovoima on tietenkin suuri energiapaketti, mutta sen keräily vaatii suuren määrän maa-aluetta ja uusiutumattomia resursseja. Aurinkovoimalla lisäksi on ongelma, hajanaisen aurinkoenergian keruu kennoilla vaatii saman alan peltoalan/metsäalan tai muun vihreän kasvillisuuden tuhoamista, jollei sitten autiomaahan asenneta.  Esimerkkimaita löytyy jo riittävästi, joista voidaan suoraan nähdä, että vaikka uusiutuvat energiamuodot olisivat vasta osa koko sähköntuotannosta, sähkön hinta nousee hyvin nopeasti, vaikka päästöoikeuksia on ollut jo kauan aikaa käytössä. Varsinainen hinnannousun laukaisija onkin nopea uusiutuvien osuus, mikä tekee myös verkkoinvestoinneista kalliimpia. Ja sähkön kuluttajahintakin on jollakin tavalla kerättävä, se on liikevaihtoa, joka ei synny tyhjästä, vaan aina joka eurossa on mukana pala luonnon tuhoamista.

Saksassa on päästy sähkön tuotannossa 43% :iin uudistuvia. Osuus on laskenut tänä vuonna , koska tuulisuus oli vähentynyt 16.7%. Tätä vihreässä kuplassa elävät nerot eivät ehkä tulleet ajatelleeksi, että sille ei tainnutkaan olla teknologista ratkaisua, jos ei tuule tai on pilvistä. Tavanomaisilla tehtiin sähköä 13.2% enemmän. Saksa on käyttänyt valtion sekä myös kuluttajien rahaa miljardeja uusiutuvan sähkön tuputtamiseen. Vihreässä kuplassaan elänyt vihreiden ympäristöministeri Jürgen Trittin kehui vuonna 2004 , että "Energiewende" tulisi maksamaan kuukaudessa kansalaiselle yhden euron. Tosiasiassa se on tullut maksamaan suorina valtion kuluina tähän päivään mennessä 50 euroa kuukaudessa kansalaista kohti, 16,5% osuuteen pääsemiseksi. Nyt viimeiset arviot tuolle "Energiewenden" investoinnille ovat olleet noin 2300 miljardia euroa lisärahaa.

Kaikki paikalliset Vihreiden itse tekemät kannattavuuslaskelmat ovat perustuneet siihen, että paikallista fossiilista taloutta rankaistaan riittävän isoilla sakoilla, silloin ei uusiutuva projekti "maksa yhtään mitään", varsinkin kun uusiutuvien energiamuotojen investointirahoitus tehdään autoja muualle maailmaan myymällä ja Kiinasta ropellit ja paneelit ostamalla.


Kuva: sähkön hinta eri maissa

Silloin kun puhutaan uusiutuvista, unohdetaan, että sähkövoima on vain osa kansakunnan energian käytöstä. Seuraava kuva kuvastaa käytettyjen valtavien ilmastoa pilaavien kansantuotemiljardien todellista hyötysuhdetta, Saksan osalta:


Kuva: Energian kokonaiskäyttö Saksassa 2020

Haluan siis vain sanoa Sorkkikselle, että hän haluaa ymmärtää tämän aurinko- ja tuulisähkön kritisoimisen väärin, joko tyhmyyttään tai tietämättömyyttään, toivon, että tietämättömyyttään, koska sille voi ihminen itse vielä tehdä jotakin. Kaikki kansantuote tuottaa päästöjä, ja minusta joka ikistä käytettyä veroeuroa ja kuluttajan euroa pitäisi kohdella ympäristösaasteena, että sillä saisi mahdollisimman paljon aikaiseksi, uusiutuviin laitettu raha on sanamukaisesti tuuleen heitettyä rahaa, isompi hyöty tulisi samalla rahalla sijoittaa esimerkiksi ydinvoimaloiden toimintavarmuuteen, turvallisuuteen ja uusiin teknologioihin, kuten toriumydinvoimaan.

Euroopan komissiolla on tiettävästi käynnissä projekteja, joilla edettäisiin kohti toriumvoimaloita. Mutta kaikki aika ja energia Keski-Euroopassa näkyy nyttemmin menneen betonin valmistamiseen ropellien jalustaan.

-SS-

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8699
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Juu tää energian hintojen jyrkkä nousu on varoittava esimerkki siitä, että olemme kaukana päivästä, jolloin uusiutuvat energialähteet voivat korvata fossiiliset polttoaineet. Jos poliitikot eivät ratkaise tätä yhtälöä toimivalla tavalla, ihmisten lämpeneminen vihreään konversioon uhkaa jäähtyä sähkölaskujen hehkutessa punaista.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Jotenkin tuntuu siltä, että synteettisen, hiilivapaasti tuotetun polttoaineen kehittelystä ei olla oikeasti kovin kiinnostuneita. Sehän merkitsisi sitä, että silloin voisi käyttää näitä nykyisiä polttomoottoriautoja ja bisnesmahdollisuudet vähenisivät murto-osaan sähköautohypeen verrattuna. Ei olisi sähköautoja, ei latausinfran rakentamista, ei nykyisenlaista akkuteollisuutta, ei  uusia harvinaisten maametallien vuoksi avattuja kaivoksia.

Olisi vain pienemmät päästöt ilman valtavaa hössötystä. Tietenkään se ei käy.

Jotenkin tuntuu että et käsitä et siihen tarvitaan vetyä . Hätävarana käy kuten toisessa maailmansodassa on käytetty , Suomalaisilla oli puukaasu , hankalaa mutta toimi kuitenkin .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Merkillinen juttu . Sähköä pitäis tuottaa lisää mutta ei missään nimessä tuuli ja aurinko energialla .

Jopa vihreät aktivistit jo myöntävät, että sähkö- ja tuulienergia ei voi olla edes osa ratkaisua, se nähdään jo nyt. Rahaa ainakin on käytetty paljon. Kyse on resurssien kokonaiskäytöstä ja resurssien käytön tehokkuudesta. Kaikki palautuu kansantuotteeseen. Kansantuote-euro tuottaa aina ympäristön resurssien kulutusta ja päästöjä.  Tuuli- ja aurinkovoimaan sijoitettuna siitä ei saada kuin murto-osa energiantuotannon puhdistamiseen, eurot sen kertovat. Tuuli- ja aurinkovoima on tietenkin suuri energiapaketti, mutta sen keräily vaatii suuren määrän maa-aluetta ja uusiutumattomia resursseja. Aurinkovoimalla lisäksi on ongelma, hajanaisen aurinkoenergian keruu kennoilla vaatii saman alan peltoalan/metsäalan tai muun vihreän kasvillisuuden tuhoamista, jollei sitten autiomaahan asenneta.  Esimerkkimaita löytyy jo riittävästi, joista voidaan suoraan nähdä, että vaikka uusiutuvat energiamuodot olisivat vasta osa koko sähköntuotannosta, sähkön hinta nousee hyvin nopeasti, vaikka päästöoikeuksia on ollut jo kauan aikaa käytössä. Varsinainen hinnannousun laukaisija onkin nopea uusiutuvien osuus, mikä tekee myös verkkoinvestoinneista kalliimpia. Ja sähkön kuluttajahintakin on jollakin tavalla kerättävä, se on liikevaihtoa, joka ei synny tyhjästä, vaan aina joka eurossa on mukana pala luonnon tuhoamista.

Saksassa on päästy sähkön tuotannossa 43% :iin uudistuvia. Osuus on laskenut tänä vuonna , koska tuulisuus oli vähentynyt 16.7%. Tätä vihreässä kuplassa elävät nerot eivät ehkä tulleet ajatelleeksi, että sille ei tainnutkaan olla teknologista ratkaisua, jos ei tuule tai on pilvistä. Tavanomaisilla tehtiin sähköä 13.2% enemmän. Saksa on käyttänyt valtion sekä myös kuluttajien rahaa miljardeja uusiutuvan sähkön tuputtamiseen. Vihreässä kuplassaan elänyt vihreiden ympäristöministeri Jürgen Trittin kehui vuonna 2004 , että "Energiewende" tulisi maksamaan kuukaudessa kansalaiselle yhden euron. Tosiasiassa se on tullut maksamaan suorina valtion kuluina tähän päivään mennessä 50 euroa kuukaudessa kansalaista kohti, 16,5% osuuteen pääsemiseksi. Nyt viimeiset arviot tuolle "Energiewenden" investoinnille ovat olleet noin 2300 miljardia euroa lisärahaa.

Kaikki paikalliset Vihreiden itse tekemät kannattavuuslaskelmat ovat perustuneet siihen, että paikallista fossiilista taloutta rankaistaan riittävän isoilla sakoilla, silloin ei uusiutuva projekti "maksa yhtään mitään", varsinkin kun uusiutuvien energiamuotojen investointirahoitus tehdään autoja muualle maailmaan myymällä ja Kiinasta ropellit ja paneelit ostamalla.


Kuva: sähkön hinta eri maissa

Silloin kun puhutaan uusiutuvista, unohdetaan, että sähkövoima on vain osa kansakunnan energian käytöstä. Seuraava kuva kuvastaa käytettyjen valtavien ilmastoa pilaavien kansantuotemiljardien todellista hyötysuhdetta, Saksan osalta:


Kuva: Energian kokonaiskäyttö Saksassa 2020

Haluan siis vain sanoa Sorkkikselle, että hän haluaa ymmärtää tämän aurinko- ja tuulisähkön kritisoimisen väärin, joko tyhmyyttään tai tietämättömyyttään, toivon, että tietämättömyyttään, koska sille voi ihminen itse vielä tehdä jotakin. Kaikki kansantuote tuottaa päästöjä, ja minusta joka ikistä käytettyä veroeuroa ja kuluttajan euroa pitäisi kohdella ympäristösaasteena, että sillä saisi mahdollisimman paljon aikaiseksi, uusiutuviin laitettu raha on sanamukaisesti tuuleen heitettyä rahaa, isompi hyöty tulisi samalla rahalla sijoittaa esimerkiksi ydinvoimaloiden toimintavarmuuteen, turvallisuuteen ja uusiin teknologioihin, kuten toriumydinvoimaan.

Euroopan komissiolla on tiettävästi käynnissä projekteja, joilla edettäisiin kohti toriumvoimaloita. Mutta kaikki aika ja energia Keski-Euroopassa näkyy nyttemmin menneen betonin valmistamiseen ropellien jalustaan.

-SS-

Ei se nyt kaikki mene ropelien jalustaan .

Yksi tapa tuottaa sähköä on tuuli ja toinen tapa tuottaa aurinko . Pienet ydinvoimalat tulee muotiinsa . Ydinvoiman haittaa vaan on polttoaineen loppusijoitus .
Fuusioenergia tulee joskus .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Olisi hauska tietää, milloin "jalat maassa" -vihreät valtaavat nykyvihreän hössötyspuolueen. Uskoisin, että niitäkin vihreitä on, jotka ihmettelevät sitä, kun ennen tuotetut tuotteet kestivät käyttöä useita kertoja enemmän, verrattuna nykytuotteisiin. Mutta tämä pää on taas sitä hankalaa päätä, kun ihmiset maailmassa lisääntyy, niin hommaa pitäisi olla. Jos kukaan ei osta uutta pesukonetta kolmeenkymmeneen vuoteen, niin ei pesukonetehdas pysy pystyssä pelkillä varaosien myynnillä. Ja tässä tapauksessa varaosia menisi myös todella harvoin.

Tähän ajaa myös trendi siitä, että kaikkien romujen ja komponenttien valmistus on siirtynyt Kiinan seuduille. Silloin tietty porukka pystyy määrittelemään, kuinka kauan laakeri tai kondensaattori kestää. No, ehkä nuo liikkuvat osat ovat kuitenkin niitä heikoimpia lenkkejä, joten ei sotketa kaikkia potikoita ja puslia tähän.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19963
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Jotenkin tuntuu että et käsitä et siihen tarvitaan vetyä . Hätävarana käy kuten toisessa maailmansodassa on käytetty , Suomalaisilla oli puukaasu , hankalaa mutta toimi kuitenkin .

Vetyä on kaikessa kasvillisuudessa tai vaikkapa klapeissa, valmiiksi sitoutuneena hiileen. Kasvillisuuden viherhiukkaset sen reaktion saavat aikaiseksi, on luonnon elektrolyysi-metanointiprosessi kas. Suoraviivaisesti lähiojassa virtaa vetyä, veden osana.  Ja jos vesimolekyyliin painetaan sitä sähköenergiaa, jota ei juuri sillä hetkellä voida verkossa käyttää, irtoaa vety hapesta ja sitä varastoitunutta energiaa voidaankin käyttää myöhemmin. Jos vety tuntuu vaikealta säilyttää sellaisenaan, koska se energia pyrkii nopeasti vapautumaan hapen ja kipinän esiintyessä varaston lähellä, lopputulos on palaminen ja vettä, niin se vety voidaan stabiloida metanoimalla se vety hiilidioksidin tai hään kanssa, jolloin syntynyt hiilivety sisältää edelleen suurimman osan sidosenergiasta ja on edelleen vaikkapa polttamalla vapautettavissa, tai käytettävissä alkylaattibensan valmistamiseen. Myös löytyy useita varteenotettavia orgaanisia aineita ja nesteitä, saati sitten suoloja ja vastaavia, joihin vetyä saadaan sidotuksi ja taas palautetuksi.

Metanointi olisi uusimpien laskemien mukaan kannattavaa 24 €/MWh hinnalla (tai silloin kun päästöoikeuksien hinta nousee riittävän korkeaksi). Voidaan nähdä, että varsinkin vaikeapääsyisten alueiden tuulivoimalla on potentiaalia käyttää kyseisiä laitoksia, samoin uuden sukupolven ydinvoimaloilla. Ja joka kerta kun sähkön pörssihinnat lähestyvät nollaa, saadaan vedynmuunnosprosesseille  myös tuottoa. Olisi tavallaan merialueen kaasun- ja öljynporauslautalle uusi käyttö, kelluvien tuulivoimalasaarien vetylaitokset, sieltä vetyputki tai kaasutankkeri tuomaan varastoitua sähköä tarpeeseen.

-SS-

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Jotenkin tuntuu että et käsitä et siihen tarvitaan vetyä . Hätävarana käy kuten toisessa maailmansodassa on käytetty , Suomalaisilla oli puukaasu , hankalaa mutta toimi kuitenkin .

Vetyä on kaikessa kasvillisuudessa tai vaikkapa klapeissa, valmiiksi sitoutuneena hiileen. Kasvillisuuden viherhiukkaset sen reaktion saavat aikaiseksi, on luonnon elektrolyysi-metanointiprosessi kas. Suoraviivaisesti lähiojassa virtaa vetyä, veden osana.  Ja jos vesimolekyyliin painetaan sitä sähköenergiaa, jota ei juuri sillä hetkellä voida verkossa käyttää, irtoaa vety hapesta ja sitä varastoitunutta energiaa voidaankin käyttää myöhemmin. Jos vety tuntuu vaikealta säilyttää sellaisenaan, koska se energia pyrkii nopeasti vapautumaan hapen ja kipinän esiintyessä varaston lähellä, lopputulos on palaminen ja vettä, niin se vety voidaan stabiloida metanoimalla se vety hiilidioksidin tai hään kanssa, jolloin syntynyt hiilivety sisältää edelleen suurimman osan sidosenergiasta ja on edelleen vaikkapa polttamalla vapautettavissa, tai käytettävissä alkylaattibensan valmistamiseen. Myös löytyy useita varteenotettavia orgaanisia aineita ja nesteitä, saati sitten suoloja ja vastaavia, joihin vetyä saadaan sidotuksi ja taas palautetuksi.

Metanointi olisi uusimpien laskemien mukaan kannattavaa 24 €/MWh hinnalla (tai silloin kun päästöoikeuksien hinta nousee riittävän korkeaksi). Voidaan nähdä, että varsinkin vaikeapääsyisten alueiden tuulivoimalla on potentiaalia käyttää kyseisiä laitoksia, samoin uuden sukupolven ydinvoimaloilla. Ja joka kerta kun sähkön pörssihinnat lähestyvät nollaa, saadaan vedynmuunnosprosesseille  myös tuottoa. Olisi tavallaan merialueen kaasun- ja öljynporauslautalle uusi käyttö, kelluvien tuulivoimalasaarien vetylaitokset, sieltä vetyputki tai kaasutankkeri tuomaan varastoitua sähköä tarpeeseen.

-SS-

Melkoisia haaveita .

Onhan bensiinikin hankala varastoitava .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19963
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Melkoisia haaveita .

Onhan bensiinikin hankala varastoitava .

Omituinen näkemys, kun kuitenkin maakaasu ja nestemäiset polttoaineet vastaavat lähes kolmanneksesta Suomen kokonaisenergiankulutuksesta ! Jakelu- ja varastointijärjestelmät ovat toimineet jo hyvän matkaa sata vuotta. Mitä ihmettä hankaluutta siinä nyt sitten on ollut. Enemmän kiusaa on ollut sähkön toimitusvarmuudesta, niin aina suurnavetatkin pitävät sen aggregaatin valmiudessa, eivät voi luottaa pelkkään sähköjohtoon.

-SS-

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Melkoisia haaveita .

Onhan bensiinikin hankala varastoitava .

Omituinen näkemys, kun kuitenkin maakaasu ja nestemäiset polttoaineet vastaavat lähes kolmanneksesta Suomen kokonaisenergiankulutuksesta ! Jakelu- ja varastointijärjestelmät ovat toimineet jo hyvän matkaa sata vuotta. Mitä ihmettä hankaluutta siinä nyt sitten on ollut. Enemmän kiusaa on ollut sähkön toimitusvarmuudesta, niin aina suurnavetatkin pitävät sen aggregaatin valmiudessa, eivät voi luottaa pelkkään sähköjohtoon.

-SS-

Harvenemaan päin noi bensa ja dieselautomaatit .
Totta kai vielä pitää bensan ja dieselinjakeluverkoston toimia koska suureksi osaksi autot on bensiini ja dieselkäyttöisiä .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Cornholio

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1451
  • I'm the Great Cornholio! I need TP for my bunghole
Vs: Voi vitsin ilmasto.
SS murjoo Sorkkista faktoilla. ;D

Born to be Wild, paitsi kotona ja Agronetissä