Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko pankit alkanut pitämään maanviljelijöitä yrittäjinä?  (Luettu 8386 kertaa)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Ei mullakaan tiliä lopetettu se vaan siirrettiin y tunnuksen alle, tilinumerokin säilyi mutta kaikki tyhjeni...

Eikö tuosta edes varoitettu?

Mulla tosiaan on aina luotu kokonaan uusi tili ja vanha on säilynyt täysin ennallaan  kunnes olen itse päättänyt josko haluan sen lopettaa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
jospa taas tuolla oli joku harjoittelija töissä.     nuita tuntuu olevan muuallakii hommissa.    lie koulutus liian kallista.

lahenvainio

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 149
S- ryhmä ei anna bonuksia yrityksille ,joten yrityskortilla ei kannata asioida niissä kaupoissa tai huoltoasemilla. 

Ruisrypsimohralvehnä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 341
jospa taas tuolla oli joku harjoittelija töissä.     nuita tuntuu olevan muuallakii hommissa.    lie koulutus liian kallista.
Harjoittelija monasti pelastaa maanviljelijän vuoden plussan puolelle :) Tässähän voi olla takana se että pankit siirtää maanviljelijät yrityspuolelle omasta päätöksestään ja samalla nollaa edellisen ohjelmakauden tiliotteet. Tulee kaikki "synnit" anteeksi annetuksi. Ja päästään aloittaan uusi ohjelmakausi nollasta  :) Olemmehan jo aikaisemmin todenneet että pankki pitää aina maanviljelijän puolta, jos näin ei olisi olisimme jo nähneet maatilojen konkurssiaaltoja. Minkälaisia suosituksia on eri pankeista, vai voiko mitään pankkia suositella maanviljelille joka haluaa viljellä yksityishenkilönä. Tämä kysymys vaan ilmaan heitettynä. Ja itse menen ilolla sinne minne pankki käskee :)

Larske

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Yhtymälle perustettiin viime vuonna pankkitiliä ja tuli kyllä Osuuspankis monta soitonsiirtoa, kun kaikki oli eri mieltä pankin sisällä onko tuo maatalousyhtymä nyt yksityis- vai yrityspuolen juttuja. Lopuuksi kun muutaman päivän odotti niin joku sieltä sopii tapaamista, joka asiasta tiesi. Meni sitte kuitenki yksityispuolelle, kun eivät pidä pelkkää verotustunnusta yrityksenä.

Tuota kuulin kans yhdeltä pankin asiakaspalvelijalta, jonka kans puhuun ennen kun sai asiaan selvyyden, että olisivat näitä yhtymiä ja vanhoja henkilötunnuksella tehtyjä yritystiliä jatkossa tulkitsemas yrityksenä ja vaihtamas niitä sinne yrityspuolelle, että kaikki maksut nousis. Mutta ei ny sitte vissiin kuitenkaa, ainakaa tämän viimesimmän tiedon mukaan.

klapia

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 46
Kauankohan sais touhuta jos itse siirtäis maatalouden tulot ja menot takaisin uudelle tilille yksityisen tilin alle.
Bonuksia tulisi yhden henkilöauton vakuutuksien verran ja säästäis sen 30-40€ /kk tilitapahtumamamaksuina.

jupe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 678
Ei mullakaan tiliä lopetettu se vaan siirrettiin y tunnuksen alle, tilinumerokin säilyi mutta kaikki tyhjeni...

Eikö tuosta edes varoitettu?

Mulla tosiaan on aina luotu kokonaan uusi tili ja vanha on säilynyt täysin ennallaan  kunnes olen itse päättänyt josko haluan sen lopettaa.
Ei varoitettu mitenkään ja ilmeisesti tiedotkin säilyi siellä tilillä mulla vaan ei ole käyttöoikeutta vanhoihin juttuihin. San pankilta sähköpostiin vanhat tiliotteet. Se hyvä puoli tuossa tilin pysymisessä on että jää vanha tilinumero käyttöön eikä tarvi ilmoitella minnekään uutta. Nyt alkaa jo pankkitilien käyttö onnistua.

Twin

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Mulla oli jo ennestään tili myös toisessa pankissa jota olen käyttänyt henkilökohtaisiin menoihin. Pakottivat ottamaan uuden tilin. Vanhan jätin uinumaan enkä suostunut tekemään uutta tilisopimusta siihen. Kai sieltä joku maksu kuukausittain menee…
Nyt siirtelen rahoja vähän miten sattuu pankkien välillä.