Joo tuli huutokaupasta ostettua Juko HT3000 takapyöräkone, siinä ei ole optiseed vaihteistoille ollenkaan tyhjennystulppaa öljylle, 0,5 litraa menee aapisen mukaan. N25 aparaatissa on optiseedissä täyttö-ja tyhjäystulppa.
Vissiin joku imuöljynvaihtolaite hommattava..
Jos on tarkistustulppa kyljessä, voihan sen kaataa sieltä kautta pois. Ohjekirjassa todetaan, että läpi menevät M8 pultit auki ja kallistamalla kyljessä olevasta reiästä. SAE 90. Kiinnittämisestä sanovat "Optiseedin kuorien lävitse menevät ruuvit (M8) pitää kiristää varovasti. Oikea kiristysmomentti on 1 kpm - 10 Nm"
-SS-
Sitten jos ja kun olet öljyn vaihtanut niin kai kerrot miten ja millä laitteella sait öljyn ulos ja uuden takaisin sekä kuinka kauan siihen meni. Tarkistustulpan reikä ei ole mitenkään turhan suuri öljyn takaisin saamiseksi vaikka öljy olisi hyvin juoksevaa.
Hm, Jos hiiappinosturilla nostaisi koneen sivuttain pystyyn ja sillai vaihtaisi ellei ota irti sitä lootaa.. Kuinka se muuten lähtee? Ei löytyny ohjekirjasta kun sain vanhemman sivupyöräkoneen aapisen. Taidanpa vaan tippakannulla pumpata optiseed-lootaan uutta öljyä tilalle, kaipa se jotenkin vaihtuu kun ylitursuavat astiaan valuttaa. Ei kovin paljon ajetun näköinen, vantaissa vielä kärkeä riittää..
Joku jo noita vaihelaatikonruuveja käännelly, hieman pyörähtäneen näköisiä toisesta päästä.