Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Massey ferguson 675 4wd -84?  (Luettu 34825 kertaa)

mikkocu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Massey ferguson 675 4wd -84?
MF 690 vm-86 aj yli 4000h takatuuppa.Tossa perkinsissä 4.248 on sellanen"ominaisuus" et imuventtiili syö ittensä kanteen..eli välys pienenee ja sit alkaa kantaa..syystä et imupuolella ei oo seetirenkaita-vaan on koneistettu kanteen..
kantsii sääjellä venttiilit ainaskin 400h välein ja pitää hiukan suurempia välyksiä..muuton joutuu avaan kannen..osat ei oo tosin kalliita..imuventtiili ikh-tarvikkeena maksaa 5e,20cen/kpl!ja pako 8e/kpl
eli eipä niitä kannnata enää hioo..hionta kun maksaapi hämeendiisselissä 8e/kpl..(suomalainen tyä on kallista).k-maatalous kaupas makso ruattalainen puinen harjanvarsi 7 euroo..?
uutena massikkaan joutu vaihtaan tasapainotuspakan-meni takuuseen..ja kytkimiä meni kun renki luistatteli..ja jos ei pidä työntövarren vetovastustunnustelun haarukas tappia,voip lähtee nostolaitteen sylinteri irki..ja noi vaihekepit tuppaa jäämään käteen-purkaamolt ei löyvy-uus maksaa yli 300e.(itellä ei oo menny)
etuakseli/kehto kestää aikasmoista nokkapainoo 3 siipisillä kääntöaurojen kans n 500kilon puntti nokalla.
Massikalla on niillä kovia savimaita kynnelty 98-06..ja viäl viime syksynä "joutu" kyntelee ku uus "sähköraktori" oli korjaamolla..
tiäteskin pikkasen väljää löytyy ohjauksest..raidetankon päät on agrimarketis halpoi..keskolla kalliita..
ite sorvasin ohjauskartun ja kehdon väliin 2,5mm prikan..sai noi isommat välykset häviimään..
Eli aikas kova kone se on ollu.. :-*
onhan niit juu parempiakin.. ;D

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Massey ferguson 675 4wd -84?
Jaa että 400h:n välein,690:llä nelivedolla ajettiin 9800 tuntia säätämättä pelkästään tarkistus.Samaten kaksi 188
verkua säätämättä ja 675 7000 tuntia ja säätämättä.

Tuo 4.236 ja 4.248 eivät suuremmin eroa toisistaan muuta kuin tilavuudeltaan.
Toki 690 on luonteeltaan paljon voimakkaampi kuin 675.
Tarttis ymmärtää että nelivetoisena ei kovin
ripeä voi olla jos tehoa on hurjat 68 konia.
Tolkutonta turbotusta ei kestä ilman öljyn
jäähdytystä vaikka sama kone löytyy
698:sta ja 3070:stä.

Jos riviin ajetaan 675 ja Valmetin esim 602 tai 505
niin takuu varmasti valinta on 675,on se kuitenkin
eri vuosituhannella tehty eikä mikään patarauta.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Massey ferguson 675 4wd -84?

Tarttis ymmärtää että nelivetoisena ei kovin
ripeä voi olla jos tehoa on hurjat 68 konia.
Tolkutonta turbotusta ei kestä ilman öljyn
jäähdytystä vaikka sama kone löytyy
698:sta ja 3070:stä.

698 ja 3070 on suunnnilleen sama lohko, mutta eri kone kun on eri sisälmykset.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Massey ferguson 675 4wd -84?
Jep mutta sama lohko ja kansi,eri männät ja jäähdyttävät öljysuuttimet mäntien alla.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Massey ferguson 675 4wd -84?
Joo jos merkki on valittu niin esim. 375 tai 390 masseri kanssa ihan soivia pelejä, 18+4 laatikolla kun vielä löydät..... 12+12 en vaan tykkää sen suunnanvaihtajan takia, on häjy kuten tälläkin foorumilla on sata kertaa kirjoiteltu... :-\

Se aluevaihde ja sen jousi taisivat kyllä olla samanlaiset myös 18+4 laatikossa?




Ei kai se aluevaihde paska oo vaan suunnanvaihtaja, sitä mä oon aina siinä moittinu..... ???
Mitä te ymmärtämättömät massikkaa haukutte ::).

Mee sä siitä hinkkaamaan öljyä motin kyljestä ja toivo että joku vielä sun suo-vikatikin ostais pois..... ;D Valmetin rahoiskuvio tulis muuten (taas) niin kalliiks....  :D

390 on ihan kelpo kone, kopin melu vaan on kova ja toteutus karu mutta työkone..... 11 vuotta ollunna... Mutta tarvii tosiaan myöskin järeän pohjapanssarin kun englannissa metsätyöt vieras käsite.  :)
On vähä kummia nuo massika miehet :(Jos masikaa haukkuu niin ne ei tykkää,jos sitä kehuu ne ei tykkää siitäkään ??? :P ;D

mikkocu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Massey ferguson 675 4wd -84?
Joo siihen jälkiturbotettuun 690 massikkaan joutu säätelee venttiileitä aikas tiuhasti..ja sittenki meinas imuventtiilin välykset loppuu..huoltomiäs kehu et yhel isännän natikas piti sääjellä ennen ja jälkeen toukotöitten..400 tunnilla noin joka toinen vuosi..ja siinä 690ssä kun on tankit kopin alla..nii ei oo ahasta.. ;)

Verku

Vs: Massey ferguson 675 4wd -84?
Verku miehet todisti juuri ittensä lapsiks, jotka ei oo koskaan ajanu sillä koneella, mutta kuka huomaa että missä :P :D ;)

Siinä oikeen kunnon keskonmies, hölökön-kölökön-pölö-pölö ja kukaan ei tajua mitään.... :D Ajettu on monia koneita ja tullaan ajamaan. ;)

Joo jos merkki on valittu niin esim. 375 tai 390 masseri kanssa ihan soivia pelejä, 18+4 laatikolla kun vielä löydät..... 12+12 en vaan tykkää sen suunnanvaihtajan takia, on häjy kuten tälläkin foorumilla on sata kertaa kirjoiteltu... :-\

Se aluevaihde ja sen jousi taisivat kyllä olla samanlaiset myös 18+4 laatikossa?




Ei kai se aluevaihde paska oo vaan suunnanvaihtaja, sitä mä oon aina siinä moittinu..... ???
Mitä te ymmärtämättömät massikkaa haukutte ::).

Mee sä siitä hinkkaamaan öljyä motin kyljestä ja toivo että joku vielä sun suo-vikatikin ostais pois..... ;D Valmetin rahoiskuvio tulis muuten (taas) niin kalliiks....  :D

390 on ihan kelpo kone, kopin melu vaan on kova ja toteutus karu mutta työkone..... 11 vuotta ollunna... Mutta tarvii tosiaan myöskin järeän pohjapanssarin kun englannissa metsätyöt vieras käsite.  :)
On vähä kummia nuo massika miehet :(Jos masikaa haukkuu niin ne ei tykkää,jos sitä kehuu ne ei tykkää siitäkään ??? :P ;D

Ne on niin valtavan hyviä vehkeitä ettei niistä edes saa kirjoittaa jos oma ykköskone on muu kuin Masseri. ;D


Kaikki jotka jaksaa kirjottaa tälle foorumille on vähän sakeita, vähintäänkin...  ;)


[move]Vastuu on lukijalla[/move]
Kypsä tapaus

artolu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: Massey ferguson 675 4wd -84?
Verku miehet todisti juuri ittensä lapsiks, jotka ei oo koskaan ajanu sillä koneella, mutta kuka huomaa että missä :P :D ;)

Siinä oikeen kunnon keskonmies, hölökön-kölökön-pölö-pölö ja kukaan ei tajua mitään.... :D Ajettu on monia koneita ja tullaan ajamaan. ;)

Joo jos merkki on valittu niin esim. 375 tai 390 masseri kanssa ihan soivia pelejä, 18+4 laatikolla kun vielä löydät..... 12+12 en vaan tykkää sen suunnanvaihtajan takia, on häjy kuten tälläkin foorumilla on sata kertaa kirjoiteltu... :-\

Se aluevaihde ja sen jousi taisivat kyllä olla samanlaiset myös 18+4 laatikossa?




Ei kai se aluevaihde paska oo vaan suunnanvaihtaja, sitä mä oon aina siinä moittinu..... ???
Mitä te ymmärtämättömät massikkaa haukutte ::).

Mee sä siitä hinkkaamaan öljyä motin kyljestä ja toivo että joku vielä sun suo-vikatikin ostais pois..... ;D Valmetin rahoiskuvio tulis muuten (taas) niin kalliiks....  :D

390 on ihan kelpo kone, kopin melu vaan on kova ja toteutus karu mutta työkone..... 11 vuotta ollunna... Mutta tarvii tosiaan myöskin järeän pohjapanssarin kun englannissa metsätyöt vieras käsite.  :)
On vähä kummia nuo massika miehet :(Jos masikaa haukkuu niin ne ei tykkää,jos sitä kehuu ne ei tykkää siitäkään ??? :P ;D

Ne on niin valtavan hyviä vehkeitä ettei niistä edes saa kirjoittaa jos oma ykköskone on muu kuin Masseri. ;D


Kaikki jotka jaksaa kirjottaa tälle foorumille on vähän sakeita, vähintäänkin...  ;)


[move]Vastuu on lukijalla[/move]

:D :D :D :D :D :D

On tämä kyllä surkuhupaisaa luettavaa,joku esittää asiallisen kysymyksen,johon pikku pojat heti alkavat esittää musta tuntuu ja juupas eipäs väitteitä.
Taitaa aika mennä haaveiluun.
Itse olen traktori töitä tehnyt massikalla jo 60-luvulta aina tähän päivään asti.
Välillä on ollut myös Fordia,Valmettia,Valtraa,Fiiattia,Zetoria,Natikkaa...Massikan rinnalla.
Kaikilla on työt tulleet tehdyksi enemmän tai vähemmän mukavasti.Eiköhän nämä ole aika tunne peräisiä purkauksia useimmilta.Ja mikä ihmeen "kunnia" kysymys se on jos jonkun traktori merkkiä moititaan??Sen ymmärtäis paremmin ,jos olis sen itse tehnyt.Vaan harvapa niitää rakentelee.Ei muuta ku kovaa ajoa koneille ne kestää mitä kestää.Kaiken saa myös rikki jos ei osaa käyttää.Korvien välissäkin tarvitaan jotakin.
Vaikka niinhän se monesti on että voimalla korvataan puuttuva äly... :o ::) :o ::) :o ::) :o ::) :o

mf_185

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Vs: Massey ferguson 675 4wd -84?
eräs kertoi,että M-F 690 kulkisi vakiona syncropoowerilla 40km/h?pitäneekö paikkaansa?

Movado

  • Vieras
Vs: Massey ferguson 675 4wd -84?




[/quote] :D :D :D :D :D :D

On tämä kyllä surkuhupaisaa luettavaa,joku esittää asiallisen kysymyksen,johon pikku pojat heti alkavat esittää musta tuntuu ja juupas eipäs väitteitä.
Taitaa aika mennä haaveiluun.
Itse olen traktori töitä tehnyt massikalla jo 60-luvulta aina tähän päivään asti.
Välillä on ollut myös Fordia,Valmettia,Valtraa,Fiiattia,Zetoria,Natikkaa...Massikan rinnalla.
Kaikilla on työt tulleet tehdyksi enemmän tai vähemmän mukavasti.Eiköhän nämä ole aika tunne peräisiä purkauksia useimmilta.Ja mikä ihmeen "kunnia" kysymys se on jos jonkun traktori merkkiä moititaan??Sen ymmärtäis paremmin ,jos olis sen itse tehnyt.Vaan harvapa niitää rakentelee.Ei muuta ku kovaa ajoa koneille ne kestää mitä kestää.Kaiken saa myös rikki jos ei osaa käyttää.Korvien välissäkin tarvitaan jotakin.
Vaikka niinhän se monesti on että voimalla korvataan puuttuva äly... :o ::) :o ::) :o ::) :o ::) :o
[/quote]

Keskivertoa asiallisempi ketju tämä on ollu. Harvempi täällä tosisaan läppää heittää, ei kanata olla tosikko.

Tuossa yllä joku jo totesi imuventtiilien kulumisen sen olen itse myös huomannut - voi olla huono tuuri on tullu koneeseen huonon alihankkian tavaraa - ei tosin ollu tuon malli sarjan kone. 

Verku

Vs: Massey ferguson 675 4wd -84?
En tiedä paljonko mutta 38" tuumasilla takakumeilla 690 takapotku oli reilusti nopeempi kuin se meidän 675T.

Oli siinä kyllä perä pystyssäkin niillä kumeilla. :D

Kannattaa käydä lääkärissä tai katkaista netti jos näitten juttujen lukeminen alkaa ahdistamaan. ;D

Viimeksi muokattu: 31.03.09 - klo:17:49 kirjoittanut Verku

Kypsä tapaus

mf_185

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Vs: Massey ferguson 675 4wd -84?
TERVE!oisiko kenelläkään käytännön kokemusta traktorista massey ferguson 675?olisin tekemässä traktorikauppoja kyseistestä mallista, onko lujia moottoreita noissa,ja onko traktorit kuinka nopeita maantiellä,ja onko näissä mitään tyyppivikoja?kun traktorillani ajetaan puita,ja lähimpään metsäsaralle on matkaa n.30km!se matka oli tuskallinen 185 ketjut päällä,joten laitoin sen pois,ja nelikkoa tilalle!järkeviä vastauksia kiitos! :)

1984 kototilalle hankittiin tuommoinen 675T, oli vuoteen 2001 asti, 1997 lisättiin etukuormaaja.

Huomioitavia juttuja, Vakiokone (turbomalli) ja/tai ilman etukuormaajaa:

- Ketterä

- Pirteä

- Ohjaamo sopivan väljä

- Oli muuten loppuun asti tiivis kone

- Väännön nousu hyvä (omaan makuun, kun jonkun pitää kuitenkin sekaantua)

- Jos hankit konetta joka on vielä "ruuvaamaton", älä nosta syöttöä/kierroksia kuin korkeintaan aavistus, syyt seuraavaksi

Huomioitavia juttuja, jo "ruuvattu" kone ja/tai etukuormaajalla:

- Etuakselin ripustus pettää

- Etunavat pettää

- Kytkin pettää (ei kestä liikaa tehoa eikä kasojen siirtelyä)


Noin 6700h oli mittarissa ilman ongelmia meidän koneessa vuonna '97, sitten laitettiin etukuormaaja ja sen jälkeen alkoikin kytkin/etuakseli rempat. Vaihteensiirtäjän (1+2+3+R) haarukka katkes kaksi kertaa, kuormaajan lisäyksen jälkeen.

Eli jos kuormaajaa ei ole keulalla niin varmaankin turvallinen ostos, jos on niin en voi kyllä suositella, vaikka massikka onkin.... :o

Jos kone tosiaan on Turboton laite, ruuvaamaton, on se varmaankin melko hyvä voimansiirroltaan/koneeltaan. 675 turboa ei valmistettu tehtaalla vaan ne tehtiin suomessa joten 675:n teholla ei laatikko ja konetta kyllä (pitäis) saada rikki.

Näihin koneisiin saa myös edelleen täydellisiä turbopaketteja jos lisäpaukkuja kaipaat. Sen 15-20 heppaa saa tosi halvalla, ei vaan pidä innostua ettei voimansiirto rupea temppuamaan.

Ajonopeus ei kyllä paljoa kasva MF 185 verrattuna, meidän kone kulki noin 35km/h, se oli vakiovehje. Rengaskoon muutos ja pikkuisen lisää kierroksia.

Metsätyöt sillä tehtiin vuoteen '97 asti, silloin kakkoskone vaihtui nelikoksi jolla ruvettiin tekemään metsähommat, 13 vuotta sillä siis puut haettiin ja juu, oli reilu pohjapanssari.

On se ihan ok kone.

Toivottavasti näistä jotain apua!
       

mitä tarkoitat ohjaamo sopivan väljä??? kävin testimäs kyl tollast,parempi kulkea hyttii,ja hiljasempi hytti ku 185...mutta onko nopeuksis suurtA EROA?

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Massey ferguson 675 4wd -84?
>>>On tämä kyllä surkuhupaisaa luettavaa,joku esittää asiallisen kysymyksen,johon pikku pojat heti alkavat esittää musta tuntuu ja juupas eipäs väitteitä.
Taitaa aika mennä haaveiluun.
Itse olen traktori töitä tehnyt massikalla jo 60-luvulta aina tähän päivään asti.
Välillä on ollut myös Fordia,Valmettia,Valtraa,Fiiattia,Zetoria,Natikkaa...Massikan rinnalla.
Kaikilla on työt tulleet tehdyksi enemmän tai vähemmän mukavasti.Eiköhän nämä ole aika tunne peräisiä purkauksia useimmilta.Ja mikä ihmeen "kunnia" kysymys se on jos jonkun traktori merkkiä moititaan??Sen ymmärtäis paremmin ,jos olis sen itse tehnyt.Vaan harvapa niitää rakentelee.Ei muuta ku kovaa ajoa koneille ne kestää mitä kestää.Kaiken saa myös rikki jos ei osaa käyttää.Korvien välissäkin tarvitaan jotakin.
Vaikka niinhän se monesti on että voimalla korvataan puuttuva äly...

        Olen täysin samaa mieltä kuin sinä. Paitsi, että noita muita mainitsemiasi Massikan rinnalla en kyllä millään voi suositella oikeaan työntekoon. Massikan omistaminen on kunnia-asia.