Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rengastöitä  (Luettu 31961 kertaa)

Mr. M

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 240
Vs: Rengastöitä
Tylpän puukiilan avulla hakattu iänkaiken. Joskus lähtee helpommin, yleensä tulee hiki. Jos pelkkä paikkaus, niin ulkoreuna irti ja palkinpätkillä sen verran rakoa renkaankauluksen ja vanteen väliin että sopii vetämään sisäkumin esiin. Tietenkin rengas paikoillaan.

Syksyllä vaihdoin harrastusmielessä kolmeen 40 vuotta vanhaan kuorma-auton renkaaseen uudemmat kumit. 60cm raudat meinas käydä lyhyiksi.

Suurin ongelma rengastöissä on kunnollisten rengasrautojen puute. Uusia ei kannata ostaa, kus sillä rahalla ajaa jo useamman mutkan Vianorilla.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Rengastöitä
Toissa kesänä yhden pikkukärryn opel kuormaauton 16" kumit oli loppu. Lukkovanne ja vianorin lavalta otin 205 60x16 tjs ja uudet sisärenkaat sivuventiilillä virosta. hyvä tuli.

Ja viel kerran, tapauiskohtaisesti, yleisesti, jostain syystä illalla kun piti mennä yöllä auraamaan, tuokotoiden aikaan mieluiten siinä kolmenaikaan lauantaina renkaita on päästänyt ilmat ulos. Takaset helppot otta kumi irti, vain toinen kylki ja sisärengas ulos. Pikkujuttu vs se että otat irti se rengas, pitää viedä, ja jos vielä pe iltana, odotat manantahin asti, sitten vianorilla on kaks puukenkä penaa jossa kaikkiin 7 akseleihin vaihdetaan kumit. ne vierittää renkaan sisään ja kirjoitaa puhnr kylkeen, menit kotiin, ne soitta tiistaina just ennen sulkemisaikaa ei ollut aikaa hakea se ennen keskiviikkoa. Meni äkkiä että traktori oli käyttökelvoton 5 päivää. Vaikka maksoi vain 20 se paikkaus. Oliko se halpaa? Monast off season traktorit vou olla viikoja että niitä ei käytetä, mutta rengasviat tulee kun niitä käytetään.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Rengastöitä
Minun omatoimiset rengatyöt alkoi, kun paikallinen rengasliike olis ottanut sataeuroisen jo päällirenkaan irrottamisesta 34" vanteelta. Eikähän se suurin syy edes ole tuo rengastyön hinta, vaan kokonaisajankulu. Monesti olen paikannut kahteen tuntiin traktorin etusen tai kärrinrenkaan vaikka olis ollut miten hankala tapaus.

Useimmiten rengasraudoiksi riittää ihan semmoset IKH:n n. 60 senttiset mallit. Jos ei meinaa onnistua, on tekniikka väärä tai voidetta liian vähän. Ladan rengasraudat on pallorenkaille yms hieman liian hentoiset, vaikkakin erittäin hyvän malliset muuten.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Rengastöitä
Melko kova hinta rengashommasta, mut todellakin monesti on tarve saada se peli ajokuntoon ja jos taito riittää niin ei tuo rengashomma ole mikään ylivoimainen.Autonrenkaat sitten oma lukunsa .

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Rengastöitä
Teillä tuntuuolevan suurin osa renkaista sisäkummillisiä.
Mulla ei vissiin ole kun pikku raktoris ja jossain 80luvun peräkärrys semmosia. Loput on tubelexseja helpompi paikata. Jos isompi reikä tulee niin sitte täytyy paisteleen mennä.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8699
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Rengastöitä
Siis eikö kenelläkään ole omaa rengaskonetta?   ::) ::)
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Mr. M

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 240
Vs: Rengastöitä
Tubeleksiahan ne pääasiassa on. En tosiaan itsekään yleensä tee rengashommia kuin satunnaiset paikkaukset. Joskus sattuu useampi vuodessa.

Paikkausnesteellä korjasin kokeeksi paalaimen renkaan ja ilmat on pysynyt jo vuosikausia.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Rengastöitä
Täytyi oikein kuiteista tarkistaa, mutta taannoin vein rengasliikkeeseen pari kappaletta 16.9R38 renkaita, joihin olin hommannut muualta käytetyt kumit. Kahden renkaan vaihto maksoi 40e. Mun mielestäni sellainen hintataso, että ei voi edes harrastuksella perustella, miksi alkaisi itse vänkäämään renkaiden kanssa.
Siihen laskee esim. mulla 20km rengas liikkeeseen,niin aikaa menee odotteluineen se 2tuntia kumminki.Samassa ajassa laittaa ne renkaat omassakin pajassa.Eikä sillätahdilla tule edes hiki.

Sun on rahat loppu?

Astianpesukonetta korjataan epätoivoisesti itte ja renkaita väännellään kotikonstein.

Myyt parit moommakummit tänne varsinaiseen Suomeen taas ni saat sen 40euron päälle väännön siellä etärengasliikkeessä... 🤣🤣
;D ;D ;D
Mä en kyllä ymmärrä koska nuukuus muuttui paheeksi. :o
Onneksi kuitenkin harvasta on esikuvaksi 8)

Tuossa rengashommassa sun kohdalla käyttäisin termiä idiotismi.... 🤣

Helvetin Taneli... 🤣🤣🤣🤣
Siis vaihdatko sä traktoreihin moottoriöljyt itte?Nekin vois vaihdattaa liikkees,maksais työn osalta varmaan 20.
Pistäkkö rikkinäiset polttimot itte vai liikkees?Ei varmaankaan maksa paljoa liikkees.

Helvetin Urpo....

Oikeesti sun rengasjuttu on ku jostakin v itun vitsikirjasta.

Aikuinen jussipaitanen sähkösaapas tumpeloi itte traktorin renkaat vanteelle ku ne saa viskipullon hinnalla liikkeessä.

Ja jos sun mielestä öljynvaihto tai polttimon vaihto on sama juttu ku äheltää traktorinrenkaan kanssa kotona ni oot kyllä UrpoTaneli Keijola...

🤣🤣🤣
Tos muuten oli pieni kompa.Sähköiseen huoltokirjaan ei pysty itte lisäileen huoltoja,eikä intelligent lighting systeemiin mitään polttimoita vaihdella.

4630

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: Rengastöitä
Ne rengashommat on ku ketjujen laitto, ensimäinen meni tosta noin, toisen kansaa ei taho vaan tulla mitään tai toistepäin,

Laitaatko vai latitatatko ketjut foortiin, skn?

Et oo sääkään tosissas???

Ketjut menee päälle 15-minuutissa, ei oo kyllä renkaanvaihdon kansa mitään tekemistä. 🤣
https://youtu.be/_xgJ0WQMW8M
https://youtu.be/9GI0C8P2kbc
Ei tossakaan varttia saa kulumaan😊

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Rengastöitä
Koivukiiloilla meilläkin on renkaat irroiteltu aiemmin vanteelta, mutta tuli yksi tosi tiukka tapaus vastaan ja keksittiin parempi konsti. Trukkipiikit sopivalle leveydelle siten että piikit on molemmin puolin lähellä vannetta jaa siitä painetaan menemään järkevällä voimalla. Tällä konstilla rengas ei vielä tipu vanteelta, mutta sitten käytetään koivukiiloja. Vaatii huomattavan paljon vähemmän käsillä tekemistä.

Välillä on tullut käytettyä rengasta tohtorilla, mutta pääosin rengashommat on tehty ite.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Rengastöitä
Tulee kyl aikapaljo kaikkee remonttia tehtyy itte jopa jotain vaihteisto remppaaki räpelletty. Ja metalli hommia jonninverran. Mutta täytyy kyllä tunnustaa että renkashommat mieluummin jätän muille.

Toki olen kokeillu juurikin kaivurilla sen kummin irrotusta siittä vanteesta. Ja onnistuu ilman hikeä mutta silti lienen sitte pullakäsi.

Nii juu ne ketjut😂 on sitte yks vitt.u saada tiukaspysyyn.
Et siin on toinen pullakäsi syndrooma mulla.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

navettapiika

  • Vieras
Vs: Rengastöitä
Minäkin selviän rengashommista. Joku nostaa sen kyytiin ja sitten ajan sellaisen firman pihaan, missä taas joku ottaa kyydistä ja palauttaa takaisin ehjättynä, minä menen toimistolle ja vähän vilautan sitä muovistaläpyskää rahapussista ja taas mennään. Ongelma ratkaistu. Jos äheltää ja tuskastua haluaa, niin sen voi tehdä jossain muussa hommassa.

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: Rengastöitä
Täytyi oikein kuiteista tarkistaa, mutta taannoin vein rengasliikkeeseen pari kappaletta 16.9R38 renkaita, joihin olin hommannut muualta käytetyt kumit. Kahden renkaan vaihto maksoi 40e. Mun mielestäni sellainen hintataso, että ei voi edes harrastuksella perustella, miksi alkaisi itse vänkäämään renkaiden kanssa.
Siihen laskee esim. mulla 20km rengas liikkeeseen,niin aikaa menee odotteluineen se 2tuntia kumminki.Samassa ajassa laittaa ne renkaat omassakin pajassa.Eikä sillätahdilla tule edes hiki.

Sun on rahat loppu?

Astianpesukonetta korjataan epätoivoisesti itte ja renkaita väännellään kotikonstein.

Myyt parit moommakummit tänne varsinaiseen Suomeen taas ni saat sen 40euron päälle väännön siellä etärengasliikkeessä... 🤣🤣
;D ;D ;D
Mä en kyllä ymmärrä koska nuukuus muuttui paheeksi. :o
Onneksi kuitenkin harvasta on esikuvaksi 8)

Tuossa rengashommassa sun kohdalla käyttäisin termiä idiotismi.... 🤣


Helvetin Taneli... 🤣🤣🤣🤣
Siis vaihdatko sä traktoreihin moottoriöljyt itte?Nekin vois vaihdattaa liikkees,maksais työn osalta varmaan 20.
Pistäkkö rikkinäiset polttimot itte vai liikkees?Ei varmaankaan maksa paljoa liikkees.

Helvetin Urpo....

Kuka ny traktoria tarttee,voihan sitä käyttää urakoitsijaa ja makoilee itte vaan uuninpankolla...Urpot :D :D

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Rengastöitä
Minäkin selviän rengashommista. Joku nostaa sen kyytiin ja sitten ajan sellaisen firman pihaan, missä taas joku ottaa kyydistä ja palauttaa takaisin ehjättynä, minä menen toimistolle ja vähän vilautan sitä muovistaläpyskää rahapussista ja taas mennään. Ongelma ratkaistu. Jos äheltää ja tuskastua haluaa, niin sen voi tehdä jossain muussa hommassa.

Joskus vaan sattuu olemaan se rengas lytyssä sunnuntaina tms. sellaisena aikana jolloin ei rengastohtoria ole saatavilla. Pariin otteeseen on käynyt siten että renkaan olen vienyt tohtoroitavaksi ja on ollut just sesonki rengasliikkeessä. Eipä ole ollut kiireellisyyslistalla ihan kärkipäässä... Normaalisti esim. normaali takarenkaan paikkaus ottaa aikaa pari tuntia amatööriltä ilman mitään erikoisia rengastyökaluja. Ei siinä välttämättä millekään hirveälle tuntipalkalle pääse, mutta joskus on vaan tärkeää saada kone ajoon mahdollisimman pian. Noita renkaanpaikkaisaineitakin kannattaa  kokeilla. http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?t=7105

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Rengastöitä