Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ilmastointi jälkiasennettuna John Deereen?  (Luettu 2573 kertaa)

nakkisormi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 153
Onko kukaan kokeillut tai kysellyt hintoja mitä maksaisi ilmastointilaitteen asentaminen vanhempaan jontikkaan? Tässä tapauksessa kyse 6400 mallista. Alkuperäistä ajattelin. Onko se iso työ? Toisaalta onhan niitä erillisiäkin ilmastointilaitteita katoille yms mutta onko ne hyviä?

deksta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Ilmastointi jälkiasennettuna John Deereen?
Minä laitatin 6900 jontikkaan khp, tekemän sarjan. Tulee sinne alkuperäisen paikalle, jotain 2500e maksoi. 10 vuotta ollut? viime kesänä huollatin.

carlos

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 83
Vs: Ilmastointi jälkiasennettuna John Deereen?
Euroopasta merkkikohtainen tarvikeilmastointi, asensin itse. Kylmää tehnyt jo lähes 10 vuotta. Edullisesti.

Trivia

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 154
Vs: Ilmastointi jälkiasennettuna John Deereen?
KHP:ltä joo noin 2,5 k€. Se niissä vaan on että aina jotakin sanomista, kun eivät ole sinnepäinkään alkuperäistä muistuttavilla kiinnityksillä. Esim. 6400 valtuissa ja 2000 sampoissa on hihnasta ensimmäiseen kiinnityspulttiin 20 senttiä matkaa. Kompura nykäisee aika tiukasti kun magneettikytkin laittaa vedon päälle. Samposta tuli vedet pihalle pariin kertaan, ennekö virittelin lopulta itse lisätukia. Valmetista paukkuu pultteja. 10-sarjan Jontikkaan laittoivat ilmeisesti liian pienen lauhduttimen tjsp, kun ensimmäinen kompura kärähti. Myöskään takuuhuoltoihin ei tunnu olevan mitään kiirettä, ainakaan niin kauan kuin uusia asennustöitä riittää..

Varmaan monella toimii ja muunlaisiakin kokemuksia, mutta mulla on ainakin mitta ihan täynnä sellaisten viritysten kanssa. Jos jostain tarvikkeen saa tosiaan tilattua, niin sitten semmonen. Itse oon tilannut Malpasista ja NY tractorpartsista sitä sun tätä. Jälkimmäisestä käytettyä.

https://www.malpasonline.co.uk/s/c/tractor-parts/cabin-body-panels/air-conditioning/m/john-deere-6400-agricultural-tractor-6000-series