Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kaivurit  (Luettu 13232 kertaa)

Waltteri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 209
Kaivurit
Kysymys telakaivureiden varaosahinnoista: missä halvimmat ja kalleimmat jos puhutaan -00 -10 välisenä aikana tehdyistä koneista. Kokoluokka 20tn. Se jo tiedossa että Komatsu ihanan kallis ja Volvo taas edullisimmasta päästä..

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Kaivurit

 Volvon välilaakeri marmorilla kuus tonnia, myyjä oli kehunut, että tosi kestävä, ei oo tarvinnut niitä myydä, daetekilla kaks donaa...
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

RimaPoika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Kaivurit
Jonkun olen kuullut moittivan myös Cat ja NH orggis
Varaosahintoja,
Doosanin varaosat mielletään edullisiksi,
Hitachiin ja Kobelcoon ei kuulema tarvi niin
Ei kukaan tiiä.

Agraaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1022
Vs: Kaivurit
tottakai Wihuri ottaa jat Cat mut omansa ottavaat jos ite os aa reereta jonkunverra ni kyl cat puomisto kestää tuabnoi

Agraaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1022
Vs: Kaivurit
tottakai Wihuri ottaa jat Cat mut omansa ottavaat jos ite os aa reereta jonkunverra ni kyl cat puomisto kestää tuabnoi
ehkä

härski 77

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 209
Vs: Kaivurit
Jonkun olen kuullut moittivan myös Cat ja NH orggis
Varaosahintoja,
Doosanin varaosat mielletään edullisiksi,
Hitachiin ja Kobelcoon ei kuulema tarvi niin
Ei kukaan tiiä.

tere. fh 130.3 ollut 8vuotta ainut alkuperäisvaraosana  on ollut kääntömoottorin jalusta 900eur  muuten tarvikeosaa yms letkuja mm tiivisteet ja ketjut.
jd6920s jd6920jd6820 nu4dm db990 fh130sr2065*2 v860 tj1270b yms romua...

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Kaivurit
Komatsusta paukahti ajosta napa.Mistäs löytyy edullisin hy-dash,tai vastaava kopio? Onko koreaparts.ee tuttu?

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5142
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Kaivurit
Jonkun olen kuullut moittivan myös Cat ja NH orggis
Varaosahintoja,
Doosanin varaosat mielletään edullisiksi,
Hitachiin ja Kobelcoon ei kuulema tarvi niin
Ei kukaan tiiä.

tere. fh 130.3 ollut 8vuotta ainut alkuperäisvaraosana  on ollut kääntömoottorin jalusta 900eur  muuten tarvikeosaa yms letkuja mm tiivisteet ja ketjut.
Meillä vaihdettiin koko kääntömoottori vuosia sitten. Olikohan pari kolme tonnia. Alkoiko kääntö temppuilemaan? Meillä muistaakseni valui itsekseni. Ei tarkemmin etsitty vikaa vaan vaihdettiin tuo koko kääntömoottori. Tietäisi vain jatkoa ajatellen. Kiinnostaisi kyllä kovasti uusia konetta lyhytperäiseen malliin. Voisi olla tuollainen hitachi myynnissä. Aloittajan kysymys kyllä kiinnostaisi myös josko sitä uudempaa konetta ajattelisi.
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kaivurit
Komatsusta paukahti ajosta napa.Mistäs löytyy edullisin hy-dash,tai vastaava kopio? Onko koreaparts.ee tuttu?

Kysypä Terrapart Englannissa. Eivät myy tietääkseni yleensä kopioita vaan aitoja osia sopuhintaan.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kaivurit
Komatsusta paukahti ajosta napa.Mistäs löytyy edullisin hy-dash,tai vastaava kopio? Onko koreaparts.ee tuttu?
Kaikesta huolimatta, kysy Rakennuskoneen Pirkkalan varaosista, mikä olisi edullisin vaihtoehto tuohon.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Kaivurit
Jonkun olen kuullut moittivan myös Cat ja NH orggis
Varaosahintoja,
Doosanin varaosat mielletään edullisiksi,
Hitachiin ja Kobelcoon ei kuulema tarvi niin
Ei kukaan tiiä.

tere. fh 130.3 ollut 8vuotta ainut alkuperäisvaraosana  on ollut kääntömoottorin jalusta 900eur  muuten tarvikeosaa yms letkuja mm tiivisteet ja ketjut.
Meillä vaihdettiin koko kääntömoottori vuosia sitten. Olikohan pari kolme tonnia. Alkoiko kääntö temppuilemaan? Meillä muistaakseni valui itsekseni. Ei tarkemmin etsitty vikaa vaan vaihdettiin tuo koko kääntömoottori. Tietäisi vain jatkoa ajatellen. Kiinnostaisi kyllä kovasti uusia konetta lyhytperäiseen malliin. Voisi olla tuollainen hitachi myynnissä. Aloittajan kysymys kyllä kiinnostaisi myös josko sitä uudempaa konetta ajattelisi.

Mulla toissa syksynä murtui kääntömoottorin laippa, se johon moottori pultataan kiinni. Heilui koko paketti laippoineen, onneksi satuin huomaamaan ku ahtaassa paikassa kuormaa tein. Teetin konepajalla uuden, mutta tulihan tuo hintoihinsa vaihdattaa, purkaa piti aika paljon ja siivota hitsausta varten. Kone FH150, mutta eiköhän rakenne suht sama. Lohduttavaa kuulla, että muillakin ongemia noilla nurkin :D

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5142
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Kaivurit
Jonkun olen kuullut moittivan myös Cat ja NH orggis
Varaosahintoja,
Doosanin varaosat mielletään edullisiksi,
Hitachiin ja Kobelcoon ei kuulema tarvi niin
Ei kukaan tiiä.

tere. fh 130.3 ollut 8vuotta ainut alkuperäisvaraosana  on ollut kääntömoottorin jalusta 900eur  muuten tarvikeosaa yms letkuja mm tiivisteet ja ketjut.
Meillä vaihdettiin koko kääntömoottori vuosia sitten. Olikohan pari kolme tonnia. Alkoiko kääntö temppuilemaan? Meillä muistaakseni valui itsekseni. Ei tarkemmin etsitty vikaa vaan vaihdettiin tuo koko kääntömoottori. Tietäisi vain jatkoa ajatellen. Kiinnostaisi kyllä kovasti uusia konetta lyhytperäiseen malliin. Voisi olla tuollainen hitachi myynnissä. Aloittajan kysymys kyllä kiinnostaisi myös josko sitä uudempaa konetta ajattelisi.

Mulla toissa syksynä murtui kääntömoottorin laippa, se johon moottori pultataan kiinni. Heilui koko paketti laippoineen, onneksi satuin huomaamaan ku ahtaassa paikassa kuormaa tein. Teetin konepajalla uuden, mutta tulihan tuo hintoihinsa vaihdattaa, purkaa piti aika paljon ja siivota hitsausta varten. Kone FH150, mutta eiköhän rakenne suht sama. Lohduttavaa kuulla, että muillakin ongemia noilla nurkin :D
Eikös tuo ole tunnetusti hitachin heikoin kohta samoin kuin koko kääntöä on luonnehdittu voimattomaksi.
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Kaivurit
Kaikissa jotain. Pillarin mä kuulin yhdestä yleishuoltoliikeestä että ne ovat oma maailma ja osien saatavuus ja hinta kun wihuri välissä. Miten kobelkon huolto nykyään kun kesko ei ole siinä enää? Volvon huolto toimii, hinta sen mukainen. Daetekki tai mikä se nyt on, ainakin täällä olen kuullut osaavista ihmisistä. Komatsun varaosa ja huolto, ai mikä kone se on? En ole ikinä kuulukaan? Täytyis tutustua lähemmin.

Joku näistä isoista brändeistä, niin harakiriosien saatavuus taattua. Onko vielä esm, hitachi ja daevoossa ne oudot laippaliitokset jolla ei joka hydraulikakaupasta löydy?

Trivia

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 154
Vs: Kaivurit
Varaosia kuten laakereita ja moottoreita saa edullisesti kiinasta. Esim. 12 tonnisen hitachin kääntölaakeri eli tuttavallisemmin slew bearing kiinasta helsinkiin 1500 euroa. Ajomoottori pienempään koneeseen tonnin. Kestänyt toistaiseksi 500 tuntia moitteetta.

Vaikka pitäisi lopulta tuplasti tiheämmin vaihtaa, niin maksaa hintaerolla alkuperäiseen aika monet vaihtotyöt vaikka vieraalla teettäisi.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kaivurit
Hakusessa 19-vuotiaan 5,5tn Deawon korvaajaksi n. 5-10 vuotta vanha 8-9tn kone ja voi olla että valinta osuu Doosaniin, siihen saa osia kotimaasta ja maailmalta vaikka Esoon baarin tietotoimiston mukaan ihan p*skoja koneita. Edellinen "isompi kone" oli Volso ECR88 mutta ohjaamon tuuletus oli kurja kun oli vain sisäkierto lämmitykselle ja ilmastoinnille, aja siinä sitten vesisateessa kun joku ikkuna on oltava auki että ilma edes hiukan vaihtuisi. Ei uskoisi että Volvon koneesta tuommoinenkin suunnittelun kukkanen löytyy vai oliko joku Englannin erikoishalpisversio kyseessä?
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.