Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pakkasnestettä vaahtomerkkariin?  (Luettu 3416 kertaa)

markoantero

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 110
Pakkasnestettä vaahtomerkkariin?
Elikkä ajatuksena laittaa vaahtomerkkariin pneumaan. Heräsi vaan ajatus kun keväisin usein on vielä yöpakkasia vaikka salttua huiskitaan jo täysillä. Mahtaako merkkari jäätyä? Yöksi saan kyllä koneen halliin mutta ehtiikö pellolla jäätyä? Mitä jos vaahtonesteen joukkoon lisää pienen määrän pakkasnestettä? Toimiiko vaahdotus silti ja aiheuttaako pakkasneste viotuksia kasvustolle??

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19863
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Pakkasnestettä vaahtomerkkariin?
Altiasta tilaa denaturoitua spriitä, ei vaikuta kasvustoon.

-SS-

viljelu10

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 100
Vs: Pakkasnestettä vaahtomerkkariin?
Kysy joltakin VPK;ta sammutusvaahtoa.Joutuvat määrävuosina ne hankimaan uudet.Saatat saada vanhat ilmaiseksi. Vaahtomerkkariin
erinomainen aine. Muistaakseni Turussa on Rauplan jolta voi myös ostaa sammutusvaahtoa. 20 l asttia maksaa alle 100 €

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Pakkasnestettä vaahtomerkkariin?
Liikkuva vesi ei pikkupakkasissa jäädy. Jos tuo nyt on vähänkään sellainen ,kuin ennen vaahtomerkkarit oli. Eihän siellä ole vettä kuin säiliössä ja toki vaahtoa putkissa. Säiliö nyt hölskyy siirtoajossa ja kompura sekoittaa loput ja osa vaahdosta valuu putkista pois. Toki jos yöllä pihalla parkis ja kymmenkunta astetta pakkasta niin kerkiäähän se jäätymään, mutta pikkupakkasen jäähileet ei sitä särje ( eikä välttämättä talvikaan). Muistaakseni omat pöntöt on alkanut vuotamaan pohjasta paikasta missä on "telineessä" tai aika ja aurinko haperuttanut ihan haperoksi.

Mistä nykyään saa vaahtomerkkarin ja mitä sellainen kustantaa? Hakkaa ajo-opastimen 6-4 :)

grainfarmer76

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 56
Vs: Pakkasnestettä vaahtomerkkariin?
Kyllä kannattaa käyttää jotain joka estää jäätymisen. Mulla jäätyi joskus merkkarin letkut ja voi itku kun etittiin vikaa. Kunnon vaahtoa ei tullu, mutta ei se oikein vuotanutkaan mitään ulospäin. Pakkasneste tuskin pilaa peltoa  noin pienissä määrissä.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Pakkasnestettä vaahtomerkkariin?
Mistä nykyään saa vaahtomerkkarin ja mitä sellainen kustantaa? Hakkaa ajo-opastimen 6-4 :)

Johan vitsin murjasit. Mutta mulla olis Hardin merkkari jouten, paa yyveetä...
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

AP120

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1283
Vs: Pakkasnestettä vaahtomerkkariin?
Mistä nykyään saa vaahtomerkkarin ja mitä sellainen kustantaa? Hakkaa ajo-opastimen 6-4 :)

Johan vitsin murjasit. Mutta mulla olis Hardin merkkari jouten, paa yyveetä...


Juu, niin teki😂
Kerran kun opastinta kokeilee, ei vaahtomerkkarit sen jälkeen kiinnosta.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Pakkasnestettä vaahtomerkkariin?
Mistä nykyään saa vaahtomerkkarin ja mitä sellainen kustantaa? Hakkaa ajo-opastimen 6-4 :)

Johan vitsin murjasit. Mutta mulla olis Hardin merkkari jouten, paa yyveetä...


Juu, niin teki😂
Kerran kun opastinta kokeilee, ei vaahtomerkkarit sen jälkeen kiinnosta.

No mulla tuo kehityskulku kulkee kait vastavirtaan. Aikoinaan oli kaksi starkkia. Toisen kompura jostain syystä pyörii niin hiljaa, että ei kehitä tarpeeksi vaahtoa. En ole analysoinut, kun hommasin ajo-opastimen. Taisin sillä yhden kesän ajella, mutta pneumaan virittelin toisen vaahtomerkittimen takaisin. Sekin alkaa olla aika räves, siksi uusi ohuesti kiinnostaa. Tosin vois kait tuota entistäkin edes ens kesäksi  vähän parannella. Opastin on vaan opastin, vaahtomerkitsin on merkitsin :) Ruiskutuksissa voi ajatella selviävänsä opastimella. Siinäkin helpottaa , jos puomissa on pyykkinarut mukana ( tosin mulla ei oo :) )