Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Arvatkaas kenen tekstiä?  (Luettu 2294 kertaa)

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Arvatkaas kenen tekstiä?

Selvennyksenä, että tuon kirjoittaja on syntynyt v.1948. 


black wednesday 20.1.2019 12:44 vastaus nimelle: Uusi-Luuta
UserName
Liittynyt:
26.1.2007

Viestit:
21 296
   Tokarev oli ja on edelleen hyvä pyssy. Muistan yhden tapahtuman sodanjälkeiseltä ajalta. Voisi olla jotain 1940-luvun loppua.
Kylä jossa lapsuuteni asuin, oli SDP:n vahvaa kannatusaluetta. Demarien nokkamies oli isäni serkku. Muistan hyvin sen sunnuntain kun menimme tämän serkun luo. Siellä oli isän toinen serkku, läheisen kaupungin nokkamiehiä. Miehet puhuivat hiljaa ja olivat jotenkin totisia. Maitokärryt tuotiin pihaan ja niihin alettiin lastata aseita. Niitä tuotin mökin ullakolta, saunan vintiltä, riihen ylisiltä ja taisi olla vielä joku muukin piilo.
Siinä oli Tokarevia, Suomi kp, Emma ja taisi olla pystykorvakin. Sitten miehet ja aseet lähtivät läheiselle joelle. Minua eivät sinne ottaneet mukaan, sekös harmitti.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65298
Vs: Arvatkaas kenen tekstiä?
pettyneen asekätkijän.

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19301
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Arvatkaas kenen tekstiä?
Kylä jossa lapsuuteni asuin, oli SDP:n vahvaa kannatusaluetta. Demarien nokkamies oli isäni serkku.

EsDiePie mainittu...    🎅
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Vihtori se Sika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1372
  • "Kollektiivinimimerkki"
Vs: Arvatkaas kenen tekstiä?
Mielenkiintoista.
Tähän jotain älytöntä ja mahtipontista, mikä ei liity millään tavalla kirjoittajan todellisiin kykyihin, esim. "Mahdottoman teen heti, ihmeen kanssa menee tovi".

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Arvatkaas kenen tekstiä?
Mutta arvatkaas kenen tekstiä:

 katajala 4.2.2019 19:14 vastaus nimelle: (yli)optimis

.......................
Kerro mitä vikaa on, jos olen maalaistaloihin ja navetoihin asennelut, isäni opissa sähköjä?
Voin vielä tarkentaa sähkömiehen urani, n. 5-vuotiaasta asti. Tein silloin ensimmäiset aistihavaintoni sähkön olemuksesta (oikosulkukokeen).
Sähkömiehen - isäni tilan ulkorakennuksien, juuttipäällyste, lyijy, vulkanoidut (johtimissa kumieriste) kaapelit menivät bakeliittiseen jakorasiaan (joita et liene edes nähnyt?), jonka kierrekannet olivat meillä yleensä auki.
Katselin kun pappa asenteli niihin uusia kytkentöjä.

Minäkin kokeilin - kun papan silmä vältti, onnistuin oikosulkemaan, nollan ja vaiheen ruuvilittimet pikkuisella (mecanomeisselillä) - pox! - tiesin että sähkö on sinistä ja haisee (otsoni), meisselistä jäi vain eristekahva käteen.

..............................

Melkoista teatteria, sanovat Sepen naapurit.

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: Arvatkaas kenen tekstiä?
Mielenkiintoista
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Arvatkaas kenen tekstiä?
Ememmänkin lapsekasta.

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Arvatkaas kenen tekstiä?
Lisää lapsekasta "katajalalta":

..................
Kyllä minä olen poikasena joutunut maalaistalojen sähköpiirejä laskemaan ja mitoittamaan (isälläni ja hänen veljellään oli toiminimi) ja kaikki asennusoikeudet.

Tuosta on aikaa vierähtänyt.
Ammattikoulun suoritin Rovaniemellä, iltakouluna 3-vuotiset opinnot kahdessa vuodessa - päivät töissä.
Tekun (nyk. AMK:n) suoritn myös ilta-opiskeluna, myös heikkovirtapuolen, päivät töissä.
Tietotekniikka tuli tutuksi jo ennen sinun ("huippu-oppejasi"?)
.................

Voi luoja mitä tuubaa, mutta lukekaa itse Kauppalehdestä.


Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Arvatkaas kenen tekstiä?
Lisää lapsekasta "katajalalta":

..................
Kyllä minä olen poikasena joutunut maalaistalojen sähköpiirejä laskemaan ja mitoittamaan (isälläni ja hänen veljellään oli toiminimi) ja kaikki asennusoikeudet.

Tuosta on aikaa vierähtänyt.
Ammattikoulun suoritin Rovaniemellä, iltakouluna 3-vuotiset opinnot kahdessa vuodessa - päivät töissä.
Tekun (nyk. AMK:n) suoritn myös ilta-opiskeluna, myös heikkovirtapuolen, päivät töissä.
Tietotekniikka tuli tutuksi jo ennen sinun ("huippu-oppejasi"?)
.................

Voi luoja mitä tuubaa, mutta lukekaa itse Kauppalehdestä.

Onkos se tää ooppera laulaja Tuomas  Katajala.

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Arvatkaas kenen tekstiä?
Oopperalaulut sulta vielä puuttuukin.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Arvatkaas kenen tekstiä?
Oopperalaulut sulta vielä puuttuukin.

Joo, mulla ei oo kymppi laulusta, kuten sulla. Hyästi laulat laulua, jonka leipää syöt.😁😁😁

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19301
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Arvatkaas kenen tekstiä?
Oopperalaulut sulta vielä puuttuukin.

Ohan zepeteoz ilimottanu tuuranneensa homua oopperasa...    🎅
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."