Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tappaminen  (Luettu 7325 kertaa)

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7358
  • Never Trust a Hippy
Tappaminen
Tappaminen tarkoittaa rikosoikeudellisissa termeissä vissiin pikaistuksissaan suoritettua kuolemaan johtanutta tappamista. Minun tarkoittamani tappaminen on suunnitelmallista eli murhaamista.

Leikki sikseen eli tarkoitan naudan lopettamista.

Helpottaako oman lehmän lopettaminen pulttipistoolin ja fileerausveitsen avulla aikaa myöden vai onko se aina yhtä epämiellyttävää? Miten sinä Oksa olet toiminut?
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Tappaminen
Tappaminen tarkoittaa rikosoikeudellisissa termeissä vissiin pikaistuksissaan suoritettua kuolemaan johtanutta tappamista. Minun tarkoittamani tappaminen on suunnitelmallista eli murhaamista.

Leikki sikseen eli tarkoitan naudan lopettamista.

Helpottaako oman lehmän lopettaminen pulttipistoolin ja fileerausveitsen avulla aikaa myöden vai onko se aina yhtä epämiellyttävää? Miten sinä Oksa olet toiminut?

Itte sanoisin, että kokemus tuo varmuutta. Lisäksi olen listinyt vain honkajoelle meneviä, joten tyylipisteillä ei ole väliä. Toki suurin osa olisi kelvannut ihmisravinnoksi, mutta teurastaminen ei ole mun juttu. Siinä tarvitaan ammattimiestä, mutta tuollaiset pienellä suunnitelmallisuudella tehdyt murhat sentäs jo osaan tehdä. Siinäkin kannattaa netistä katsoa ensin ohjeet ja käyttää kunnon terävää puukkoa , jolla rapsahtaa samalla kahvan liikkeellä henkitorvi ja valtimo. Toki kunnon nättiä jälkiä tekevä pistäisi suoraan sydämmeen,mutta turha hifistellä, jos sitä teurastajaa ei ole tilattu. Sitten elukkojen perään en koskaan ole niin paljon vetoa tuntenut, että joku murha olisi tuntunut pahalta, kuin korkeintaan rahallisesti. Mutta silloinkin on kyse vaan rahasta ja sitä painetaan koko ajan lisää.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64932
Vs: Tappaminen
miusta tappaminen on niiin vastenmielistä että olen käyttänny elliä moiseen,  ei tule sotkua pihapiiriin.    ja siistimpi honkajoelle jättää.    pulttipyssyä ei enää lähistöllä ja se pistäminen niin sotkuista että ei kiitos.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Tappaminen
miusta tappaminen on niiin vastenmielistä että olen käyttänny elliä moiseen,  ei tule sotkua pihapiiriin.    ja siistimpi honkajoelle jättää.    pulttipyssyä ei enää lähistöllä ja se pistäminen niin sotkuista että ei kiitos.

No mä olen käskenyt elliä tappamaan kaksi kertaa. Ensimmäisen ja viimeisen. Lisäksi kerran yks elli halusi lopettaa yhden lehmän. Halusi tehdä sen pulttipyssyllä. No elukka talutettiin köysissä paskalaatalle, joten siivoamisesta ei olisi ongemia. Aluksi pultti pyssy ei lauennut ja sivullisena jo luulin ,että se lopuksi päästi läpi kämmenestään, kun kättään sätkötti. Onneksi oli vaan kopannut toisenpään pyssystä vasenta kämmentä vasten, jolloin se lopulta laukes. No jotain vikaa ,vikaa , vikaa  kait oli pultti pyssyssä . No lehmä menetti kyllä viimeisensä, mutta olihan kaikkinensa näytös.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: Tappaminen
En käyttäsi sanaa tappaminen vaan eläimen lopetus. Onhan noita tullut lopetettua, omia ja vieraiden, mutta kyllä se oman eläimen lopetus aina on ollut vaikeempaa silloin kun siitä ei tehdä itselle lihaa vaan on se viimeinen keino lopettaa eläimen kärsimys.Sitten tuosta pulttipyssyn käytöstä, sehän vain tainnuttaa lopullinen lopetus on se veren lasku.Myös sen raatoautoon menevän.Itse en ole pulttipyssyllä tainnuttanut vaan ihan rehellisesti kiväärillä, se on aina varmaa.Tosin pitää vähän katsoa mihin päin sillä sohottaa ettei kuula ala kiertään ympäri navetoo.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Tappaminen
En käyttäsi sanaa tappaminen vaan eläimen lopetus. Onhan noita tullut lopetettua, omia ja vieraiden, mutta kyllä se oman eläimen lopetus aina on ollut vaikeempaa silloin kun siitä ei tehdä itselle lihaa vaan on se viimeinen keino lopettaa eläimen kärsimys.Sitten tuosta pulttipyssyn käytöstä, sehän vain tainnuttaa lopullinen lopetus on se veren lasku.Myös sen raatoautoon menevän.Itse en ole pulttipyssyllä tainnuttanut vaan ihan rehellisesti kiväärillä, se on aina varmaa.Tosin pitää vähän katsoa mihin päin sillä sohottaa ettei kuula ala kiertään ympäri navetoo.
Niin , kun muut ei ole asiasta kirjoittaneet, niin tuo oli siis mulle. Aikaisemmin kirjoitin. "Siinäkin kannattaa netistä katsoa ensin ohjeet ja käyttää kunnon terävää puukkoa , jolla rapsahtaa samalla kahvan liikkeellä henkitorvi ja valtimo". Ja lisäsin... " Toki kunnon nättiä jälkiä tekevä pistäisi suoraan sydämmeen,mutta turha hifistellä " . Joten asia on luultavasti suurin piirtein ymmärretty. Luultavasti muutkin kyseisen kapineen omistavat tai sitä hankinta listalla pitävät ymmärtävät / tietävät.Hyvä ostos tuo on ollut tälläiselle aseettomalle. Monta vuotta meni ,että ei tarvinnut kertaakaan. Ja Oksaa mä taas ihmettelen. Mies jonka navettaan ei saa elliä hoitamaan , saa ne kyllä elukkoja lopettamaan. No mun rahoille tuo yksi ruiskuilla lopetus kyllä oli ihan tarpeeksi. Raha siis opetti ...

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: Tappaminen
Näin, pultipyssyä pitää osata sitten myös käyttää ja oikealle kohdalle otsaan, muutoin homma menee pipariksi.Kivääriä olen käyttänyt koska se on varma peli ja voi sen niskalaukauksen myös antaa lisäksi.Ite olen pistänyt siten kuin se kuuluu tehdä, oikeassa kulmassa että verisuonet katkeaa eikä kosketa ruokatorveen jolloin tulee ne pötsin liemet sekä kaasut pilaamaan lihat, tosin sillä ei ole honkajoen tavaralle merkitystä joten voi ne pillit katkaista ihan suoralla vedollakin.

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7358
  • Never Trust a Hippy
Vs: Tappaminen
Joo, tietenkin se on tiedossa, että valtimo täytyy viiltää auki sen jälkeen, kun on losauttanut pulttipistoolilla. Niin olen tehnyt ja hyvin se lopetus on sujunut, mutta ei se silti hääviä hommaa ole.

Pulttipistooli on muuten saksalainen Blitz-Kerner. Saksalaisessa tappovälineessä on kunnon tappamisen meininki. Se herättää luottamusta ja siinä on laadun tuntua, saksalaisethan ovat aina olleet parhaimmillaan silloin, kun kyse on tappamisesta.
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

navettapiika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 600
Vs: Tappaminen
Tulihan tuota harrastettua ja lihoiksi asti, mutta ei siihen koskaan totu, vaikka kuinka ajattelee, että on eläimelle ehkä paras ja viisain ratkaisu. Hyvä olisi navetassa töitä tekevien opetella, vaikka kuinka ällöttäisi, kun ei koskaan tiedä, milloin se tilanne osuu kohdalle. Eikä se ole mukavaa katella tuskasta elukkaa ja odotella, koska se elukkalääkäri ehtii kuoppaista tietä tulemaan. Nopeus ja vakaus on tässäkin valttia.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: Tappaminen
Jokaista omaa eläintä lopettaessa, kun se on ollut ainut vaihtoehto se on ollut raskas päätös.Joskus jopa itku tullut kun siitä liipaisimesta joutuu vetämään.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64932
Vs: Tappaminen
hitto, kun yhteiskunta alkaa nuita aseita vähentämään.   tässäkin kylällä taitaa olla lähistöllä vain kolme tussaria.   ja itelläkään kuin pienari.   en ihan tiiä tokeneeko lehmä tuolla?     eipä ole tullut kokeiltua.    yhen koiran olen ja kissan kans lopettannu sillä. 

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: Tappaminen
Anna olla kokeilematta sillä pienarilla.Lehmä saattaa paheksua.

navettapiika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 600
Vs: Tappaminen
hitto, kun yhteiskunta alkaa nuita aseita vähentämään.   tässäkin kylällä taitaa olla lähistöllä vain kolme tussaria.   ja itelläkään kuin pienari.   en ihan tiiä tokeneeko lehmä tuolla?     eipä ole tullut kokeiltua.    yhen koiran olen ja kissan kans lopettannu sillä.
Tippuu se lehmä pienarillakin, mutta ei anna anteeksi, joten osuman on sitten tultava oikeaan paikkaan ja läheltä.

sianlihantuottaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 194
Vs: Tappaminen
Niinpä niin. Tällaiset ukot ja akat täällä on sitten sitä mieltä, että teurastajat saa teuraslinjalla liikaa liksaa. Itte eivät todennäköisesti kestäisi viikkoakaan vaikka saisivat millaista liksaa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64932
Vs: Tappaminen
ääää, se on vain mielestä kii.   kuhan sais nimikkeen jolla mällätä nii sama millä tappaa ja mitä..     paljonkos nuo nykynuoret tappaa viikossa noilla nettipeleillään?               jos ammattina tappaminen niin sit ei mitään heikkoa.     eikä teurastaja tunne yhtään noista tappamistaan..  toisin kuin omistaja.