Lapin kansainvälinen matkustelu perustuu nimenomaan rahastukseen. Tai kaikki on suhteellista. Jos maksaa itsensä kipeäksi vaikka pullotetusta viinistä, joka on tehty revontulien ja poron paskan alla kasvaneista ns. marjoista, laadusta ja mausta pitävälle voi tulla mieleen että mitä vttua.
Mutta romantisoitu brändi ja lapin lumo saattaa vetää pidemmän korren ja kiljun kaltainen juoma saattaakin olla vain eksoottinen tie sille humalatilalle, joka monessakin tarkoituksessa on se suurin tekijä lapin lomalla.
Biltemankin olisi syytä tarkistella markkinointiansa siten, että paska sähkötyökalu on niin haluttu tuote, että sitä ostetaan aina vaan ja vähän vielä kalliimmalla kuin edellisellä kerralla. Tätä voisi verrata lapin, kuten muidenkin maiden turistirysiin. Mutta mitä sitten.
Ottaa omat viinit ja huskyt mukaan seuraavalla kerralla, jos ei kelpaa.
Kun on kyse "juu juu olen käynyt Turkissa monta kertaa... Alanyassa... hieno maa..." -ihmisistä, ei ole mitään väliä mitä jokin maksaa, jos sille on hyvät perustelut. Ja mahdollisuus ottaa hyvää kuvaa instaan.
Mutta ovatko lappilaiset tai näiden turistikohteiden pitäjät koskaan miettineet brändätä joitain paikkoja niin, että myös hinta/laatu suhde olisi kohdallaan. Näin voisi myös hintoja nostaa varmalla otteella, koska tietää että maailmassa on jokunen sellainenkin ihminen, jolla on varaa maksaa laadusta, jos sitä on saatavilla.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.