Njoh, en minäkään 3080 tarkkaan tunne, mutta kyllähän se varmaan vähän kestää lisätä. Varsinkin jos niitä tehoja käytetään nopeammassa ajossa tai osa myös ulosoton kautta.
Voi olla että se vähän (noin 10 hv enemmän mikä 3090/3095 on) ei tee uutta kesää vaan kaivattaisiin vielä enemmän ja siitä se ei tykänne jos käyttö on raskasta.
Hitaassa vedätyksessä (raskaassa perusmuokkauksessa) perä ja vaihteiston loppupää on lujemmilla kun vääntö kasvaa. Tiellä lennättämistä ym kestää paremmin.
Ajatuksen tasolla, jos noissa on märkä monilevykytkin voimanottoakselissa, niin paineita voisi lievästi kohottaa virityksissä. Jokin säätöruuvi niissä venttiileissä on. Samoin jos on kuiva levykytkin, joskus on saanut suurten valmistajien levykytkimiin eri vahvuisia jousia. Jalka kyllä sitten tuntee isompana poljnvoimana, voi polvea pakottaa hetken päästä.
Vetokisakoneiden ajokytkimet taas on tehty luistaviksi, kuumetessaan sitten vievät konetta eteen päin. Ei paljon äestä taida pystyä vetämään.
-SS-