Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe öökyeläkeläisille  (Luettu 1852 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65383
öökyeläkeläisille
nyt meinaa nuoret että ei enää sais maksaa öky eläkkeitä..    mistäs se sepe sit vois ostoksilla käytä ku liiteri on jo nyt halvin... ja jos ei siihen riitä....

Tonniperä

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1168
Vs: öökyeläkeläisille
Sepen "omat" nuoret puremassa kättä... se vappusatanen sitten otetaankin, eikä anneta.

Vihreiden nuorten mielestä työeläkkeen kustannuksia pitäisi pienentää "radikaalisti" https://yle.fi/uutiset/3-10928847

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: öökyeläkeläisille
Vihreiden nuorten puheenjohtajien Amanda Pasasen ja Sameli Sivosen mukaan moni nuori on menettänyt uskonsa eläkejärjestelmään.

Mitä uutta? Kukaan 20.vuotias ei usko eläkejärjestelmään. En minä ainakaan. Tein monta vuotta töitä ennenkuin eläkettä rupesi kertymään. Eikä niistä töistä sittenkään kertynyt eläkkeitä kuin joitakin kymppejä.
  Mitä meikäläisen eläkkeisiin tulee, niin laskin että 10 vuotta eläkkeellä ja vasta olen omillani. Kuinka lie Oksalla. Hää varmaan koettaa tissiä vielä seitenkymppisenä. Antaa eläkkeen kasvaa korkua. Tulee se toinen miljoona. Ottaa sit hautaan mukaan.

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3665
Vs: öökyeläkeläisille
Vihreiden nuorten puheenjohtajien Amanda Pasasen ja Sameli Sivosen mukaan moni nuori on menettänyt uskonsa eläkejärjestelmään.

Mitä uutta? Kukaan 20.vuotias ei usko eläkejärjestelmään. En minä ainakaan. Tein monta vuotta töitä ennenkuin eläkettä rupesi kertymään. Eikä niistä töistä sittenkään kertynyt eläkkeitä kuin joitakin kymppejä.
  Mitä meikäläisen eläkkeisiin tulee, niin laskin että 10 vuotta eläkkeellä ja vasta olen omillani. Kuinka lie Oksalla. Hää varmaan koettaa tissiä vielä seitenkymppisenä. Antaa eläkkeen kasvaa korkua. Tulee se toinen miljoona. Ottaa sit hautaan mukaan.
Et sinä kyllä ole liiemmin eläkemaksuihin tuhlannut.Onneksi viljelijöillä on myeli,joka mielellään ottaa enemmän kuin antaa.Tai no tuosta onnesta tiedä.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: öökyeläkeläisille
Vihreiden nuorten puheenjohtajien Amanda Pasasen ja Sameli Sivosen mukaan moni nuori on menettänyt uskonsa eläkejärjestelmään.

Mitä uutta? Kukaan 20.vuotias ei usko eläkejärjestelmään. En minä ainakaan. Tein monta vuotta töitä ennenkuin eläkettä rupesi kertymään. Eikä niistä töistä sittenkään kertynyt eläkkeitä kuin joitakin kymppejä.
  Mitä meikäläisen eläkkeisiin tulee, niin laskin että 10 vuotta eläkkeellä ja vasta olen omillani. Kuinka lie Oksalla. Hää varmaan koettaa tissiä vielä seitenkymppisenä. Antaa eläkkeen kasvaa korkua. Tulee se toinen miljoona. Ottaa sit hautaan mukaan.
Et sinä kyllä ole liiemmin eläkemaksuihin tuhlannut.Onneksi viljelijöillä on myeli,joka mielellään ottaa enemmän kuin antaa.Tai no tuosta onnesta tiedä.

Työeläkkeet eivät ole sosiaaliturvaa. Työnantaja maksaa ne osana palkkaa. Sosiaaliturvaa on valtion verorahoilla maksamat eläkkeet ja etuudet. Kuten myel eläke,maataloustuki, maatalouslomitus, ym.

Onkiluoma

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 378
Vs: öökyeläkeläisille
Nuoremmat ökyt häpee... mut 30 vuotta ikää lisää niin ei muijaa enää hävetä? https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000006213804.html

Onkiluoma

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 378
Vs: öökyeläkeläisille
Vain persua säälittää. Pienet sille. 🤣 🤣

”Säälin omia lapsiani, jotka joutuvat kustantamaan tulevan ökyeläkkeeni” https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/45a92fd9-028e-4277-a44e-08f1751ecf3a