Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Grammerin penkin varaosat  (Luettu 19009 kertaa)

Pete

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Grammerin penkin varaosat
865 valtsun grammeri(mekaaninen) työn alla. Laakerit ihan outoja kokoja ja samoten iskunvaimentimen kaasujousi. Olisko kellään tietoa mistä löytyisi?
 Eikä vaihdu ilmapenkkiin(sitä joku kuitenkin ehdottaa).

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Grammerin penkin varaosat
865 valtsun grammeri(mekaaninen) työn alla. Laakerit ihan outoja kokoja ja samoten iskunvaimentimen kaasujousi. Olisko kellään tietoa mistä löytyisi?
 Eikä vaihdu ilmapenkkiin(sitä joku kuitenkin ehdottaa).

Samoten tarttis Grammerin ilmapenkin,löysää siellä ja täällä,Valtraan sopivan. Kellä sopiva käytetty,yksityisviestiä voi laittaa. Varaosista vanhaa penkkiä uudistamalla taitaa tulla lähes uuden hintainen?
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Grammerin penkin varaosat
865 valtsun grammeri(mekaaninen) työn alla. Laakerit ihan outoja kokoja ja samoten iskunvaimentimen kaasujousi. Olisko kellään tietoa mistä löytyisi?
 Eikä vaihdu ilmapenkkiin(sitä joku kuitenkin ehdottaa).

*** http://www.algoltechnics.fi/tuoteryhma?ala=02&id=06

Tonne mää joskus soitin tuolle Sinikalle ja osat tuli. Lasku taisi silti kiertää jostain Hankkijan kautta.

Istuimen toppaukset sieltä tuli.

Viimeksi muokattu: 15.03.09 - klo:11:37 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Grammerin penkin varaosat
Toki alkuperäisenä varaosana löytyy, luultavasti ainakin Valtralta ja k-maataloudesta. Hinnat saattavat vaan olla luokkaa pöyristyttävä. Kaasujousi luultavasti maksaa useita kymppejä jos ei liki satasenkin. Sen kaasujousen malli saattaa olla sikäli erikoinen että tarvikkeena ei järkevään hintaan löydy.

Yksi mielestäni vaihtoehto on pistää hakuun huollon kautta vähemmän käytetty mekaaninen penkki, niitä kuitenkin vaihdellaan silllointällöin ilmapenkkeihin. Esim. vanhemman mallin grammer on parempi mukavuudeltaan kuin uudemmat "GL" mallit.

Noitten penkkien hinta on sellainen suhteessa varaosahintoihin että kovin rämää penkkiä ei käytännössä kannata korjata.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Movado

  • Vieras
Vs: Grammerin penkin varaosat
ikh esim   T0930A iskunvaimenin 22€ 
Reijät 10
kasaP 155
Max   260

Iskaria en oo vaihtanut, mutta olen vaihtanu laakerit nylokki akselista tehtyyn omateko viritykseen - hinta - taisin saada ilmaseksi kaverilta.

Henkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 252
Vs: Grammerin penkin varaosat
Onkos keltään muuten menny grammerin ilmaistuimesta kompuran moottoria? Itsella luultavasti mennyt,kun sähkö tulee normaalisti ,mutta mitään ei tapahdu. Penkki ihan ala-asennossa ei joustoja yhtään. Lie kalliskin osa?

Pete

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: Grammerin penkin varaosat
Yksi mielestäni vaihtoehto on pistää hakuun huollon kautta vähemmän käytetty mekaaninen penkki, niitä kuitenkin vaihdellaan silllointällöin ilmapenkkeihin. Esim. vanhemman mallin grammer on parempi mukavuudeltaan kuin uudemmat "GL" mallit.

Noitten penkkien hinta on sellainen suhteessa varaosahintoihin että kovin rämää penkkiä ei käytännössä kannata korjata.
[/quote]

 Täytyykin kysellä huollosta vähän ajettua, jos sattus löytyyn. Penkki olis vaan ulkoisesti timmissä kunnossa, että sen puolesta välttäis vielä. Istuinsuojaa käytetty uudesta asti

Konehemmo

  • Vieras
Vs: Grammerin penkin varaosat
Onkos keltään muuten menny grammerin ilmaistuimesta kompuran moottoria?

[/quote]

Pstat paine-ilima kompuran motinkylykeen ja leikkaat konepellistä palan pois ni mahtuu oleen pellit piällä. Varustat sen ylipaineventtiilillä ni ei posaha ku pyöriihän se motti koko ajan. Siitä sit letkut penkkiin ja täyttö/tyhjennyshana käen ulottuville  :D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Grammerin penkin varaosat
täyttö/tyhjennyshana käen ulottuville 

***Voisko laittaa harakan tai variksen ulottuville?
Kui mää ain olen paras?

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Grammerin penkin varaosat
Olen joskus nähnyt ilmapenkissä paineilmajohdon pätkän liittimineen. Silloin penkkiin pumpataan ilmaa renkaantäyttöpistoolin avulla.

Yleeensä ilmapenkin täyttöventtiili on viallinen tai letkut vuotavat, eli sikäli korjaus voisi kannattaakin.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Movado

  • Vieras
Vs: Grammerin penkin varaosat
ikh;lla
CS85 H        295€ mek, kyynär,selkä ja niskatuki  - ei airbang -

SML 2250    245€ ( sininen >> ei sovi mf jd case ih  :P ) eiku hetkinen sopiimyös " pikkuraktooriihin " komento takaasi sopii mf jd  8)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Grammerin penkin varaosat
on niitä rammerin kompuroita menny. ainakin yksi on räjähtänyt, meni kiertokanki poikki. pikkusen säikäytti...
menee siinä 10 000h korvilla yleensä.

oon ottanu halvimman mahollisen kompuran (valtralta) joku 150e maksaa muistaakseni.

90 luvun penkit on kyllä vahvoja. 16000h ja aina vaan joustaaa :)
ei oo vaihettu muuta kun päällisiä (irto) ja kompuroita. laakerit alkup.

kaivaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 192
Vs: Grammerin penkin varaosat
Muistaako kukaan nitä hintaluokkaa ne toppaukset maksaa?Tuli kunnosteltua mekaanisilta osiltaan sellanen 80-luvun penkki.Vielä kun sais uudet toppaukset... :D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Grammerin penkin varaosat
Muistaako kukaan nitä hintaluokkaa ne toppaukset maksaa?Tuli kunnosteltua mekaanisilta osiltaan sellanen 80-luvun penkki.Vielä kun sais uudet toppaukset... :D

***Soita tonne mun antamaan yhteystietoon.
Kui mää ain olen paras?

Pappa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Grammerin penkin varaosat
Istuimen iskunvaimentimet ajanoloon heikentyvät, etenkin nytkän eli eteen-taakse jos on vialla ajaminen käy seljän päälle. Itse olen joutunut uusimaan  3000 h jälkeen iskunvaimentimia.