Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Isobus kaapeli  (Luettu 1894 kertaa)

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1571
Isobus kaapeli
Onko noin kaapelit aina yhdenlaisia? Eli johtokoot ja kytkentä töpselissä vakio?

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 368
Vs: Isobus kaapeli
Onko noin kaapelit aina yhdenlaisia? Eli johtokoot ja kytkentä töpselissä vakio?

Eipä traktorit ja työkoneet olisi ristiin yhteensopivia jos kytkennät poikkeaisi. Tarkoitatko traktorin puolen johtokokoa? Sehän riippuu kaapelin pituudesta, oleellista on liittimelle speksattu virranantokyky täyttyy.

Koneen puolella virtakaapeli voi olla ohuempi jos se ei täyttä standardin sallimaa virtaa käytä.

AC

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 376
Vs: Isobus kaapeli
Oikea vastaus kysymykseen on varmaan kyllä ja ei
tarkoitat varmaan maatalous eli 11783 eli paalainta tai vastaavaa, katso valmistajan sivulta kytkennät, ne mitä katsoin yhdistelmäkaapelit on neliöt: 2x6:sta 10:een , 2x2.5, 4x0.5 suojavaipassa eli kaksi can väylää, yleensä can on parikaapelivaipalla ja siitä muistaa noin neljä kohtaa
-päätevastuksia 120r on kaksi jotka linjan molemmissa päissä
-vaipanmaadoitus yhdestä päästä/kohtaa esim. pääteellä
-älä sekoita pareja 
-l ja h olisi hyvä olla sekoittamatta myös

lopuksi linkki jossa tiedetään vähänenemmän
https://www.digimaatalous.fi/isobus-jarjestelma-maataloudessa/

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Isobus kaapeli
Perusvälikaapelit ja liittimet ovat samanlaisia ja yhteensopivia.

Toinen juttu on sitten joissain työkoneissa olevat omanlaisensa spesiaaliliittimet johtoineen. Niissäkin yhdessä päässä on tavallisesti vakioliitin.

Viimeksi muokattu: 13.06.21 - klo:09:28 kirjoittanut metsajussi

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1571
Vs: Isobus kaapeli
Mä kun en näistä sähköjutuista kauheasti ymmärrä. Virtakynällä osaan katsoa tuleeko virta. Mä jatkoin abiko liittimillä sen piuhan. Onko siitä jotain haittaa jos kone toimii? Värit ja johdon koot ymmärsin laittaa pareiksi. Parikymmentä paalia paalasin ja hyvin toimi

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 368
Vs: Isobus kaapeli
Mä kun en näistä sähköjutuista kauheasti ymmärrä. Virtakynällä osaan katsoa tuleeko virta. Mä jatkoin abiko liittimillä sen piuhan. Onko siitä jotain haittaa jos kone toimii? Värit ja johdon koot ymmärsin laittaa pareiksi. Parikymmentä paalia paalasin ja hyvin toimi

Sinähän ne tärkeimmät. CAN-johdoille olisi hyvä käyttää kierrettyä paria kuten siinä alkuperäisessä johdossa. Auttaa ulkoisia häiriöitä vastaan mutta pienellä jatkopiuhalla ei niin suurta väliä.