Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuivuus  (Luettu 263899 kertaa)

happe

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Kuivuus
Älkää nyt viljaa sadettako. Sellaisilla ei ole rahasta pulaa. Vaihtakaa maalajia. Kevyillä mailla ei ole kuivuudesta tietoakaan.

Rockmaple

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 413
Vs: Kuivuus
Laita tulemaan, saat hiesusavea paluukuormassa.

Harvat oraat näkyvät jo kellastuvan, kato on täydellinen.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Kuivuus
Viljat menee piloille, sitä minä olen yrittänyt selittää, että se homma pitää sisällään valtavan riskin.
Nurmet kasvaa nytkin koska lunta oli älyttömästi ja maassa siten kosteutta. Niukaksi sato kuitenkin jää mutta riittävästi tulee kun on alaakin mitä keräillä.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

happe

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Kuivuus
Viljat menee piloille, sitä minä olen yrittänyt selittää, että se homma pitää sisällään valtavan riskin.
Nurmet kasvaa nytkin koska lunta oli älyttömästi ja maassa siten kosteutta. Niukaksi sato kuitenkin jää mutta riittävästi tulee kun on alaakin mitä keräillä.

Mikään mihkään pilalle mee. Eikö se vilja sitten kasva lumessa yhtä hyvin kuin nurmi?

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 968
  • LOS KANTTURAS
Vs: Kuivuus
Nyt on kriisi, me kuollaan tänne!
On ollut kriisi jo kymmeniä vuosia,ja kaikki ovat joko kuolleet tai kuolemassa🤔
Minusta tuntuu että nyt on niin kuivaa ettei tuu kriisistäkään mitään🤓
AkkuPENSASLEIKKURI😬

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kuivuus
Joskus kasarilla oli joku vuosi kun kylvettiin ja puitiin samalla poudalla, sato jäi n. neljään tonniin/ha. Toi olis ihan optimi nytkin kun kuivauskustannus olisi mitätön.

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kuivuus
Joskus kasarilla oli joku vuosi kun kylvettiin ja puitiin samalla poudalla, sato jäi n. neljään tonniin/ha. Toi olis ihan optimi nytkin kun kuivauskustannus olisi mitätön.
Pahnojen kanssa neljään tonniinko ? Savimailla on turha odottaa kuivana vuotena tommosia .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Kuivuus
 Suomea on pidetty ilmastonmuutoksen voittajana kun meillä vettä riittää. Piisaa piisaa jos sataa.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Huono ihminen

  • Vieras
Vs: Kuivuus
Suomea on pidetty ilmastonmuutoksen voittajana kun meillä vettä riittää. Piisaa piisaa jos sataa.

Salaojien kokoojaputkien päät jos olisi tukkinut toukokuun alussa, niin olisko se auttanut? Se mikä kuivatta pellot, voi pitää niitä myös kosteampina kauemmin, kun laitetan salaojat toimimaan ikäänkuin  "toisteppäin"

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: Kuivuus
Viljat menee piloille, sitä minä olen yrittänyt selittää, että se homma pitää sisällään valtavan riskin.
Nurmet kasvaa nytkin koska lunta oli älyttömästi ja maassa siten kosteutta. Niukaksi sato kuitenkin jää mutta riittävästi tulee kun on alaakin mitä keräillä.

Mikään mihkään pilalle mee. Eikö se vilja sitten kasva lumessa yhtä hyvin kuin nurmi?
Kasvavat samanlailla.Ei juuri kuivuusvaurioita ole vielä,johtunee maalajista.Kk alkaa olla viimeisistä sateista.Viime syksyn liejukot ovat kovettuneet betoniksi.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kuivuus
Joskus kasarilla oli joku vuosi kun kylvettiin ja puitiin samalla poudalla, sato jäi n. neljään tonniin/ha. Toi olis ihan optimi nytkin kun kuivauskustannus olisi mitätön.
Pahnojen kanssa neljään tonniinko ? Savimailla on turha odottaa kuivana vuotena tommosia .

Mulla onkin hienoa hietaa. Savimaat ovat aina ihan hanurista.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1561
Vs: Kuivuus
Joskus kasarilla oli joku vuosi kun kylvettiin ja puitiin samalla poudalla, sato jäi n. neljään tonniin/ha. Toi olis ihan optimi nytkin kun kuivauskustannus olisi mitätön.
Pahnojen kanssa neljään tonniinko ? Savimailla on turha odottaa kuivana vuotena tommosia .

Mulla onkin hienoa hietaa. Savimaat ovat aina ihan hanurista.

M.O.T

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Kuivuus
Mulla onkin hienoa hietaa. Savimaat ovat aina ihan hanurista.

Hiedat helpottavat elämää kummasti. Tänä vuonna näkyy maakunnassa todella hyvin missä kohtaa pellolla vaihtuu maalaji tai missä kohtaa alkaa helteessä ennen muokkausta kovaksi ja kuivaksi paahtunut kohta. Eikä savi nyt sentään ihan hanurista ole ainakaan sitten kun siihen alkaa tottumaan ja uskoo ettei savesta kannata tehdä lohkareita syksyllä eikä kevällä märkänä muotoile siitä tiiliskiven palasia...

Forgiven

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
Vs: Kuivuus
Juu, ei ole toukokuussa satanut, ukkosetkin kiersi, milliäkään ei pudonnut...
...sinänsä ei kyllä mitenkään erityisen pahalta vielä näytä missään...

Suomea on pidetty ilmastonmuutoksen voittajana kun meillä vettä riittää. Piisaa piisaa jos sataa.

Salaojien kokoojaputkien päät jos olisi tukkinut toukokuun alussa, niin olisko se auttanut? Se mikä kuivatta pellot, voi pitää niitä myös kosteampina kauemmin, kun laitetan salaojat toimimaan ikäänkuin  "toisteppäin"

Koska syystä tahi toisesta järven pinta ei laske vaan päisteet pitäisi edelleen kyntää toinen pyörä järvessä, ne salaojienkin päät taitavat yhä olla pitkälti veden alla, toimisikohan ne toisaan toisinpäin...

Optimistina kun ajattelee niin hyvä että tuli lähdettyä liikkeelle siinä 'pieni tiivistymis riski' kohdassa, viime vuonna kun loppui vuosi kesken niin vauhdilla liikkeelle ja saivat ainakin alkuun vähän reippaamman kosteuden...

Ja sain yhden iki LHP kynnettyä ylös eilen niin että vain kerran upposi oikea takarengas akselia myöden... viimevuonna ko lohkolla oli lätäköt vuoden läpi...

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Kuivuus
Paalausta harrastavalle muuttuvat kulut jäänee mukavan alhaiseksi kun nurmisato jäänee ainakin täällä päin tosi pieneksi keskimäärin. Nurmet alkaa olla laitumella aika lailla huonon näköisiä... Viljan oraat alkaa ottaa turpaan kovasti kun hellettä ja tuuleekin koko ajan ihan pirun paljon. Ja pitkässä ennusteessa olleet sateetkin näytti poistuneen. Lietettä piti ajaa nurmille ensimmäisen sadon jälkeen, mutta jos jatkuu näin kuivana niin pitää miettiä kuinka toimia ettei tule enemmän vahinkoa kuin hyötyä.