Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Meukow  (Luettu 6417 kertaa)

taapero

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Meukow
Joku voi  kysyä että mitä meukowilla on tekemistä maidon tuotannon kanssa? No minulle se on sitä että tänä iltana korkkasin pullon 36 vuotisen maidontuotannon päättämisen kunniaksi. Iltalypsyn jälkeen lähti viimeinen kuorma lemmuja jatkamaan tuotantoa uudelle tilalle. Aamulla aattelin nukkua vähän pitempään kunhan olen tässä vielä nautiskellut vähän lisää kyseistä nestettä. Tovotan samalla Agronetin lukijoille rauhallista joulun odotusta ja katsotaan mitä kujeita uusi vuosi tuo tullessaaan. ;)

Köyhä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Meukow
Onneksi olkoon.  Olihan  Meukow    XO jottei mitään ruuanlaitto laatua VS  ;D ::)
Helppo se on eilinen sää ennustaa, mutta ennustappa huominen

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Meukow
Onneksi olkoon !

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: Meukow
Kaikkea hyvää taaperolle,varmasti maatalous otti .emmän kuin antoi.

Rakkine

  • Vieras
Vs: Meukow
Maajusseilu on parasta mitä on. Mieluummin köyhä kuin palkkaorjana eläminen.

Rusina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Meukow
Onnea ja parempaa elämän jatkoa!

36 vuotta onkin pitkä aika sietää kaikkea sontaa mikä on omassa sontaluuukussa ja mikä tulee ulkoapäin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Meukow
höh, tuo on niin tavanomaista tuossa.   mut hyvä et osaat ottaa tuon kannalta.   nuin nuorena..     ite mietin miten mahtaisi olla oikia juoma ku 2020 on tuo määrävuosi täynnä.   silloin on se kun tammikuussa ajoiva ekat lehmät uuteen navettaan...     mahtoi noille ola ihmettä,  - petoniparret ja koko kolossi uutta rakennetta.   ja vuosi oli 1870.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Meukow
Jäikö taaperolle vielä emoja?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Meukow
höh, tuo on niin tavanomaista tuossa.   mut hyvä et osaat ottaa tuon kannalta.   nuin nuorena..     ite mietin miten mahtaisi olla oikia juoma ku 2020 on tuo määrävuosi täynnä.   silloin on se kun tammikuussa ajoiva ekat lehmät uuteen navettaan...     mahtoi noille ola ihmettä,  - petoniparret ja koko kolossi uutta rakennetta.   ja vuosi oli 1870.

Navetta velat maksettu ja kersoolle annettu jonkin moinen normaali lapsuus. Mitä sitä sitten enää muuta kuin nauttimaan "terveistä" päivistä ilman lehemiä :) Ihan kaikkea ei elämästä kyllä kannata uhurata elukoolle. Nooh … mulla on hyvät lomittajat ,jotka hoitavat noita kuin omiaan. Tai ainakin paremmin kuin minä. Kyllä se taas tästä … puukkopäivä varmistunut … Ps.Mitähän sitä tekis isona :)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Meukow
just.   miä kans miettinä samaa..     ku ei tuo sepen;  " mäne eläkkeelle" oikien nappaa..

taapero

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Vs: Meukow
Jäikö taaperolle vielä emoja?
Eipä jääny, niistä luovuin viimetalven ja kesän aikaan. Eloon meni kaikki emot, vasut, hiehot ja sonni.
Jotta joulun pyhät ja uus vuos eivät menny hihan syyvessä ja muatessa niin jäi mulle vähin siemennettäviä hiehoja. Nyt alottelen pietä pinta remonttia... kylymällä puolen sääellään parsiin mittoja ja vähin asennellaan lisee. Lämpimästä pienin muutoksin ternikasvattamo. Luppaavuin yhen tilan hiehoja kasvatella niin suavat maitmiärän uuvelle miljoonalle  ;)

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: Meukow
Jäikö taaperolle vielä emoja?
Eipä jääny, niistä luovuin viimetalven ja kesän aikaan. Eloon meni kaikki emot, vasut, hiehot ja sonni.
Jotta joulun pyhät ja uus vuos eivät menny hihan syyvessä ja muatessa niin jäi mulle vähin siemennettäviä hiehoja. Nyt alottelen pietä pinta remonttia... kylymällä puolen sääellään parsiin mittoja ja vähin asennellaan lisee. Lämpimästä pienin muutoksin ternikasvattamo. Luppaavuin yhen tilan hiehoja kasvatella niin suavat maitmiärän uuvelle miljoonalle  ;)

Ohoh, kerrankin kylän huhut piti paikkaansa.   :o
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Meukow
btw,   saisiko samaa herkkua naattia ku tänään tuli täyteen 28 vuotta viime lomaristeilystä?    jouluna löysin kuvan tuolta reissulta,   turku-tukholma.    en ihan varma onko tuo pullo sieltä, mutta on jopa todennäköistä.               samalla mietin muutakin vaihtoa harrastuksessa..    tämän tilalle jotain parempaa..

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Meukow
Joku voi  kysyä että mitä meukowilla on tekemistä maidon tuotannon kanssa? No minulle se on sitä että tänä iltana korkkasin pullon 36 vuotisen maidontuotannon päättämisen kunniaksi. Iltalypsyn jälkeen lähti viimeinen kuorma lemmuja jatkamaan tuotantoa uudelle tilalle. Aamulla aattelin nukkua vähän pitempään kunhan olen tässä vielä nautiskellut vähän lisää kyseistä nestettä. Tovotan samalla Agronetin lukijoille rauhallista joulun odotusta ja katsotaan mitä kujeita uusi vuosi tuo tullessaaan. ;)
Onnitelut jaksamisesta .
Ei tarvinnu sorkille lähteä , sähkökatkos tilalla .  :) aah  huilataan .  :)
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Meukow
voi hitsi.   saabi kantturat huonoilla sorkilla astella.   kohta siun hankittava agri  mukaan et virtaa riittää..    kun vuotet alkaa olla tälläsiä.

             btw, ei tarvinna vieläkään meukovia korkata:   ternin hakija toi renaultin.