Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kylvöille koska?  (Luettu 79354 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Kylvöille koska?
Tulevalla viikolla herneet maahan.Sitten voi alkaa kynnellä maita että Saana pääsee kasvamaan.

Mä luulin , että vasta vappuna paskan ajoon, mutta Kuurtanelaaset oli jo kuulemma kyntäny :( No nyt täytyy sanoa kuin Oksa, että aamu kylymääsen aikana hain paalit. Sopivasti pinta kohomees. Yhyres autos vielä nastat, siinä jolla ajellaan.

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2269
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: Kylvöille koska?
Tulevalla viikolla herneet maahan.Sitten voi alkaa kynnellä maita että Saana pääsee kasvamaan.

Vithu, voiko joku olla nii dille, et kylvää jotai 1000 vuotta vanhaa Saana ohraa?

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kylvöille koska?
Tulevalla viikolla herneet maahan.Sitten voi alkaa kynnellä maita että Saana pääsee kasvamaan.

Mä luulin , että vasta vappuna paskan ajoon, mutta Kuurtanelaaset oli jo kuulemma kyntäny :( No nyt täytyy sanoa kuin Oksa, että aamu kylymääsen aikana hain paalit. Sopivasti pinta kohomees. Yhyres autos vielä nastat, siinä jolla ajellaan.

Kannattaako sitten enää kylvää . Ens viikolla lähtee pellolle loputkin täältä päin .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Kylvöille koska?
24h äestetty. Huomena Papua maahan jos sade ei tule häiritsemään.
Oliks sä jostai itä uudeltamaalta?

Tuli ajeltua tänään porvoosta mäntsälän suuntaan niin todella hiljasta oli pelloilla. Aika paljo kynnettyjä rinnepeltoja.. luulisi noiden olevan jo kuivia..🤔
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Kylvöille koska?

Vithu, voiko joku olla nii dille, et kylvää jotai 1000 vuotta vanhaa Saana ohraa?

Ei ole ensinkään huono veto, vaikka onkin vanha lajike, niin hyvät ominaisuudet. Isojyväinen ja kestää pystyssä.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Kylvöille koska?
Tulevalla viikolla herneet maahan.Sitten voi alkaa kynnellä maita että Saana pääsee kasvamaan.

Mä luulin , että vasta vappuna paskan ajoon, mutta Kuurtanelaaset oli jo kuulemma kyntäny :( No nyt täytyy sanoa kuin Oksa, että aamu kylymääsen aikana hain paalit. Sopivasti pinta kohomees. Yhyres autos vielä nastat, siinä jolla ajellaan.

Kannattaako sitten enää kylvää . Ens viikolla lähtee pellolle loputkin täältä päin .

Sehän on sama koska kylvää. Ikinä se ei kannata. Mutta sen verta oon oppinut , että kylvi sitten vappuna tai juhannuksena, niin kylvettäes ei tiärä kumpi on paree. No itte en oo juhannuksena kylvänyt, mutta nähäny oon, jopa rypsiä ja sekin on puitu. Ittellä Tossi Aukusti ohoraa ja serti Verttiä, että saan hieman keväällä hieman nuokkua. Tosin yleensä mua on sanottu hätääseksi, mutta jos siihen muutaman sentin roudattomaan maahan pitää kylvää,niin sitten mää on mokannut ja pahasti. Monena keväänä oon kyntänyt niitä rouran kääkäleitä eikä sekään tunnu hyvältä. Mutta viduiks siis män :(

AP120

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1283
Vs: Kylvöille koska?
24h äestetty. Huomena Papua maahan jos sade ei tule häiritsemään.
Oliks sä jostai itä uudeltamaalta?

Tuli ajeltua tänään porvoosta mäntsälän suuntaan niin todella hiljasta oli pelloilla. Aika paljo kynnettyjä rinnepeltoja.. luulisi noiden olevan jo kuivia..🤔

Päijät Hämeen puolella.
Lahden seutuvilla.
Mäntsälässä ne on niin hitaita lähtemään liikkeelle, et tällä kylällä hitaimatkin on liikkeellä. Ennenkun siellä edes suunnitellaan.

Sängestä avatut pellot olleet kaikkein kuivimpia.
Tänään lähtee kolmas kylvöpäivä.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kylvöille koska?
24h äestetty. Huomena Papua maahan jos sade ei tule häiritsemään.
Oliks sä jostai itä uudeltamaalta?

Tuli ajeltua tänään porvoosta mäntsälän suuntaan niin todella hiljasta oli pelloilla. Aika paljo kynnettyjä rinnepeltoja.. luulisi noiden olevan jo kuivia..🤔

Päijät Hämeen puolella.
Lahden seutuvilla.
Mäntsälässä ne on niin hitaita lähtemään liikkeelle, et tällä kylällä hitaimatkin on liikkeellä. Ennenkun siellä edes suunnitellaan.

Sängestä avatut pellot olleet kaikkein kuivimpia.
Tänään lähtee kolmas kylvöpäivä.

Porvoon ja Loviisan seudulla on kevät usein myöhässä vaikka etelää onkin .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

kärmeskytö

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1445
Vs: Kylvöille koska?
Tulevalla viikolla herneet maahan.Sitten voi alkaa kynnellä maita että Saana pääsee kasvamaan.

Vithu, voiko joku olla nii dille, et kylvää jotai 1000 vuotta vanhaa Saana ohraa?

Voi hyvinkin olla tai olla olematta,saa aivan vapaasti päättää.

Mukavasti tulee lisää hintaa ohralle  kun mylläri tuota lajiketta haluaa. 5400 kg/ha oli viime kesän keskisato. Tasaisen varma,tuotto/panossuhde ratkaisee.En kyllä edes muista minä vuonna viimeksi olen rehuviljaa myynyt.Kelpaa etanoliohraksikin jos haluaa.Siilossa on vielä tavaraa hakematta mutta hinta on so*****. Omat siemenet taas käytössä,Luken idätyksestä itu 97 %,tjp 49,4.

Niin , 2014 oli vehnällä osa  jonka broilerit  söi.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3118
Vs: Kylvöille koska?
Ei täällä itä uudelamalla paljon mitään tapahdu, paitsi minä ja mä en yleisesti ole ensimäisiä aloitelemassa.

Nyt kylvännyt kynnetty multamaat suoraan jyrsinkylvönä. Vähän epälyttävää kun noi multamaat ovat alavia ja kalenteri kun katto, vähän aikaisin. Tosin, rikat vihreitä ja kasvaa, on kai ne tarpeeksi lämpimät ne maat.

kärmeskytö

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1445
Vs: Kylvöille koska?
Tulevalla viikolla herneet maahan.Sitten voi alkaa kynnellä maita että Saana pääsee kasvamaan.

Mä luulin , että vasta vappuna paskan ajoon, mutta Kuurtanelaaset oli jo kuulemma kyntäny :( No nyt täytyy sanoa kuin Oksa, että aamu kylymääsen aikana hain paalit. Sopivasti pinta kohomees. Yhyres autos vielä nastat, siinä jolla ajellaan.

Aika hiljaista se on tääläkin päin.Hellanmaas on kylvetty ja keskustan laitamilla on kauraa mennyt peltoon. Yöt on vilpoisia mutta tulevalla viikolla alkaa vähitellen noiden pidemmän kasvuajan kasvien kylvö.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Kylvöille koska?
24h äestetty. Huomena Papua maahan jos sade ei tule häiritsemään.
Oliks sä jostai itä uudeltamaalta?

Tuli ajeltua tänään porvoosta mäntsälän suuntaan niin todella hiljasta oli pelloilla. Aika paljo kynnettyjä rinnepeltoja.. luulisi noiden olevan jo kuivia..🤔

Päijät Hämeen puolella.
Lahden seutuvilla.
Mäntsälässä ne on niin hitaita lähtemään liikkeelle, et tällä kylällä hitaimatkin on liikkeellä. Ennenkun siellä edes suunnitellaan.

Sängestä avatut pellot olleet kaikkein kuivimpia.
Tänään lähtee kolmas kylvöpäivä.
Aa muistin väärin.. olet kaiketi sitten lahden eteläpuolelta tai ainakin salpausselän eteläpuolelta kun kaverin kanssa juttelin joka päijänteen rannalla niin ei siellä vielä ole hätäilty.
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Kylvöille koska?

Vithu, voiko joku olla nii dille, et kylvää jotai 1000 vuotta vanhaa Saana ohraa?

Ei ole ensinkään huono veto, vaikka onkin vanha lajike, niin hyvät ominaisuudet. Isojyväinen ja kestää pystyssä.

Ei kyllä heikompaa ohralajiketta oo, ku Saana? Isojyväinen kyllä, mutta muuten löytyy paljon parempia nykylajikkeita. Saanalla ei saanut koskaan hyvää satoa, sama kuinka hyvä kasvusto. Aina pysähtyi viiden tonnin päälle, kuutta ei tainnut tulla milloinkaan miltään lohkolta. Arild samaa aikaisuusluokkaa, mutta tuottaa myös satoa jos kaikki osuu kohdilleen. Ja aina hyvää laatua, kuten Saanakin.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Kylvöille koska?

Ei kyllä heikompaa ohralajiketta oo, ku Saana? Isojyväinen kyllä, mutta muuten löytyy paljon parempia nykylajikkeita. Saanalla ei saanut koskaan hyvää satoa, sama kuinka hyvä kasvusto. Aina pysähtyi viiden tonnin päälle, kuutta ei tainnut tulla milloinkaan miltään lohkolta. Arild samaa aikaisuusluokkaa, mutta tuottaa myös satoa jos kaikki osuu kohdilleen. Ja aina hyvää laatua, kuten Saanakin.

Arild ja Saana, puhutaan eri aikakauden lajikkeista. Ja jos kilot on ainoa mikä ratkaisee, niin silloin varmaan jotain muuta. Mulla oli Saana aikanaan mallasohrana, laatu oli hyvää. Mallasta ei ole ollut enää vuosiin ja lajikkeetkin on jotain muuta.

Ja jos huonompaa ohraa haetaan niin mites tää 673..?
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

AP120

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1283
Vs: Kylvöille koska?
24h äestetty. Huomena Papua maahan jos sade ei tule häiritsemään.
Oliks sä jostai itä uudeltamaalta?

Tuli ajeltua tänään porvoosta mäntsälän suuntaan niin todella hiljasta oli pelloilla. Aika paljo kynnettyjä rinnepeltoja.. luulisi noiden olevan jo kuivia..🤔

Päijät Hämeen puolella.
Lahden seutuvilla.
Mäntsälässä ne on niin hitaita lähtemään liikkeelle, et tällä kylällä hitaimatkin on liikkeellä. Ennenkun siellä edes suunnitellaan.

Sängestä avatut pellot olleet kaikkein kuivimpia.
Tänään lähtee kolmas kylvöpäivä.
Aa muistin väärin.. olet kaiketi sitten lahden eteläpuolelta tai ainakin salpausselän eteläpuolelta kun kaverin kanssa juttelin joka päijänteen rannalla niin ei siellä vielä ole hätäilty.

Juu eteläpuolella,  tossa toi Uudenmaan raja pellonpäässä menee.