Mitä ne elikot Euroopassa syö jos rehuvilja maksaa 250€? Eihän sitä ole kellään varaa ostaa
En viljatilallisena kadehdi eläintilallisia, olen kyllä nähnyt ettei silläkään leipä liian helpolla tule. Mutta se on kyllä paskapuhetta että vilja maksaa suomessa liikaa
Rehutehtaat nuo hinnat nostaa . Väkirehunsa itse jalostavat ei juurikaan ritise hinnoista . Kenellä on rahaa vois ostaa varastoon silloin kun hinnat sopivia .
Ehkä lehmillä näin..
Lihasiat harvemmin syö täysrehua. Tiivistettä menee sitten riippuen muusta rehustuksesta. Viljan määrä ehkä 50-90% koko elikon rehusta.
Kuitenkin olen tuota itsekkin miettinyt miten yhtälö oikein toimii. Tällä hetkellä hinta jo viljassa sellainen ettei käteen jää mitään siis suomessa. Saati sitten jos se alkaa kakkosella niin saa jo laittaa rahaa mukaan.
Euroopassa kai homma pelaa niin, että vaikka täällä luullaan ettei euroopassa saada tukia niin kyllä sielläkin niitä saadaan jopa avokätisemmin kuin täällä. Lihan hintakin on monesti ollut viimeaikoina korkeampi. Monesti porsaanhinta vastaavista alhaisempi lihasiankasvattajalle. Vaatimukset monessa asiassa kevyemmät. Mutta ei kai se leipä leveä sielläkään ole.