Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ryöstämmekö lapsemme?  (Luettu 3050 kertaa)

härkä

  • Luomumaitoklubi
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 198
Ryöstämmekö lapsemme?
Mielestäni oikein että "eläkemiljardit" pörssissä pelatut tulee meidän ikäluokan itse ottaa vastuullemme ! Minulle ei tule mieleenkään että nostamme lastemme tulevat eläkkeet omaan taskuumme ! Tässä sen huomaa ketkä haluavat tuhlata myös lastensa elakkeet ! Eläkeiän nosto oikea päätös !

Viimeksi muokattu: 28.02.09 - klo:13:30 kirjoittanut härkä

Aulis Anttila

  • Vieras
Oikea päätös...
Mielestäni oikein että "eläkemiljardit" pörssissä pelatut tulee meidän ikäluokan itse ottaa vastuullemme ! Minulle ei tule mieleenkään että nostamme lastemme tulevat eläkkeet omaan taskuumme ! Tässä sen huomaa ketkä haluavat tuhlata myös lastensa elakkeet ! Eläkeiän nosto oikea päätös !

Se onki oikee päätös... mut sun perustelut on väärät  :o

superdexta

  • Vieras
Vs: Hienosti hoidettu devalvointi !
Mielestäni oikein että "eläkemiljardit" pörssissä pelatut tulee meidän ikäluokan itse ottaa vastuullemme ! Minulle ei tule mieleenkään että nostamme lastemme tulevat eläkkeet omaan taskuumme ! Tässä sen huomaa ketkä haluavat tuhlata myös lastensa elakkeet ! Eläkeiän nosto oikea päätös !

Ottaa vastuullemme? ???
Siis olemmeko me pelanneet jotain finanssipelejä? ::)
Mahtaa olla niin että eläkeyhtiöt paikkailee tappioitaan hallituksen avustuksella.
Hölynpölyä vannottaa kansalle jostain utopistisesta työvoimapulasta.
Uskoo noihin ken tahtoo ja siitä autuaaksi tulee.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Hienosti hoidettu devalvointi !
Mielestäni oikein että "eläkemiljardit" pörssissä pelatut tulee meidän ikäluokan itse ottaa vastuullemme ! Minulle ei tule mieleenkään että nostamme lastemme tulevat eläkkeet omaan taskuumme ! Tässä sen huomaa ketkä haluavat tuhlata myös lastensa elakkeet ! Eläkeiän nosto oikea päätös !

  Kepupellen mielestä tällä torjutaan mutakuonojen maahanmuutto :D

härkä

  • Luomumaitoklubi
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 198
Vs: Hienosti hoidettu devalvointi !
Miksi perustelu vyärä ? Onhan se selvä kun kassa on tyhjenemässä  niin ehdottomasti oikea päätös ! Yksi vaihtoehto että eläkemaksun perintä vaikka 10-20 % kiristetään . Se vain on niin että ei niitä eläke rahoja enää mistää taijota ,mitä pörssissä olemme hävinneet ! Ja niinkun sanoin en minä ainakaan halua ottaa velkaa lapsien ja lapsenlapsien nimiin !

härkä

  • Luomumaitoklubi
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 198
Vs: Ryöstämmekö lapsemme?
Mielestäni oikein että "eläkemiljardit" pörssissä pelatut tulee meidän ikäluokan itse ottaa vastuullemme ! Minulle ei tule mieleenkään että nostamme lastemme tulevat eläkkeet omaan taskuumme ! Tässä sen huomaa ketkä haluavat" tuhlata / käyttää "myös lastensa elakkeet ! Eläkeiän nosto oikea päätös ! 

Puppugeneraattori

  • Vieras
Vs: Ryöstämmekö lapsemme?
Olen härän kanssa tässä asiassa samaa mieltä. Lakkoja puuhailevat ovat tätä itsekästä heti-kaikki-mulle-nyt sukupolvea.

Tässä ei todellakan ole muita kuin huonoja vaihtoehtoja edessäpäin. Ja lakkoilut vain pahentaa muutenkin pahaa taloudellista kriisiä.

Hyvinvoinnin ajat on ohitse.
Siinä ei auta itku markkinoilla.

Puppugeneraattori

  • Vieras
Vs: Ryöstämmekö lapsemme?
Vain työnteko synnyttää hyvinvointia, jota voidaan sitten jakaa, jaettavaa ei synny, jos jo 55-60 vuotiaina lähdetään eläkkeelle.

Sitäpaitsi, nykypäivän 60-65 vuotiaat ovat keskimäärin terveempiä kuin vielä 20-30 vuotta sitten tai aikaisemmin.

Toki poikkeuksiakin  on, mutta eläkejärjestelmähän on nykyään niin hyvin räätälöity, että kenenkään ei ole pakko sairaana enää töitä tehdä vielä 65-vuotiaana

Näitä 60-vuotiaita nuoria eläkeläisiä näkee nykyisin esim. etelän lomakohteisssa tai laivaristeilyillä kännissä riehumassa, osoittaa vain, että kyllä kykenisivät aivan hyvin vielä töihin.

Kaiken kaikkiaan, kaikki järkisyyt puhuvat eläkeiän nostamisen puolesta mutta tyhmä rahavas nyt vaan haluaa pullikoida hallitusta vastaan tässä asiassa, kun ei työt maita, halutaan vaan olla muiden elätettävinä.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ryöstämmekö lapsemme?
Vain työnteko synnyttää hyvinvointia, jota voidaan sitten jakaa, jaettavaa ei synny, jos jo 55-60 vuotiaina lähdetään eläkkeelle.

Sitäpaitsi, nykypäivän 60-65 vuotiaat ovat keskimäärin terveempiä kuin vielä 20-30 vuotta sitten tai aikaisemmin.

Toki poikkeuksiakin  on, mutta eläkejärjestelmähän on nykyään niin hyvin räätälöity, että kenenkään ei ole pakko sairaana enää töitä tehdä vielä 65-vuotiaana

Näitä 60-vuotiaita nuoria eläkeläisiä näkee nykyisin esim. etelän lomakohteisssa tai laivaristeilyillä kännissä riehumassa, osoittaa vain, että kyllä kykenisivät aivan hyvin vielä töihin.

Kaiken kaikkiaan, kaikki järkisyyt puhuvat eläkeiän nostamisen puolesta mutta tyhmä rahavas nyt vaan haluaa pullikoida hallitusta vastaan tässä asiassa, kun ei työt maita, halutaan vaan olla muiden elätettävinä.

Toisaalta Lapin matkailukeskusten menestys perustuu aikapaljon siihen, että ihmisten vapaa-aika lisääntyy ja vauraus kasvaa ....
Siinä mielessä eläkeiän nostaminen on huono juttu, kun ne on töissä, niin ne ei pääse kuluttamaan niitä elinaikana säästettyjä varoja.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Ryöstämmekö lapsemme?
On todella omituista miten helpossa toimistyössä pääsee eläkkeelle aiemmin joskus kuin ryskätyötä tekevän .

n. 25 vuotta sitten meni Antti Isotalo sattumalta Antti Teollisuuden konttoriin ja näki toimihenkilöiden täyttävän lotto lappuja . Pirkula karjaisi Antti ja porukka lipesi töihin äkki kuultuaan lopuksi .

Kait on selvää ketkä eläkkeelle pääsee kulumattomana .

Saunanpolttaja

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 274
  • Nimimerkki kertoo agendan?
Vs: Ryöstämmekö lapsemme?
Vatsaus otsikon kysmysekseen: ryöstämme tai siis tällä hetkellä 45-58 syntyneet ryöstävät jos he jäävät eläkkeelle alle 65-vuotiainan tai ovat jo osa jääneetkin ja jos joku imhettelee että miksi että mehän olemme omat eläkkeemme maskaneet mutta sehän ei ole totta. Mikään ikäluokka ti ole täysimäätäisetsi omia eläkkeitään maksanut kuin osittain ja systeemi perustuu siihen että työssäkävyät maksavat suurimman osan eläkkeitsä. Nyt jos rahastoidut varat eli se pieni osa mitä on rahsatoitu sulavat pois niin tilanne muodotsuu eläkesysteemin kannalta kestämättömäski kun työssä olevien maksuosuus kasvaa.

Viimeksi muokattu: 28.02.09 - klo:15:06 kirjoittanut Saunanpolttaja

kyllitati

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: Ryöstämmekö lapsemme?
Pitää saada aikaiseksi vanhan viljelijän tuki, joka alkaisi 55 v ja jatkuisi sinne 68v.
Nuoren viljelijän tuki voitaisiin lopettaa, koska noista paikoista vanhapari on päässyt 55 vuotiaana eläkkeelle ja syö nyt kuormasta. ;D

Yli 55 vuotiaille pitäisi antaa mahdollisuus 50% hoidettu viljelemätön pelto  ja Vapautus tarkastuksista, kun ne nostaa verenpainetta ja järkyttää rasva-aineen vaihduntaa.

Nyt on porkkanan vuoro, ei tässä muuten jaksa..

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12254
  • Virolaista kiitos!
Vs: Ryöstämmekö lapsemme?
Mielestäni oikein että "eläkemiljardit" pörssissä pelatut tulee meidän ikäluokan itse ottaa vastuullemme ! Minulle ei tule mieleenkään että nostamme lastemme tulevat eläkkeet omaan taskuumme ! Tässä sen huomaa ketkä haluavat tuhlata myös lastensa elakkeet ! Eläkeiän nosto oikea päätös !
Tässä on vaan sellainen ongelma, että työnantaja ei halua väkeä pitää töissä, vaan karsii vanhempaa väkeä aina ensimmäiseksi pois. Sitten kun kaikki putket yms. on riisuttu pois, niin moni putoaa ennen eläkeikää tyhjänpäälle ja on käytännössä työttömänä. Tämä tietysti taas alentaa eläkettä. Hyvin kierolla tavalla savustetaan iäkkäämpiä ihmisiä. Onneksi on eläkeikään vielä yli 30 vuotta aikaa. Tunnen silti jonkinlaista sympatiaa niitä kohtaan joille tuli kalkkiviivoilla pari vuotta lisäaikaa.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8427
Vs: Ryöstämmekö lapsemme?
Kun tämä eläkeiän nosto alkaa purra on  maassa taas toivonmukaan työvoimapula.
Mystinen kesälaatumies

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ryöstämmekö lapsemme?
Kun tämä eläkeiän nosto alkaa purra on  maassa taas toivonmukaan työvoimapula.

Eihän se mikään ongelma ole, nostetaan eläkeikää uudestaan ....