Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuorma-autoille kysyntää  (Luettu 6553 kertaa)

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Kuorma-autoille kysyntää
Vuoden 2010 alusta liikennetraktorit siirretään lainsäädännössä (polttoaine, katsastus ym.) yhdenvertaisiksi kuorma-autojen kanssa.

sampsa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Kuorma-autoille kysyntää
no varmaanki myös sitten nopeudenkin suhteen  8)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kuorma-autoille kysyntää
Entäs liikennetraktorit maatalouskäytössä?

makke00

  • Vieras
Vs: Kuorma-autoille kysyntää
Eikös se ole niin että jos liikenneraktori on rekisteröity maatalous käyttöön niin vanhalla kaavalla mennään.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Kuorma-autoille kysyntää

Katsastusvirmoille taas aihetta nostaa taksoja. ??? ???
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5887
Vs: Kuorma-autoille kysyntää
Vuoden 2010 alusta liikennetraktorit siirretään lainsäädännössä (polttoaine, katsastus ym.) yhdenvertaisiksi kuorma-autojen kanssa.

Mistä tieto on peräisin? Vai onko tämä näitä essonpaarin juttuja.

Ei silti jotain tän suuntaista on ollut odotettavissakin.

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Vs: Kuorma-autoille kysyntää
AKT vie MTK:ta kuin tuuli kaarnapurtta.


hei oli joku härdelli siellä kainuun suurtyömaalla kun oli annettu ulkolaiselle autoporukalle joku keikka, siitä piti oikeutta käydä koskiko niitä suomen AKT:n pykälät ja suomalaisella verollisella löpöllä vaatimus. Onko siitä kuulunut mitään?

http://www.mtv3.fi/uutiset/talous.shtml/arkistot/talous/2008/07/669436

Viimeksi muokattu: 23.03.09 - klo:18:27 kirjoittanut Imme

Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kuorma-autoille kysyntää
onk näitä lakikaavailuita johnain näkösällä?

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Kuorma-autoille kysyntää
Esityksiä on olemassa muttei päätöksiä.. Jotain tiukennuksia on tulossa urakoitsijoiden kiusaksi kuitenkin.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kuorma-autoille kysyntää
Esityksiä on olemassa muttei päätöksiä.. Jotain tiukennuksia on tulossa urakoitsijoiden kiusaksi kuitenkin.

--on jotenkin surkuhupaisaa,että vapaan kilpailun kovat kannattajat eli kuorma-autoilijat sortuvat tarktoriyrittäjiä vastaan suoranaiseen protektionismiin.Eli toisin sanoen he yrittävät nostaa traktorin kustannukset niin korkealle tasolle,että hommat sitten mukamas tehtäis autoilla.
--ongelma vaan on usein se,että satunnaiset lähimatkojen kuljetukset eivät autolla kannata tai toimitaan semmoisissa olosuhteissa,että auto ei oikein liiku tms.
--mun ehdotukseni oliskin se,että traktoriliikennöinnin säännöissä paneuduttaisiin turvallisuuteen(jarrut,valot  ym.kuntoon) ja sen jälkeen päivämaksun tapaisella maksulla sais ajella kuka vaan mitä vaan kunhan kalusto on kunnossa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kuorma-autoille kysyntää
Minun mielestäni kuorma-autojen vakuutuksia yms. käyttömaksuja pitäisi alentaa radikaalisti. Kuljetusyrittäjät ovat nyky-yhteiskunnan paarialuokkaa. Maatalouden näkökulmasta kehitys on erittäin huolestuttavaa, koska viljelijöillä on paljon tavaraliikennettä. Kohta ei ole enää yrittäjiä kuskaamaan viljaa ja apulantaa. Mitä olen kauppiaita haastatellut, niin ovat huolissaan tilanteesta. Ja mitä olen kuljetusyrittäjiä haastatellut, niin valittavat, että hommasta ei tahdo tulla yhtään miksikään.

Ikävä tilanne. Mutta jos noita kuluja saataisiin pienemmäksi, niin viljelijänkin kannattaisi hommata oma auto. Sillä ne ovat loppujen lopuksi aika halpoja. Ongelma on lähinnä nuo kovat vakuutus yms. maksut.

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Kuorma-autoille kysyntää
Esityksiä on olemassa muttei päätöksiä.. Jotain tiukennuksia on tulossa urakoitsijoiden kiusaksi kuitenkin.

--on jotenkin surkuhupaisaa,että vapaan kilpailun kovat kannattajat eli kuorma-autoilijat sortuvat tarktoriyrittäjiä vastaan suoranaiseen protektionismiin.Eli toisin sanoen he yrittävät nostaa traktorin kustannukset niin korkealle tasolle,että hommat sitten mukamas tehtäis autoilla.
--ongelma vaan on usein se,että satunnaiset lähimatkojen kuljetukset eivät autolla kannata tai toimitaan semmoisissa olosuhteissa,että auto ei oikein liiku tms.
--mun ehdotukseni oliskin se,että traktoriliikennöinnin säännöissä paneuduttaisiin turvallisuuteen(jarrut,valot  ym.kuntoon) ja sen jälkeen päivämaksun tapaisella maksulla sais ajella kuka vaan mitä vaan kunhan kalusto on kunnossa.

Joo tuskin liikennetraktorit ja traktoriyrittäjät lain vaikutuksesta mihinkään häviää vaikka skal:lilla näin toivottaisiin. Asiahan on ollut lobbaajille suht helppo perustella ja virkamiehet ymmärtävät että kun jollekkin elinkeinolle asetetaan lisävelvoitteita niin samalla saadaan kerättyä lisää euroja.
Eikös saksassa ole jo traktoreille ja niihin kytkettäville hinattaville härpäkkeille katsastuspakko? Taitaavat pärjätä asian kanssa...?

Jos traktori rinnastetaan täysin kuorma-autoihin niin pitääkö tankkiin laittaa dieselit vai selvinneekö mopöllä ja päivämaksuilla?
allekirjoittanut

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kuorma-autoille kysyntää
Minun mielestäni kuorma-autojen vakuutuksia yms. käyttömaksuja pitäisi alentaa radikaalisti. Kuljetusyrittäjät ovat nyky-yhteiskunnan paarialuokkaa. Maatalouden näkökulmasta kehitys on erittäin huolestuttavaa, koska viljelijöillä on paljon tavaraliikennettä. Kohta ei ole enää yrittäjiä kuskaamaan viljaa ja apulantaa. Mitä olen kauppiaita haastatellut, niin ovat huolissaan tilanteesta. Ja mitä olen kuljetusyrittäjiä haastatellut, niin valittavat, että hommasta ei tahdo tulla yhtään miksikään.

Ikävä tilanne. Mutta jos noita kuluja saataisiin pienemmäksi, niin viljelijänkin kannattaisi hommata oma auto. Sillä ne ovat loppujen lopuksi aika halpoja. Ongelma on lähinnä nuo kovat vakuutus yms. maksut.

--joo,tämä Kylmiksen näkemys asiasta on ihan totta ja kannatan kans noita asioita.
--oikeasti minusta liikennetraktorit ja kuorma-autot aika vähän kilpailevat samoista hommista,eikä se ainakaan kustannuksia lisäämällä toiseen koriin parane..

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Kuorma-autoille kysyntää
Ite kun ajelen paljon kaupallista traktorikalustolla niin jopa toivon että tulis joitain muutoksia lakiin. Aika järkyttäviä tapauksia liikkuu tärvelemässä koko toiminnan. Ensin tietysti liikennekone veturiksi, kuskille C-kortti, sitten luvat ja työaikaseuranta kuntoon. Päivämaksu on ihan toimiva järjestelmä koska traktoreilla pitää pystyä tekemään myös maatalousajoa ja muuta työtä lievemmällä verotuksella. Traktorin ja perävaunun katsastus olis toisaalta ihan perusteltua että pysyis kalusto sellaisena kuin asetukset vaatii ja......samalla tulisi esille jo joidenkin tilaajien huomaama hyötykuorman määrä kalustoa hankittaessa töihin. Nykyisin monet tuijottaa vielä lavakokoa..mikä hyöty isosta lavasta jos 2 - akselinen rohjake painaa jo tyhjänä sen 8T ja jopa enemmän? No, saahan siihen ottaa 13T terveisiä kun kevyen 10 kuution kärryn saa laittaa täyteen eli sen 17T.

Ja olipa tulevat tiukennukset mitä hyvänsä niin niiden mukaan mennään kun on leikkiin lähdetty..

Viimeksi muokattu: 25.03.09 - klo:20:46 kirjoittanut Konemies

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Kuorma-autoille kysyntää
Eikös se ole niin että jos liikenneraktori on rekisteröity maatalous käyttöön niin vanhalla kaavalla mennään.

kerroppa mulle miten rekisteröit liikennetraktorin maatalous käyttöön?
käsittääkseni laki ei tätä tunne..