Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rahtikuivauksen, ja puinnin hinta.  (Luettu 7987 kertaa)

Kartsa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 172
Rahtikuivauksen, ja puinnin hinta.
Millaista taksaa olette ottaneet, tai laskuttaneet.

-Puimuri 2065 4,2m pöytä e/ha?
-Viljan kuivaus 200hl kaappi e/h?

Asiallisia vastauksia, jos joku tekee talkoilla, on se hänen ja perikunnan asia. ;)

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1242
Vs: Rahtikuivauksen, ja puinnin hinta.
70€/tunti  (3m pöytä)
30€/tunti  130hl kaappi

Viimeksi muokattu: 13.09.19 - klo:19:58 kirjoittanut eevertti

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Rahtikuivauksen, ja puinnin hinta.
Puinti 100 €/ha.

Kuivaus 17 €/h. Tästä voi varmaan arvata että kuivuri on oikeesti pieni (65 hl).

Eevertillä on aika tarjoushinnat, varsinkin tuo puinti. Kuivaushinta lienee tuntihinta.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1540
Vs: Rahtikuivauksen, ja puinnin hinta.
Minullakin on ollut 100€/h muistaakseni alv 0 %. Nyt ei ole ollut rahtipuintia vuosiin, joten en ole tämän päivän hintaa ajatellut.

Kuivauksesta maksan lähisukulaiselle 36€/h + alv. 180 ja 100 hl kaapit. Aika halpaa on. Joskus olen käyttänyt toista rahtikuivaajaa joka laskutti muistaakseni 35€/h + polttoöljy erikseen + alv. 340hl kaappi. Tuosta on kyllä jo 7 vuotta aikaa kulunut.
Don Essex

kärmeskytö

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1445
Vs: Rahtikuivauksen, ja puinnin hinta.
Naapurin kuivaajas 58 €/tunti.Tilavuus 23 kuutiota.
Jos en omalla pui niin naapurin Sampo 2065 kai 3,9 m pöytä 80€/tunti.
Toissa vuonna muutama hehtaari urakkamiehen Tucanolla,pöytä jotain 5 m,110 €/hehtaari,käytännös pui 2 ha/tunti.

Kaikki taksat alv 0%.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Rahtikuivauksen, ja puinnin hinta.
Joskus laskeskeltu mms kuivaajalla, että pö kulutus lähentelee 30 litraa tunnissa /150hl kuivuri. Siihen sähköt ,vakuutukset ja jotain pientä. Uskon että tuntihinta taitaa olla yli 50. Ja tuokin itte kuivaten, tosin hoitaja vaihtoehtoa ei enää ole ollut vuosiin. Toki kuivausajat taisi tänä vuonna olla 1h-3h20min / kuorma. Vuonna 2017 pahimmat oli 8h.

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1242
Vs: Rahtikuivauksen, ja puinnin hinta.
Puinti 100 €/ha.

Kuivaus 17 €/h. Tästä voi varmaan arvata että kuivuri on oikeesti pieni (65 hl).

Eevertillä on aika tarjoushinnat, varsinkin tuo puinti. Kuivaushinta lienee tuntihinta.

Hups.
Hinnat tuntihintoja.

Ei oo kyllä pariin vuoteen tarvinnu muille puida tai kuivata kun ovat isännät jääneet eläkkeelle ja vuokranneet maat mulle :)

kärmeskytö

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1445
Vs: Rahtikuivauksen, ja puinnin hinta.
Joskus laskeskeltu mms kuivaajalla, että pö kulutus lähentelee 30 litraa tunnissa /150hl kuivuri. Siihen sähköt ,vakuutukset ja jotain pientä. Uskon että tuntihinta taitaa olla yli 50. Ja tuokin itte kuivaten, tosin hoitaja vaihtoehtoa ei enää ole ollut vuosiin. Toki kuivausajat taisi tänä vuonna olla 1h-3h20min / kuorma. Vuonna 2017 pahimmat oli 8h.
Juu. Tuos naapurilla menee 35l/h löpöä/23 m3.
Aika usein tulee itse tyhjättyä ja varsinkin rypsit/rapsi tullut itse väijyttyä alusta loppuun.Just tulin tsekkaamasta,15.4 % oli ohrien kosteus vielä.Tyhjään aamulla kun tunteroisen päästä otan näytteen ja päätän mistä katkee kuivaus.

Niin,2017 meni ohrilla jotain 14 tuntia/satsi.Öljysheikit kiitti,minä en.

Kartsa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 172
Vs: Rahtikuivauksen, ja puinnin hinta.
240 mepu 55e/h

C6 comia 130/ha

Hinnat ALV0%