Meidän 675(se himmeli johon sai kone rempan tehdä 1000 tunnin välein) lähti aikoinaan ilman turboa jo se 90 kaakkia irti. Siinä olikin vakiota isompi kone. Muistelin mootorin olleen sama kuin 690 ja jostain kuulin että jossain välissä tehtiinkin myös 675 myös tällä mootorilla.
Ei ole tehty. 168/575/675/275/375 ja vielä 3050 on olleet tuolla A4.236 -koneella.
565:ttä tehtiin kahdella eri moottorilla - 165:n A4.203:lla ja tuolla A4.236:lla.
Eli siis ostitte jostain (rikkonaisen?) isomman A4.248 koneen, iskitte tuohon runkoon ja sitten sai tehdä remonttia? Mistähän syystä se kone oli jäänyt ylimääräiseksi?
Voi olla ettei ole tehty, kirjoitin että muistelisin kuulleni. Se tarina vain meni sillä tavalla että oli jossain tehty 675 koneremontia ja tilattu osat. Mutta yllätys yllätys ne ei olletkaan käyneet siihen. Vaan lähempi tarkastelu olikin osoittanut että siinä olisi ollut erillainen moottori kuin normaalisti. Tarinan mukaan siihen 675 ei olisi ollut koskaan tehty aikaisemmin mitään moottorille.
Kuten aikaisemmin kirjoitin alkuperäinen mootori leikkasi kiinni öljypumppuun tulleen vian vuoksi(muistelisin että puhuttiin jostain karkaisu viasta. aikaa on semmoinen 20v. siitä että nyt en mene varmaksi sanomaan)
Saivat Isä vainaan silloisella mf huololla huolimaan rengastetun koneen keulalle joka oli tuo 4.248, vaikka olisi takuuseen mennyt se alkuperäinen moottori(siitä johtuu tämä pieni mf vihani).
Se 4.248 tuli kuntoon vasta kun vaihdatin kaikki sisuskalut mäntiä, putkia ja laakereita myöten.