Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuka maksaa ?  (Luettu 7654 kertaa)

Kaikki

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1515
Vs: Kuka maksaa ?
Suomi on tässä sorkkahoitotietojen tallennuksessa pikkuisen eri vaiheessa kuin Tanska.  Siellä maidontuottajat käytännössä vaativat tuon sorkkamobiilin tyyppisen systeemin nopeasti ja hyvin laajaan käyttöön.  Karjat on sen verran isompia ja tautipainekin tietty kovempi että  sekä sorkkaterveyden jalostamista, että tietojen keruuta ja varastointia/ raportteja pidetään hyvin tärkeinä.
Ensinnäkin , kaikki Tuottajat eivät anna lupaa lähettää tietoja  . Kukaan ei ole valmis maksamaan ylimääräistä mobiilin käytöstä , ei ne laitteetkaan ilmaisia ole .

Itsellä on raporttikaavakkeita mukana , Tuottaja saa itse täyttää jos haluaa .

Tanskalaiset eivät arvostele toisten töitä kuten Savossa tuntuu olevan tapana .
Kaikki ihmettelee sorkkiksen venkulointia .Pyytääkö esim lääkärikin potilaan tekemään itse lääkärinlausunnon jos lääkärillä ei ole taitoa sitä tehdä . Tai auto huoltamo kirjaamaan ja leimaamaan asiakkaan itse huoltovihkoon kaikki tehdyt huollot ja toimen piteet ?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9733
Vs: Kuka maksaa ?
Suomi on tässä sorkkahoitotietojen tallennuksessa pikkuisen eri vaiheessa kuin Tanska.  Siellä maidontuottajat käytännössä vaativat tuon sorkkamobiilin tyyppisen systeemin nopeasti ja hyvin laajaan käyttöön.  Karjat on sen verran isompia ja tautipainekin tietty kovempi että  sekä sorkkaterveyden jalostamista, että tietojen keruuta ja varastointia/ raportteja pidetään hyvin tärkeinä.
Ensinnäkin , kaikki Tuottajat eivät anna lupaa lähettää tietoja  . Kukaan ei ole valmis maksamaan ylimääräistä mobiilin käytöstä , ei ne laitteetkaan ilmaisia ole .

Itsellä on raporttikaavakkeita mukana , Tuottaja saa itse täyttää jos haluaa .

Tanskalaiset eivät arvostele toisten töitä kuten Savossa tuntuu olevan tapana .
Kaikki ihmettelee sorkkiksen venkulointia .Pyytääkö esim lääkärikin potilaan tekemään itse lääkärinlausunnon jos lääkärillä ei ole taitoa sitä tehdä . Tai auto huoltamo kirjaamaan ja leimaamaan asiakkaan itse huoltovihkoon kaikki tehdyt huollot ja toimen piteet ?

No tuohan on alan tapa. Osa eläinlääkäreistä ei kirjaa hoitoja periaatteellista syistä Nasevaan. He kun hoitavat eläimiä, eivät ole järjestelmän sihteereitä. Kait nuo pitäisi omistajan kirjata, mutta en ainakaan ole kirjannut , kuin teuraslehmille joita hoidettu alle 3kk aikana varoajallisilla lääkkeillä. Toisaalta teurastamo on tyytyväinen tuohon ketjuinformaatioon ja meijeri tilakäyntiin, joten kaikki muu on Nasevassakin turhaa :)

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Kuka maksaa ?
Sorkat tuli hoidettua ja tiedot meni suoraan minun maatilan eläinkorteille, joten ei voi valittaa. Kai se kuului siihen laskutushintaan. On ollut jo vuosia tämä systeemi käytössä näillä kavereilla, joiden palvelua käytän.

Samoin ellit laittaa tiedot nasevaan, mutta valtuutus pitää tietty olla. En tiedä siitäkään, mitä maksaa, mutta kai nuo laskuttaa osaa, jos haluavat.