Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Edelisvuoden viherlannoitus  (Luettu 2311 kertaa)

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3118
Edelisvuoden viherlannoitus
Niin edelisvuonna jätin parit märät kiilat vln ja persapilaa ja punapilaa. Talvi nitisti, on ehkä yks apila per neliö. "A" lohko on sänki viime vuoden vehnää,
Ja kun nyt kylvöt myöhästyi, ja ois muutakin tekemistä, päätin että se koko peruslohko saa olla kesantona, viherkesanto tai säiliörehu nurmee joka niitän maahan kun korjuuvevoite ei ole. Voinko vaan laitaa koko lohko sileen, koska riski että se on useita vuosia pois viljan tuotannosta nyt, niin se a ja b oko että ois vln niin sitten vaan pitkityy se ?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Edelisvuoden viherlannoitus
onks se kaks vai kolme vuotta kun ei viljelyssä ni poistuma?    mut laita vaikka saneerauskasviks tahi muu,  esim viherkesanto ni jatkoa sit....   en tiijä,   mut arvelen

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Edelisvuoden viherlannoitus
Siis eikö viherlannoitusnurmen päätöksen jälkeen lohkolla pidä olla "korjattava" kasvi. Esim. säilörehunurmi mutta EI kesanto. Nyt en päässyt ihan ymmärrykseen mitä oli "A" ja a ja b ?. Jos noi a ja b on kasvulohkot A ja B, niin A vehnän sängellä voi olla kesanto mutta se viime vuoden vln ei voi olla kesanto. Vai mikä oli kysymys ?  Ja jos mun vastaus on väärä niin vastatkoon sellainen jolla on oikea vastaus tai muokatkaa kysymys sellaiseksi että mun vastaus on oikea mutta kysymys eri.

Äärisosialisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Edelisvuoden viherlannoitus
Konsultille annettu euro voi tulla joskus 10 kertaisena takasin.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3118
Vs: Edelisvuoden viherlannoitus
Siis eikö viherlannoitusnurmen päätöksen jälkeen lohkolla pidä olla "korjattava" kasvi. Esim. säilörehunurmi mutta EI kesanto. Nyt en päässyt ihan ymmärrykseen mitä oli "A" ja a ja b ?. Jos noi a ja b on kasvulohkot A ja B, niin A vehnän sängellä voi olla kesanto mutta se viime vuoden vln ei voi olla kesanto. Vai mikä oli kysymys ?  Ja jos mun vastaus on väärä niin vastatkoon sellainen jolla on oikea vastaus tai muokatkaa kysymys sellaiseksi että mun vastaus on oikea mutta kysymys eri.

Niin vln jälkeen pitää olla satokasvi tai korjattava. Mutta kun korjuu velvoite ei ole, koskeeko myös vln jälkeen?

A ja b , tarkoitin viime vuonna kun oli niin märkää, niin se märkä kiila b kasvulohkoksi ja vln. Nyt tänä vuonna, se a puoli on vehnän sänkee ja b huonosti talvehtinyt vln.

Tarkoitus oli laittaa kesantotapaien , mutta säilörehu kuivaheinä. Se on perustamatta, kylvämättä vielä.