Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kirjanpitoon kone?  (Luettu 5588 kertaa)

kalek

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Kirjanpitoon kone?
Suositelkaa paras hintaluokaltaan ja ominaisuuksilta? :) Aiempi kone vuodelta peruna ja tarvis jo päivittää nykyaikaisempaan.
Harkittu kannettavaa ensisijaisesti.   ::)

kihveli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 553
Vs: Kirjanpitoon kone?
Kirjanpitokone  :o
Mielenkiintoista, en ole koskaan  kuullutkaan.

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: Kirjanpitoon kone?
Osta käytetty kirjanpitoon, tehot kyllä riittää.
Esimerkiksi Datarto Vimpelissä
https://www.datarto.fi/m-tili
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Kirjanpitoon kone?
Nyt kun en tiedä teköökö vaan ittelle vai tuhansille muille kirjanpitoa. Mun mielestäni omaan käyttöön taitaa riittää ihan mikä vaan. Itte tykkään sivussa olevista numero näppäimistä. Ittellä käytössä pari 17" näytöllistä, mutta iän karttuessa pitää siltikin olla glasit pääs  :(. Kersoolle opiskeluun oon muutaman market läppärin jälkeen tullut tilattua käytettyjä HP:n elitebook 840 g2 ja 840g3 sarjan 14" koneita. Sen verta kokeillut noita, että melko nopeita koneita, mutta odoksuttaa justiinsa toi sivu näppäinten puute. Mutta uskon seuraavan omassakin käytössä olevan joku lastentaudeista korjattu yritysläppäri.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Kirjanpitoon kone?
Läppärin kaveriksi hyvä irtonäppäimistö ja tarvittaessa toinen näyttö.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Kirjanpitoon kone?
Läppärin kaveriksi hyvä irtonäppäimistö ja tarvittaessa toinen näyttö.
Tätä olen läppärin kehujissa aina ihmetellyt ;D
Läppäri läppärin hommiin, oikea kone oikeisiin hommiin.
pessimisti ei pety!

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1561
Vs: Kirjanpitoon kone?
Nyt kun en tiedä teköökö vaan ittelle vai tuhansille muille kirjanpitoa. Mun mielestäni omaan käyttöön taitaa riittää ihan mikä vaan. Itte tykkään sivussa olevista numero näppäimistä. Ittellä käytössä pari 17" näytöllistä, mutta iän karttuessa pitää siltikin olla glasit pääs  :(. Kersoolle opiskeluun oon muutaman market läppärin jälkeen tullut tilattua käytettyjä HP:n elitebook 840 g2 ja 840g3 sarjan 14" koneita. Sen verta kokeillut noita, että melko nopeita koneita, mutta odoksuttaa justiinsa toi sivu näppäinten puute. Mutta uskon seuraavan omassakin käytössä olevan joku lastentaudeista korjattu yritysläppäri.


15,6 tuumasissa läppäreissä on yleensä numpadi..

Laita läppäriin kiinni toinen näyttö >20" ( tai telkkari) niin jo näkyy tekstit paremmin..
Lisäksi asetuksista saa laajennettua työpöydän, jolloin toisessa näytössä voi pitää kp-ohjelmaa ja toisessa vero-ohjeita, taulukkolaskinta/laskinta tms. ohjelmaa..

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kirjanpitoon kone?
Kodinelektroniikassa ja varsinkin tietokonesysteemeissä olen jo pitkään suosinut Samsungia. Syystä, että ongelmia on ollut todella vähän. Aiemmin ollut HP:tä ja Lenovoa. Muutaman HP:n jälkeen tulin siihen tulokseen, että ei ole kaksinen merkki. Tosin tietokoneissa siirtyminen perinteisestä kovalevystä ja tähän muistikorttitallenukseen romahdutti ongelmien määrän. Se kovalevy oli liian antiikkinen ratkaisu ja herkkä vaativille ympäristöolosuhteille.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Kirjanpitoon kone?
Kodinelektroniikassa ja varsinkin tietokonesysteemeissä olen jo pitkään suosinut Samsungia. Syystä, että ongelmia on ollut todella vähän. Aiemmin ollut HP:tä ja Lenovoa. Muutaman HP:n jälkeen tulin siihen tulokseen, että ei ole kaksinen merkki. Tosin tietokoneissa siirtyminen perinteisestä kovalevystä ja tähän muistikorttitallenukseen romahdutti ongelmien määrän. Se kovalevy oli liian antiikkinen ratkaisu ja herkkä vaativille ympäristöolosuhteille.

Hp:ssä taitaa olla kaksi eri linjaa. Eli työkoneet ja maitokauppa  koneet. Jotain merkitystä kait suorittimellakin ja sen merkillä  ;D Tyttärellä oli joskus muka nopea ( maitokauppa versio tai siis verkkokauppa.com versio) Hp olikohan nyt AMD suorittimella. Täälläkin sitä silloin urputin kun näppis lakkas toimimasta. No takuulla korjattiin mutta sen jälkeen käyttö ollut ihan nollassa. Konetta voisi pitää lisälämmittimenä. Puhallin tohajaa koko ajan ja silti kone on kuuma. Vieläkö Samsung muuten tekee jotain tietokonesysteemejä. Samsung tulostimen on kait Hp:n alaisuuressa. Ainakin kun asensin jus viikolla viimeisimpään 840:n Sampan 2070 tulostimen ohjelmistoa, niin samppa ohjasi Hp:n sivuille. Onneksi vielä löytyi. Lukikohan siellä että 10v tuetaan ... Hyvä tulostin mutta joskus kait loppuu sitten asentelu, no ehkä tulostinkin. Noihin ammattilaiskoneihin vielä meikeläinen osaa vaihtaa akunkin, mutta maitokauppa koneessa kait akun loppuminen on koneen loppu. Ainakin täs just kirjoittelen Asuksella joka pitää olla piuhas koko ajan. Googeli ei löydä mistään akkua eikä tuubi ohjetta miten vaihdetaan. Tosin nämä voi olla jopa myyjäliikkeen mukaan mallinnettu, joten googeli ei löydä yhtään mitään ( en enää muista). No kone joka lailla loppu , sarana lähes poikki ja näppäimistö sapuskaa kait täynnä ( napit tarttuu) . Hidas kone muihin verrattuna, joten heivaan pois ...mutta muuten tuttu peli :)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Kirjanpitoon kone?
Vuos sitten hain 14" käytettyä kannettavaa i5 prossulla, Lenovo ja Dell pääsivät kalkkiviivoille. Sitten veli tuumasi, että Dell-no way in hell, Lenovo se olla pitää.

Hommasin sitten tutunkaupalla  i7 prossulla varustetun Thinkpadin ssd asemalla. Näyttö tosin on 12,5" mut fullhd. Koneeseen on myös telakka ja parillasataa saa jo 27" lcd näyttöjä, joilla alkaa työt sujumaan. Ei paha reiluun 300 euroon. On toiminut niinkuin pitää ja on näppärän kokoinen kone reissuun.

Minun yhteistyöni hp:n kanssa loppui sysipaskaan monitoimiprintteriin. Ei ole mitään mielenkiintoa merkin kannettaviinkaan.

Markettikoneista Asus vois olla harkinnan arvoinen uutta hankkiessa, mut Msi:n ja Acerin jättäisin ostamatta. Vanhat Toshibat olivat suht kestäviä koneita



Viimeksi muokattu: 06.02.21 - klo:19:28 kirjoittanut Hervast

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

AP120

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1283
Vs: Kirjanpitoon kone?
Paljon paremman koneen saa, kun sen kasaa itse.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Kirjanpitoon kone?
Paljon paremman koneen saa, kun sen kasaa itse.
Riippuu kasaajasta :o
Tiedän ainakin yhden jonka ei kannata yrittää ;D
pessimisti ei pety!

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: Kirjanpitoon kone?
Läppärin kaveriksi hyvä irtonäppäimistö ja tarvittaessa toinen näyttö.
Tätä olen läppärin kehujissa aina ihmetellyt ;D
Läppäri läppärin hommiin, oikea kone oikeisiin hommiin.
Minusta näppäimistö on historiaa. Lienee tottumiskysymys.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Kirjanpitoon kone?
Vuos sitten hain 14" käytettyä kannettavaa i5 prossulla, Lenovo ja Dell pääsivät kalkkiviivoille. Sitten veli tuumasi, että Dell-no way in hell, Lenovo se olla pitää.

Hommasin sitten tutunkaupalla  i7 prossulla varustetun Thinkpadin ssd asemalla. Näyttö tosin on 12,5" mut fullhd. Koneeseen on myös telakka ja parillasataa saa jo 27" lcd näyttöjä, joilla alkaa työt sujumaan. Ei paha reiluun 300 euroon. On toiminut niinkuin pitää ja on näppärän kokoinen kone reissuun.

Minun yhteistyöni hp:n kanssa loppui sysipaskaan monitoimiprintteriin. Ei ole mitään mielenkiintoa merkin kannettaviinkaan.

Markettikoneista Asus vois olla harkinnan arvoinen uutta hankkiessa, mut Msi:n ja Acerin jättäisin ostamatta. Vanhat Toshibat olivat suht kestäviä koneita

Mä vähän luulen , että se mitä lukee kannessa ei vielä takaa, että kone on hyvä tai huono. Maitokauppa läppäriä ostaessa myyjällä  ja takuullakin voi olla enemmän merkitystä. Oon käyttänyt takuussa Keskiseltä ostetun halpismerkin ja Verkkokauppa.comista ostetun Hp:n . Näillä kokemuksilla tiedän että Keskiselle vienti oli helppo ja Hp:n pomputtelu lähellä simputtamista.
Kun ensimmäisen Hp 840g2 tilasin taitonetistä , ne kehui sitä eniten myydyksi opiskelija koneeksi. Kun se tuli, kone oli erittäin siisti ja toimiva . Prussuna i5 5200 vaikka piti oleman i5 5300 . No lähettivät suun tukkeeksi muistitikun. Erohan ei varmasti ole merkittävä, mutta silmään kustun vaikutelman siitä silti sai. Päätinkin että tuo sai olla viimeinen asioiminen tuolta, mutta pariviikkoa myöhemmin tilasin toisen saman moisen - samasta paikasta. Taas tuli siisti , kuin uusi oleva läppäri. Nyt prossu oli i5 5300 vaikka sanottiin olevan sen i5 5200. Mutta tarkistetun koneen akku oli loppu. No kiireeseen vedoten tuli uusi green cell tarvikeakku, josta tytär alkoi valitella vuotta myöhemmin, että ei pidä enää virtaa. Ihmettelin miten takakannen avaaminen voikin olla noin vaikeaa ... se akku oli turvonnut kuin limppu.
Kolmas Hp 840 tuli siis kait viime viikolla, joten kyllä noi opiskelijat niihin ainakin tykästyvät. Ensin katsoin taitonetin valikoiman , mutta niitä ei ollut ,joten tilasin muualta. Taas siisti uuden veroinen, i5 6300 kone. No seuraavana päivänä tietenkin Keskisen mainoksessa oli käytettyjä 840g2 normi 14" näytöllä 279 ;- (olis varmasti riittänyt 7.luokkalaisen tarpeeseen) Emännälläkin (työnantajan) työkoneena Pro Book 640, joten kyllä niitä Hp:tä jotku käyttää. Toki ei korvaa vasaraa tai aisan alus tolppaa  ::)