Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koko maa asuttuna  (Luettu 17528 kertaa)

Syyllinen

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Never Trust a Hippy
Vs: Koko maa asuttuna
Ok,

voisiko joku tähän keskusteluun kertoa mulle, miten maaseutu maksaa kauunkilaisen elämäntavan? Vastaus mielellään hyvin perusteltuna. Kiitos.
Ilman maaseutua ei olisi lainkaan "kaupunkilaista elämäntapaa". Kaupunkilaiset samoilisivat metsissä etsien ravintoa keräilijä-metsästäjinä.
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Ok,

voisiko joku tähän keskusteluun kertoa mulle, miten maaseutu maksaa kauunkilaisen elämäntavan? Vastaus mielellään hyvin perusteltuna. Kiitos.
Ilman maaseutua ei olisi lainkaan "kaupunkilaista elämäntapaa". Kaupunkilaiset samoilisivat metsissä etsien ravintoa keräilijä-metsästäjinä.

Toisaalta. Kaupunkilaiset ostavat sen ruoan ja antavat sitten maalaisille mahdollisuuden tuottaa ruokaa vaikka 10 000 kertaa yli oman tarpeensa.

Jos kaupunkilaiset alkaisivat itse keräämän ruokansa metsistä, niin ei meillä olisi enää mitään virkaa. Paitsi ehkä se että pellot pitäisi istuttaa puille
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

alpo10

• Vieras
koska perustuslaissa on sellainen pykälä, että jokainen voi valita vapaasti asuinpaikkansa. Lisäksi ketään ei saa syrjiä tai asettaa muita huonompaan asemaan. Raha on perustuslakia alempi peruste esimerkiksi rajoittaa jonkun palvelun saatavuutta... näin lausui perustuslakivaliokunta sotelain käsittelyn yhteydessä. Perustuslaillisiin oikeuksiin kuuluu riittävä rahoitus, jonka riittävyyttä valiokunta epäili lausunnossaan. Suomeksi sanottuna on ihan p a s k a n hailee mitä maan asuttuna pitäminen maksaisi ja olisiko meillä tähän varaa... sitten kun velkarahaa ei enää saa mistään niin asiaa pitää ehkä tarkastella uudestaan.
Perustuslaki ja perustuslailliset oikeudet, ***** mitä paskaa. Perustuslain rivienvälistä luettavissa olevassa lisäpykälässä oletetaan, että jokainen joka asettuu asumaan hevonperseeseen, ymmärtää (on rittävän fiksu ymmärtämään) asettuvansa asumaan hevonperseeseen ja sen, mitä tarkoittaa kun asutaan hevonperseessä.

Jos joku tahtoo asua hevonperseessä, niin asukoon, se on hänen perustuslaillinen oikeutensa. Mutta onko mun perustuslaillinen velvollisuus maksaa kun jampalla ei ole siellä duunia ja se masentuu ja alkoholisoituu kaikkien sosiaalisten verkostojen puutteetteesta ja muutakin puutetta ilmenee, enkä nyt tarkoita B- vitamiininpuutosta. Ei ole.

Perustuslaillisesti kansalaisella on velvollisuus elättää itsensä, jos se hevonperseen kuusessa onnistuu ja yksilö on onnellinen, niin loistavaa. Mutta ei kenenkään muun sitä onnellisuutta tarvitse hänelle sinne tuoda. Jos terkkariin on vähän pidempi matka, niin sitten sinne on, jos duunia ei ole, niin sitten ei ole. Perustuslaillinen oikeus on myös muuttaa maan sisäisesti tai ulkomaille. Jos mummo ei kykene huolehtimaan itsestään tai lähistöllä ei ole huolehtijoita, mutta silti tahtoo asua isävainaan rakentamassa korpimökissä, niin se on tosi söpön kuuloista, mutta ihan silkkaa tyhmyyttä.
ajatus tästä ei ole omani, vaan sote-lausunnossa perustuslakivaliokunta edellytti tämän sotepalvelun rahoituslakiin muutoksia eli varmistamaan että raha riittää palvelujen tuottamiseen kaikkialla. Aikaisemmin perustuslakivaliokunta on vain tarkastanut ettei lakiluonnokset ole perustuslain vastaisia tai ristiriidassa sen kanssa... näin tämä maailma muuttuu. Palvelut turvataan maksoi, mitä maksoi :)

Syyllinen

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Never Trust a Hippy
Ok,

Toisaalta. Kaupunkilaiset ostavat sen ruoan ja antavat sitten maalaisille mahdollisuuden tuottaa ruokaa vaikka 10 000 kertaa yli oman tarpeensa.

Jos kaupunkilaiset alkaisivat itse keräämän ruokansa metsistä, niin ei meillä olisi enää mitään virkaa. Paitsi ehkä se että pellot pitäisi istuttaa puille
Kaupunkilaiset eivät pysty mitenkään keräämään metsistä ruokaansa. Harva maaseudulla asuvakaan kykenee.

Kaupunkilainen taantuisi keräilytalouden harjoittajana noin 8000 vuoden takaiselle tasolle, kun taas maaseudulla asuva vain ehkä 100 - 200 vuoden takaiselle tasolle luopuessaan nykyisistä mukavuuksista.
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
Ok,

Kaupunkilaiset eivät pysty mitenkään keräämään metsistä ruokaansa. Harva maaseudulla asuvakaan kykenee.

Kaupunkilainen taantuisi keräilytalouden harjoittajana noin 8000 vuoden takaiselle tasolle, kun taas maaseudulla asuva vain ehkä 100 - 200 vuoden takaiselle tasolle luopuessaan nykyisistä mukavuuksista.
Sä oot niin pihalla...

Samaan aikaan puhutaan asumistuista ja metsästäjä-keräilijäihmisestä.
Nothing is Something Worth Doing

Syyllinen

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Never Trust a Hippy
Ok,

Sä oot niin pihalla...

Samaan aikaan puhutaan asumistuista ja metsästäjä-keräilijäihmisestä.
Harmillista, että vastaukseni ei tyydyttänyt sammakkogrillin pitäjää.
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

Jätkä

• Vieras
Ok,

Jos minä haluan ostaa sen 64000 €auton, niin joudun myymään metsää reilulla 100 000€, niin pääoma verojen jälkeen jää 66 000€.
Autosta maksan autoveroa n 14800€ ja alvia  hieman alle 10000€.
Eli kerralla on tullut maksettua hieman vajaa 60 000€ veroja että saa auton alle. ja en edes laskenut mukaan välillisiä verotuottoja valtiolle mitä puunkorjuu ja metsäteollisuus joutuu maksamaan, kun halusin ostaa auton.

Kyllä me maaseudunkin ihmiset joudumme maksamaan ne verot ansio ja pääomatuloista ja arvonlisä ja valmiste ym. verot. Metsää ei taida olla kaupungissa kovin paljoa ja saamme kuulla että maalaiset omistavat metsät.
Helposti, etenkin Helsinkiläiseltä unohtuu että se valtion työntekijä saa palkkansa valtiolta ja maksaa kunnallisveronsa usein sinne Helsinkiin. Ostoillaan tukee paikallista yrittäjää, Mutta harva mustaa paljonko se työpaikka eli se kiinteistö maksaa valtiolle.
Nyt on puhetta että valtio siirtää Kriisinhallintokeskuksen Kuopista Helsinkiin, mutta siitä on osattu olla aika hyvin vaiti että kiinteistökustannukset nousevat enemmän, mitä näitten tulevien Helsingin työtekijöitten palkkakustannukset tekevät yhteensä.
Se on iso läjä euroja, mitä valtion kiinteistöt tulee vuodessa maksamaan, että saa sille Helsinkiläiselle sen paremmin palkatun työpaikan antaa. "
Helsingissä oli 2015 jo 31,5 prosenttia valtion kaikista työpaikoista, vaikka Helsingin osuus Suomen väestöstä on vain 11,5 prosenttia. Vielä seitsemän vuotta sitten valtion työpaikoista Helsinkiin oli keskittynyt alle 30 prosenttia.

Uudellamaalla on 40,7 prosenttia valtion palkollisista, vaikka siellä asuu vain 29,7 prosenttia suomalaisista. Luvut selviävät alueellistamisen koordinaatioryhmän raportista (KSML 15.3.)."

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ok,

Jos minä haluan ostaa sen 64000 €auton, niin joudun myymään metsää reilulla 100 000€, niin pääoma verojen jälkeen jää 66 000€.
Autosta maksan autoveroa n 14800€ ja alvia  hieman alle 10000€.
Eli kerralla on tullut maksettua hieman vajaa 60 000€ veroja että saa auton alle. ja en edes laskenut mukaan välillisiä verotuottoja valtiolle mitä puunkorjuu ja metsäteollisuus joutuu maksamaan, kun halusin ostaa auton.

Useimmat maksaa puunmyyntiveroja paljon vähemmän. Kepu kehitti monet porsaanreiät. Käytä niitä.

Jätkä

• Vieras
Meinaatko että siinä säästöä tulee, jos ja  kun joka vuosi puljaa varausten ja vähennysten kanssa noin pienen kaupan ollessa kysymyksessä?

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Meinaatko että siinä säästöä tulee, jos ja  kun joka vuosi puljaa varausten ja vähennysten kanssa noin pienen kaupan ollessa kysymyksessä?

Metsävähennys ja metsälahjavähennys. https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/metsa/metsavahennys/
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/metsa/metsalahjavahennys/

Arion

• Vieras
Ok,

Maaseutua kohtaa luontainen poistuma. On kehittyviä maaseutualueita 50-100000 asukkaan kaupunkien lähiaueilla. Veetin ja Eemelin kovasti mesoamat tundra-alueet jäävät yksien erakkotilojen varaan ellei matkailu tai poronpureminen tuo lisäelinmahdollisuuksia. Vapaavuori mölöttää kaupungistumisen puolesta. Tämä kaikki tapahtuu omalla painollaan itsekseen.

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ok,

Kaupungistuminen alkoi heti, kun ihmiset rupesivat viljelemään maata yli oman tarpeensa. Että Syyllinen on kyllä taas kerran hakoteillä. Ja kaikki siviilisaatiot ovat syntyneet, kun ihmisille on jäänyt muuta aikaa kuin ruuan etsiminen. Mesopotamia, Egypti, Rooma on naitä kulttuureja. Kepulainen systeemi, että kuluttajan pitäisi kaikki ansaitsemansa rahat laittaa ruokaan, on lähes venäläiseen maaorjuuteen verrattava järjestelmä.

Syyllinen

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Never Trust a Hippy
Ok,

Kaupungistuminen alkoi heti, kun ihmiset rupesivat viljelemään maata yli oman tarpeensa. Että Syyllinen on kyllä taas kerran hakoteillä. Ja kaikki siviilisaatiot ovat syntyneet, kun ihmisille on jäänyt muuta aikaa kuin ruuan etsiminen. Mesopotamia, Egypti, Rooma on naitä kulttuureja. Kepulainen systeemi, että kuluttajan pitäisi kaikki ansaitsemansa rahat laittaa ruokaan, on lähes venäläiseen maaorjuuteen verrattava järjestelmä.
Kaupungistuminen alkoi heti, kun maaseutu alkoi ruokkia kaupunkilaisia, aivan niin Sepe. Ja silloin kaupunkilaisille jäi muutakin aikaa muuhunkin kuin ruuan etsimiseen, kun maaseutu ruokki kaupunkia.

Maaseutu mahdollisti sivilisaation perustamisen.

Sepe on huolissaan ruuan kalleudesta, mutta samaan aikaan pitää naudanlihaa halpana bulkkina, jonka hintaa pitäisi nostaa, jotteivat köyhät ihmiset pystyisi sitä enää ostamaan.😁
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

kantola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ut sementem feeceris, ita metes.

Metsävähennys ja metsälahjavähennys. https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/metsa/metsavahennys/
Marginaaliryhmän vähennyksiä... vetelet taas isolla sudilla että muka kaikki hyötyisivät noista.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Marginaaliryhmän vähennyksiä... vetelet taas isolla sudilla että muka kaikki hyötyisivät noista.

No miksi luulet kaikkien risukoiden menevän hyin kaupaksi, metsävähennyspohjaksi.