• Tavallinen aihe

Aihe Vuonna 2030 700 000 sähköautoa  (Luettu 480 kertaa)

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16040
Vuonna 2030 700 000 sähköautoa
Jonkin laskelman mukaan kulutus 3300 kWh jokainen auto vuodessa.
Nyt hyvä 10 000 autoa

Paljonko tarvitaan sähköä.
Riittäkö Olkiluoto 3

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17446
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Vuonna 2030 700 000 sähköautoa
Jonkin laskelman mukaan kulutus 3300 kWh jokainen auto vuodessa.
Nyt hyvä 10 000 autoa

Paljonko tarvitaan sähköä.
Riittäkö Olkiluoto 3

Riittää riittää, ja onhan edullinen hiilivoima olemassa, kuten Saksassa. Ei sieltä sähkö loppunut, vaikka sulkivat kaikki olkiluotonsa.

-SS-

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8018
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Vuonna 2030 700 000 sähköautoa
Ei Ruotsistakaan vielä ole loppunut, vaikka pari reaktoria lopetettiin. Puolasta saa mustaa(hiili) sähköä.  ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6989
Vs: Vuonna 2030 700 000 sähköautoa
Ei Ruotsistakaan vielä ole loppunut, vaikka pari reaktoria lopetettiin. Puolasta saa mustaa(hiili) sähköä.  ;D

 Kesällä uutinen swedulasta, että teräksen valmistuksen suunnittelevat siirtävän tapahtumaan vedyllä, tarvii noin 1200megaa tavallisen kokoinen terästehdas sähköö...
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8018
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Vuonna 2030 700 000 sähköautoa
Ei Ruotsistakaan vielä ole loppunut, vaikka pari reaktoria lopetettiin. Puolasta saa mustaa(hiili) sähköä.  ;D

 Kesällä uutinen swedulasta, että teräksen valmistuksen suunnittelevat siirtävän tapahtumaan vedyllä, tarvii noin 1200megaa tavallisen kokoinen terästehdas sähköö...
Jossain ruotsalaisessa lehdessä mainittiin, että vedyn tuottamiseen pohjoisen terästehtaille tarvitaan 1/3  osa koko Ruotsin tämän hetkisestä sähkökapasiteetista.

Monta tuulimyllyä pitää vielä pystyttää.  ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2406
Vs: Vuonna 2030 700 000 sähköautoa
Mitäköhän ne vedyllä tekee? Jos sähköä, niin hyötysuhde on ydinvoimalan tasoa, mutta hurjan kokoisella sähköntekoinfralla. Jos pelkällä tuulivoimalla, niin on siinä touhua. Homoja ovat. Mutta hetkinen, ruotsalaisethan ovat olleet homoja jo ties kuinka kauan.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6989
Vs: Vuonna 2030 700 000 sähköautoa
Mitäköhän ne vedyllä tekee? Jos sähköä, niin hyötysuhde on ydinvoimalan tasoa, mutta hurjan kokoisella sähköntekoinfralla. Jos pelkällä tuulivoimalla, niin on siinä touhua. Homoja ovat. Mutta hetkinen, ruotsalaisethan ovat olleet homoja jo ties kuinka kauan.

 Vedyllä sulatellaan rautaa masuunissa, hiili korvataan co2 vapaalla lämmönlähteellä.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8018
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Vuonna 2030 700 000 sähköautoa
Mitäköhän ne vedyllä tekee? Jos sähköä, niin hyötysuhde on ydinvoimalan tasoa, mutta hurjan kokoisella sähköntekoinfralla. Jos pelkällä tuulivoimalla, niin on siinä touhua. Homoja ovat. Mutta hetkinen, ruotsalaisethan ovat olleet homoja jo ties kuinka kauan.
Tarkennetaan hieman, kyse on siirtymisestä fossiilittoman teräksen valmistamiseen.

 Se sähkön tarve koskee koko prosessia kaivoksesta valmiiseen teräkseen, ei pelkästään vedyn tuottamiseen.

Sulatus tehdään valokaarella ja vetykaasu korvaa hiilen hapen poistossa masuunissa.

SSAB  Raahen on myos tarkoitus siirtyä fossiilittomaan teräksen tuotantoon, minkä arvioidaan vähentävän Suomen hiilipäästöjä 7:llä prosentilla.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.