Niin siis mistä nuo viestit tulevat ? Hankkijalta / Lantmänneniltä / Berneriltä vai Yaralta suoraan ?
Mitenkähän Yara ja keskusliikkeet jakavat asiakkaansa ? Eli tärkeimmät viljelijät saavat tarjoukset suoraan Yaralta ? Onko 20 tonnia pienin tavaralaatukohtainen määrä ? Yara varmaan rahdeissa käyttää Moverea niin kuin Hankkijakin. Siis Hankkija ja Lantmännen, sekä jotkut isommat itsenäiset kauppaliikkeet, kuten Isokarhu, myös välittävät Yaran lannoitteita, mikäs siis tässä on se systeemi.
Jos huomenissa lompsii omamyyjälle, niin ystävällisesti ohjataan takas kotiin, saitko viesti, jos et, niin ei pientilauksia toistaiseksi ?
-SS-
Berneriltä mulle tuli viesti.. mut eihän siellä mitään hintoja silloin vielä ollut. Yaran avauksesta luin somesta mut ei sielläkään vielä hintoja silloin ollut siis hankkijalla tai lantmännenillä.. tiistai aamupäivältä nämä tiedot.
Iltapäivällä oli sit kai hinnat mut ei jaksanut enää kiinnostaa kun hintataso selvisi.. odotin isompaa pudotusta
En tiedä missä vika mut aiemmin hannkijalta sekä lantmänneniltä tuli viestejä mut ei enää.. olenkohan sit jonkin markkinointikiellon antanut johonkin. Molempiin liikkeisiin olen omasta mielestäni kantanut rahaa kyllä riittävästi tässä viime vuosina ja viljojakin tullut myytyä. Mut jos tietävät siellä et olen luomupelle niin ei yritetä edes käännyttää enää
Berneriltä ei ole tullut hetkeen ostettua mitään merkittävää ja viimeisistä viljoistakin aikaa kun luomut ei kiinnosta.. mut silti viesti tuli..