• Tavallinen aihe

Aihe kevytauto ja valtakunnanoikeus  (Luettu 1054 kertaa)

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13978
kevytauto ja valtakunnanoikeus
Ei ihan olankohautuksella ohitettava.
Joutuuko edellisen hallituksen pääministeri ja liikenneministeri vastaamaan virkavirheestä
ylimielisestä  toiminnasta EU-linja vastaan, taloudellisin vaikutuksineen.

Onko sitten vuoro kepulaisen maatalouspolitiikan.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7088
Vs: kevytauto ja valtakunnanoikeus
Mitä jos sovitetaan traktorimönkijän määritelmä kattamaan esim. BMW X5:sen ja nostetaan nopeusrajoitus 60:een ?

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3981
Vs: kevytauto ja valtakunnanoikeus
Kevytauto olisikin ollut liian järkevä kulkuneuvo, jotta EU:n idiootit olisivat hyväksyneet sen. Kevytauton suurin vika on EU:n mielestä se, että se on haitaksi eurooppalaisille mopoautonvalmistajille.

Kevytauto on turvallisempi kuin mopoauto.

Kevytauto on mukavampi kuin mopoauto.

Kevytauto on halvempi kuin mopoauto.

Kevytauto on hiljaisempi kuin mopoauto.

Kevytauto on taloudellisempi kuin mopoauto. Kevytauto muutetaan henkilöautoksi, kun kuski ajaa B-kortin.

Kevytautolla on paremmat ajo-ominaisuudet kuin mopoautolla.

Tietenkin EU kielsi kevytauton. Liian järkevä.
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

Moottoripolkupyörä Man

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 580
Vs: kevytauto ja valtakunnanoikeus
Hatun nosto EU-homoille. Eikö tätä suomalaista sinisilmäisyyttä saa karsittua noista tyhmistä poliitikoista.

On aivan selvää, että sähköiset rajoittimet tullaat helposti ohittamaan ja sitten ajetaan sataa ja tuhatta. Silloin katujen sankarit alkavat olemaan vaaraksi yhä enemmän ulkopuolisille.

Toisaalta eeuu vois vastavuoroisesti pakottaa mopoautoihin putkirungon turvakaarineen.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50198
Vs: kevytauto ja valtakunnanoikeus
ja kuin paljion auttais ku kortti ollu tarpeeks kauan ni sit muuttaa tuon kevytauton normikoslaks,,,   joku jobbarihan ei saa myytyä uutta!!!                   voi perkule, ja tähän järjestelmään myö jopa haettiin vuonna -95 !!!

TPS

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 43
Vs: kevytauto ja valtakunnanoikeus
Katotaan nyt mitä tämä Sanna Marin kieltää. Tuleeko silloin Eemeloisille parku? Ilmastoruuvia on kiva vääntää ja tehdä sillä kaikkea kansalle "kivaa".

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50198
Vs: kevytauto ja valtakunnanoikeus
eemeli parkuu vaikka pikkukakkosessa !!!tirsk!   ei näytetä ddr animatioita..

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3981
Vs: kevytauto ja valtakunnanoikeus
Hatun nosto EU-homoille. Eikö tätä suomalaista sinisilmäisyyttä saa karsittua noista tyhmistä poliitikoista.

On aivan selvää, että sähköiset rajoittimet tullaat helposti ohittamaan ja sitten ajetaan sataa ja tuhatta. Silloin katujen sankarit alkavat olemaan vaaraksi yhä enemmän ulkopuolisille.

Toisaalta eeuu vois vastavuoroisesti pakottaa mopoautoihin putkirungon turvakaarineen.
Mopomies on tietty mopoautojen puolella, kuten arvata saattaa. Mutta kyllä jonnet saavat mopoautonkin kulkemaan 80 km/h ja ylikin.

On se kyllä kumma juttu, että amerikkalaiset teinit ovat niin vastuuntuntoisia joissakin osavaltioissa, että saavat autonajokortin jo 16-vuotiaana, mutta suomalaisteinit tappaisivat kaikki tielläliikkujat autonratin takana ollessan samassa iässä. On se kyllä kumma juttu.
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7088
Vs: kevytauto ja valtakunnanoikeus
Miten nöyriä suomalaiset ovat eu-komission edessä ? Keski-Euroopassa sikala, navetta jne. saa olla keskellä asutusta. Italiassa lannan välivarasto muodostetaan nostamalla kippi pyörätien vieressä pystyyn - valmis. Suomi voi jatkaa omalla kevytautolinjallaan, jos niin haluaa.
Yksi fiksu ajokorttisäännös voisi olla auton ajokortin automaattinen vaihtuminen 90-vuotispäivänä AM/121- ja T-korttiin.
Kuvio istuisi jossain määrin ehdotettuun kevytautosäädökseen, mutta autoa koskevat ikäsäännökset pitäisi poistaa. Pappa menee vain asennuttamaan nopeusrajoittimen.

Viimeksi muokattu: 29.08.19 - klo:11:17 kirjoittanut pig24

mustaviiksi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 202
Vs: kevytauto ja valtakunnanoikeus
Seuraavaksi EU kieltää opetusluvilla opettamisen.

Kaikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 600
Vs: kevytauto ja valtakunnanoikeus
Eikö suomi olekaan itsenäinen valtio missä päätetään itse Kaikki oman maan lait ? Mihin täällä tarvitaan ollenkaan Kaikkia hallitusta eduskuntaa tai kansanedustajiakaan satoine avustajineen ??

Moottoripolkupyörä Man

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 580
Vs: kevytauto ja valtakunnanoikeus
Hatun nosto EU-homoille. Eikö tätä suomalaista sinisilmäisyyttä saa karsittua noista tyhmistä poliitikoista.

On aivan selvää, että sähköiset rajoittimet tullaat helposti ohittamaan ja sitten ajetaan sataa ja tuhatta. Silloin katujen sankarit alkavat olemaan vaaraksi yhä enemmän ulkopuolisille.

Toisaalta eeuu vois vastavuoroisesti pakottaa mopoautoihin putkirungon turvakaarineen.
Mopomies on tietty mopoautojen puolella, kuten arvata saattaa. Mutta kyllä jonnet saavat mopoautonkin kulkemaan 80 km/h ja ylikin.

On se kyllä kumma juttu, että amerikkalaiset teinit ovat niin vastuuntuntoisia joissakin osavaltioissa, että saavat autonajokortin jo 16-vuotiaana, mutta suomalaisteinit tappaisivat kaikki tielläliikkujat autonratin takana ollessan samassa iässä. On se kyllä kumma juttu.

Saa sen mopoauton menemään melkein mitä vaan. Mutta putkirunko siinä pitäisi olla. Eikä enää menisikään niin kovaa, kun painoa on enemmän. Jos kevytautossa olisi niin onneton kiuas, että se ei kulkisi mihinkään ja vaihteita niin paljon, että pitää veivata kaikki puolittajaperiaatteella, niin sitten se olisi järkevä.

Sitäpaitsi mopossa ei saa olla enempää kuin kaksi pyörää. Muut luokitellaan homoksi.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4347
  • Savo savolaisille!
Vs: kevytauto ja valtakunnanoikeus
Hatun nosto EU-homoille. Eikö tätä suomalaista sinisilmäisyyttä saa karsittua noista tyhmistä poliitikoista.
On aivan selvää, että sähköiset rajoittimet tullaat helposti ohittamaan ja sitten ajetaan sataa ja tuhatta. Silloin katujen sankarit alkavat olemaan vaaraksi yhä enemmän ulkopuolisille.

Toisaalta eeuu vois vastavuoroisesti pakottaa mopoautoihin putkirungon turvakaarineen.
Mopomies on tietty mopoautojen puolella, kuten arvata saattaa. Mutta kyllä jonnet saavat mopoautonkin kulkemaan 80 km/h ja ylikin.

On se kyllä kumma juttu, että amerikkalaiset teinit ovat niin vastuuntuntoisia joissakin osavaltioissa, että saavat autonajokortin jo 16-vuotiaana, mutta suomalaisteinit tappaisivat kaikki tielläliikkujat autonratin takana ollessan samassa iässä. On se kyllä kumma juttu.

Eivät ole. USA:ssa 16-19-vuotiailla on 3 kertainen riski joutua kuolemaanjohtavaan onnettomuuteen kuin yli 20-vuotiailla. 16-17 riski on kaksinkertainen vs. 18-19 vuotiaat.

https://www.cdc.gov/motorvehiclesafety/teen_drivers/teendrivers_factsheet.html
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

voortimies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 857
Vs: kevytauto ja valtakunnanoikeus
On se kyllä kumma juttu, että amerikkalaiset teinit ovat niin vastuuntuntoisia joissakin osavaltioissa, että saavat autonajokortin jo 16-vuotiaana, mutta suomalaisteinit tappaisivat kaikki tielläliikkujat autonratin takana ollessan samassa iässä. On se kyllä kumma juttu.

Eivät ole. USA:ssa 16-19-vuotiailla on 3 kertainen riski joutua kuolemaanjohtavaan onnettomuuteen kuin yli 20-vuotiailla. 16-17 riski on kaksinkertainen vs. 18-19 vuotiaat.

https://www.cdc.gov/motorvehiclesafety/teen_drivers/teendrivers_factsheet.html

Ja tilasto on tuollainen huolimatta nuoren kuljettajan rajoituksista. Ovat osavaltiokohtaisia mutta tyyliin "on oltava joku (vanhempi) mukana, ei saa olla muita kyydissä, kellonaika ei yöllä" jne. Tällaisiahan ei meillä ole edes harkittu että rajoitettaisiin millään tavalla.

Ja tosiaan, ovat varmasti turvallisempia sille ratin takana olevalle nuorelle. Mutta mopoauto on mopoauto ja sen huteruus saattaa (tai pitäisi saada) saada miettimään vähän turvallisuuttakin.

Oksa jossakin tuosta 65+ riskikuljettajista totesi että 20 kossithan ne liikenteessä kuolee jne jotain. Ja on osin totta. Totta on, että 20 kossit ovat vaaraksi itselleen ja omassa autossa oleville. Sitten taas 65+ alkavat olla enemmän vaaraksi muille. Ei ole kauaa aikaa kun moottoripyöräilijä kuoli, kun iäkäs kuljettaja tuli kolmien takaa eteen. Ei nähnyt moottoripyörää.

Itsekin joutunut kolariin, jossa näkyvyyttä oli 100 metriä ja rajoitus kaupungissa 40 jonka mukaan ajoin. Auto oli pysähtyneenä risteykseen ja oletin, että se ei lähde mihinkään. Kun kerran minulla oli etuajo.oikeus. Eikä lähtenytkään. Ennen kuin olin 20-30 metriä risteyksestä. Silloin lähti. Ja suoraan kylkeen, jakajan takia en päässyt karkuun. Autosta nousi lähempänä 80 oleva papparainen. Ei ollut nähnyt minua tuon 70 metrin matkan aikana kun lähestyin risteystä.

Mutta kolarit ovat toisenlaisia ja tosiaan riskit itselle varmaan pienempiä mutta riskit toisille suurempia. Ei ole kauan siitäkään kun 70+ mies ajoi suojatiellä 70+ naisen päälle. Ei nähnyt. Nainen kuoli.

Niin ja selvyyden vuoksi niin ei ole enää kauaa kun olen itse tuossa 65+ riskiryhmässä mukana.

Viimeksi muokattu: 29.08.19 - klo:15:35 kirjoittanut voortimies

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3981
Vs: kevytauto ja valtakunnanoikeus
Hatun nosto EU-homoille. Eikö tätä suomalaista sinisilmäisyyttä saa karsittua noista tyhmistä poliitikoista.
On aivan selvää, että sähköiset rajoittimet tullaat helposti ohittamaan ja sitten ajetaan sataa ja tuhatta. Silloin katujen sankarit alkavat olemaan vaaraksi yhä enemmän ulkopuolisille.

Toisaalta eeuu vois vastavuoroisesti pakottaa mopoautoihin putkirungon turvakaarineen.
Mopomies on tietty mopoautojen puolella, kuten arvata saattaa. Mutta kyllä jonnet saavat mopoautonkin kulkemaan 80 km/h ja ylikin.

On se kyllä kumma juttu, että amerikkalaiset teinit ovat niin vastuuntuntoisia joissakin osavaltioissa, että saavat autonajokortin jo 16-vuotiaana, mutta suomalaisteinit tappaisivat kaikki tielläliikkujat autonratin takana ollessan samassa iässä. On se kyllä kumma juttu.

Eivät ole. USA:ssa 16-19-vuotiailla on 3 kertainen riski joutua kuolemaanjohtavaan onnettomuuteen kuin yli 20-vuotiailla. 16-17 riski on kaksinkertainen vs. 18-19 vuotiaat.

https://www.cdc.gov/motorvehiclesafety/teen_drivers/teendrivers_factsheet.html
Kyse on vain yksittäistapauksista, eikä yksittäistapausten perusteella sovi leimata koko joukkoa. Eikö tästä olla samaa mieltä, junttieinari? ;D
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi