MF 690 vm-86 aj yli 4000h takatuuppa.Tossa perkinsissä 4.248 on sellanen"ominaisuus" et imuventtiili syö ittensä kanteen..eli välys pienenee ja sit alkaa kantaa..syystä et imupuolella ei oo seetirenkaita-vaan on koneistettu kanteen..
kantsii sääjellä venttiilit ainaskin 400h välein ja pitää hiukan suurempia välyksiä..muuton joutuu avaan kannen..osat ei oo tosin kalliita..imuventtiili ikh-tarvikkeena maksaa 5e,20cen/kpl!ja pako 8e/kpl
eli eipä niitä kannnata enää hioo..hionta kun maksaapi hämeendiisselissä 8e/kpl..(suomalainen tyä on kallista).k-maatalous kaupas makso ruattalainen puinen harjanvarsi 7 euroo..?
uutena massikkaan joutu vaihtaan tasapainotuspakan-meni takuuseen..ja kytkimiä meni kun renki luistatteli..ja jos ei pidä työntövarren vetovastustunnustelun haarukas tappia,voip lähtee nostolaitteen sylinteri irki..ja noi vaihekepit tuppaa jäämään käteen-purkaamolt ei löyvy-uus maksaa yli 300e.(itellä ei oo menny)
etuakseli/kehto kestää aikasmoista nokkapainoo 3 siipisillä kääntöaurojen kans n 500kilon puntti nokalla.
Massikalla on niillä kovia savimaita kynnelty 98-06..ja viäl viime syksynä "joutu" kyntelee ku uus "sähköraktori" oli korjaamolla..
tiäteskin pikkasen väljää löytyy ohjauksest..raidetankon päät on agrimarketis halpoi..keskolla kalliita..
ite sorvasin ohjauskartun ja kehdon väliin 2,5mm prikan..sai noi isommat välykset häviimään..
Eli aikas kova kone se on ollu..
onhan niit juu parempiakin..