• Tavallinen aihe

Aihe Massey ferguson 7716 hydraulikka jää päälle  (Luettu 662 kertaa)

Aloitteleva urakoitsija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Nyt kaivataan pikaisia apuja🤔🤨 massey ferguson 7716 muutaman kilometrin matkaa jossa peräöljyn lämpiää 80asteeseen.. Jostain kumman syystä koneen kun lyö käyntiin niin rupiaa samantien pumppaamaan hydeöljyä lohkolle.. Kaikki käyty moneenkertaan läpi mutta mikään ei tunnu auttavan missä vikaaa

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5917
  • karkki vai keppana?
Vs: Massey ferguson 7716 hydraulikka jää päälle
En maasikaa sen paremmin tunne, mutta eikös ole hydrauliikalla omat öljyt?
pessimisti ei pety!

fenu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 133
Vs: Massey ferguson 7716 hydraulikka jää päälle
Ainakin dyna 6 mallissa hyde ja peräöljyt on samat. Portaattomasta en ole varma onko siinä askissa erit. Liittyisköhän tuo ongelma jotenkin ls piiriin. Eli sieltä tulis käsky pumpata vaikka ei mitään perässä? Onko kaikki lohkot sähkösiä vai osa mekaanisia?  Hyvälle huoltomiehelle soitto jos sellainen on tiedossa.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2945
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Massey ferguson 7716 hydraulikka jää päälle
oliko tuo CCLS hydrauliikka eli suljettu keskiasento, kuormantunteva?

Jos noin niin joko joku ohjaa virheellisesti pumppua töihin tai pumpun säädin itsessään on jotenkin seko.
Lohkossa voi joku ohjausta antava monimutkainen venttilisysteemi seota tai jumiutua, roskan tms vuoksi. Jos pumpun painelinja ja ls pääsevät yhteen niin silloin käy noin, pumppu on heti 'täysillä' ja pysyy myös.

Kaikki karat ovat varmasti keskiasennossaan, levossa? Ettei joku ole juuttunut päälle tms? Sähkövika vetää karaa koko ajan?

Olikohan tuolla muita samaa pumppua ohjaavia systeemejä, en tiedä.

Lähteekö lohkolta pieni ohjauslinja (haarana) pumpun ls-tuloon, samaan joka on myös Power Beyond liittimillä? Sen jos irrottaa ja tulppaa molemmista päistä (tai laittaa pienen pallohanan väliin) niin että yhteyttä pumpulle ei enää ole niin mahdolllinen ohjausongelma ei ainakaan silloin johdu enää lohkosta.  Samassa nipussa ulkoisten lähtöjen lohkon kanssa on kai myös nostolaitteen kara, sekin eliminoituu tuolloin.