Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tallinna-tunneli  (Luettu 11942 kertaa)

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8713
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Tallinna-tunneli
Mitäs väliä budjetissa pysymisessä, jos maksajana yksityinen taho.

Tallinnassa vajaa 500 000 asukasta, koko Viro 300 kilometrin säteellä 1,3 miljoonaa ihmistä, väylä keskiseen Euroopaan aikanansa

Meillä 2-3 miljoonaa asukasta vaikutusalueella.

Pikkasen eri näkökulma kuin maailman katselu oman paskaluukun ovesta.

Pienempien erien ,esim. vilja vienti tulisi kannattavaksi, ilman vientikauppioiden satama-mafiaa.
Kontti junaan ja menoksi.
Kyllä Tukholman alue ja Ruotsi ovat paljon Tallinnaa ja Eestiä suurempi talousalue ja myös väestömäärältään suurempia.
Tunneli Turusta Tukholmaan olisi paljon Suomenlahden alitusta kannattavampi hanke.
Maan taloudellekin parempi että talouselämä ja väestö jakautuu laajemmalle kuin pelkästään kehä kolmosen sisälle.

Onhan pengertietä mantereelta Ahvenenmaalle mietitty jo ties kuinka kauan, mutta ahvenanmaalaisilta on tullut aina jyrkkä EI. Tunneli Ahvenanmaalta Ruotsiin on toki puolet lyhyempi, kuin Hesasta Tallinnaan. Uskoisin kuitenkin, että Peter on punninnut sitäkin suuntaa, mutta päätynyt kuitenkin Tallinna vaihtoehtoon.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Tallinna-tunneli
"Swecon selvitykset perustuvat siihen, että junalipun hinta olisi 36 euroa, auton vieminen junassa maksaisi 70 euroa ja rekan 450 euroa."
€urotunnelissa saa 10£ auto tai 30£ auto+  max 9 matkustajaa Englannin kanaali ali. Mitenkä nopeasti tulisi hinnantarkistus tälle Tallinnantunnelin matkalipuille?
Laivayhtiöt kuitenkin haluavat pitää asiakkaistaan kiinni. Turisti saa jo nyt eri jäsenetuna auton tai matkustajat ilmaiseksi Tallinnaan. Turisti ostaa kuitenkin laivan palveluja.
Puolalaisen rekkakuskin reitti kulkee sitämukaan, mikä on edullisempi tapa liikkua pisteen A ja B välillä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Tallinna-tunneli
Kyllä eemeliä rupeaa kohta närästämään Veetin kanssa kun kuulevat että suunnitellaan rataa Suomen halki jäämerelle.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Tallinna-tunneli
"Swecon selvitykset perustuvat siihen, että junalipun hinta olisi 36 euroa, auton vieminen junassa maksaisi 70 euroa ja rekan 450 euroa."
€urotunnelissa saa 10£ auto tai 30£ auto+  max 9 matkustajaa Englannin kanaali ali. Mitenkä nopeasti tulisi hinnantarkistus tälle Tallinnantunnelin matkalipuille?
Laivayhtiöt kuitenkin haluavat pitää asiakkaistaan kiinni. Turisti saa jo nyt eri jäsenetuna auton tai matkustajat ilmaiseksi Tallinnaan. Turisti ostaa kuitenkin laivan palveluja.
Puolalaisen rekkakuskin reitti kulkee sitämukaan, mikä on edullisempi tapa liikkua pisteen A ja B välillä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta
36 euroa junalipusta välillä Helsinki Tallinna ei ole paljoa. Tampere - Helsinki on 21 euroa.
Nothing is Something Worth Doing

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Tallinna-tunneli
"Swecon selvitykset perustuvat siihen, että junalipun hinta olisi 36 euroa, auton vieminen junassa maksaisi 70 euroa ja rekan 450 euroa."
€urotunnelissa saa 10£ auto tai 30£ auto+  max 9 matkustajaa Englannin kanaali ali. Mitenkä nopeasti tulisi hinnantarkistus tälle Tallinnantunnelin matkalipuille?
Laivayhtiöt kuitenkin haluavat pitää asiakkaistaan kiinni. Turisti saa jo nyt eri jäsenetuna auton tai matkustajat ilmaiseksi Tallinnaan. Turisti ostaa kuitenkin laivan palveluja.
Puolalaisen rekkakuskin reitti kulkee sitämukaan, mikä on edullisempi tapa liikkua pisteen A ja B välillä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta
36 euroa junalipusta välillä Helsinki Tallinna ei ole paljoa. Tampere - Helsinki on 21 euroa.

Nyt jo laivayhtiöt ajaa matkustajia käytännössä ilmaiseksi yli.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

  • Vieras
Vs: Tallinna-tunneli
"Swecon selvitykset perustuvat siihen, että junalipun hinta olisi 36 euroa, auton vieminen junassa maksaisi 70 euroa ja rekan 450 euroa."
€urotunnelissa saa 10£ auto tai 30£ auto+  max 9 matkustajaa Englannin kanaali ali. Mitenkä nopeasti tulisi hinnantarkistus tälle Tallinnantunnelin matkalipuille?
Laivayhtiöt kuitenkin haluavat pitää asiakkaistaan kiinni. Turisti saa jo nyt eri jäsenetuna auton tai matkustajat ilmaiseksi Tallinnaan. Turisti ostaa kuitenkin laivan palveluja.
Puolalaisen rekkakuskin reitti kulkee sitämukaan, mikä on edullisempi tapa liikkua pisteen A ja B välillä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta


"Tunneli maksaisi tekniikkoineen ja junineen 9–13 miljardia euroa. Puolet summasta rahoitettaisiin lainalla, joka voitaisiin maksaa lipputuloilla takaisin 35–40 vuodessa.

Toinen puolikas olisi Siipon mukaan EU:n ja valtioiden tukea, joka ei kuolettuisi vielä 40 vuoden tähtäyksellä"

Ja nyt on hintalappu noussut 20 miljardiin

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8713
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Tallinna-tunneli
"Swecon selvitykset perustuvat siihen, että junalipun hinta olisi 36 euroa, auton vieminen junassa maksaisi 70 euroa ja rekan 450 euroa."
€urotunnelissa saa 10£ auto tai 30£ auto+  max 9 matkustajaa Englannin kanaali ali. Mitenkä nopeasti tulisi hinnantarkistus tälle Tallinnantunnelin matkalipuille?
Laivayhtiöt kuitenkin haluavat pitää asiakkaistaan kiinni. Turisti saa jo nyt eri jäsenetuna auton tai matkustajat ilmaiseksi Tallinnaan. Turisti ostaa kuitenkin laivan palveluja.
Puolalaisen rekkakuskin reitti kulkee sitämukaan, mikä on edullisempi tapa liikkua pisteen A ja B välillä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta
36 euroa junalipusta välillä Helsinki Tallinna ei ole paljoa. Tampere - Helsinki on 21 euroa.

Kyllä sen verran pikakyydistä maksaa mielellään, on se laivamatka niin tylsää. Copterlinekyyti muuten maksoi 258-358 euron välillä tur-retur.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Tallinna-tunneli
"Swecon selvitykset perustuvat siihen, että junalipun hinta olisi 36 euroa, auton vieminen junassa maksaisi 70 euroa ja rekan 450 euroa."
€urotunnelissa saa 10£ auto tai 30£ auto+  max 9 matkustajaa Englannin kanaali ali. Mitenkä nopeasti tulisi hinnantarkistus tälle Tallinnantunnelin matkalipuille?
Laivayhtiöt kuitenkin haluavat pitää asiakkaistaan kiinni. Turisti saa jo nyt eri jäsenetuna auton tai matkustajat ilmaiseksi Tallinnaan. Turisti ostaa kuitenkin laivan palveluja.
Puolalaisen rekkakuskin reitti kulkee sitämukaan, mikä on edullisempi tapa liikkua pisteen A ja B välillä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta
36 euroa junalipusta välillä Helsinki Tallinna ei ole paljoa. Tampere - Helsinki on 21 euroa.

Kyllä sen verran pikakyydistä maksaa mielellään, on se laivamatka niin tylsää. Copterlinekyyti muuten maksoi 258-358 euron välillä tur-retur.
Ja junassa on sekin hyvä puoli verrattuna satamiin tai lentokenttiin, että asemat ovat valmiiksi kaupungin keskustoissa.
Nothing is Something Worth Doing

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Tallinna-tunneli
"Swecon selvitykset perustuvat siihen, että junalipun hinta olisi 36 euroa, auton vieminen junassa maksaisi 70 euroa ja rekan 450 euroa."
€urotunnelissa saa 10£ auto tai 30£ auto+  max 9 matkustajaa Englannin kanaali ali. Mitenkä nopeasti tulisi hinnantarkistus tälle Tallinnantunnelin matkalipuille?
Laivayhtiöt kuitenkin haluavat pitää asiakkaistaan kiinni. Turisti saa jo nyt eri jäsenetuna auton tai matkustajat ilmaiseksi Tallinnaan. Turisti ostaa kuitenkin laivan palveluja.
Puolalaisen rekkakuskin reitti kulkee sitämukaan, mikä on edullisempi tapa liikkua pisteen A ja B välillä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta
36 euroa junalipusta välillä Helsinki Tallinna ei ole paljoa. Tampere - Helsinki on 21 euroa.

Kyllä sen verran pikakyydistä maksaa mielellään, on se laivamatka niin tylsää. Copterlinekyyti muuten maksoi 258-358 euron välillä tur-retur.
Ja junassa on sekin hyvä puoli verrattuna satamiin tai lentokenttiin, että asemat ovat valmiiksi kaupungin keskustoissa.
Junassa meren alla on taas se huonopuoli että notta jos joku päättää räjäyttää junan meren alla uskontonsa puolesta hukkuma kuolema on varma, laivassa on edes mahdollisuus.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

KallePP

  • Vieras
Vs: Tallinna-tunneli
"Swecon selvitykset perustuvat siihen, että junalipun hinta olisi 36 euroa, auton vieminen junassa maksaisi 70 euroa ja rekan 450 euroa."
€urotunnelissa saa 10£ auto tai 30£ auto+  max 9 matkustajaa Englannin kanaali ali. Mitenkä nopeasti tulisi hinnantarkistus tälle Tallinnantunnelin matkalipuille?
Laivayhtiöt kuitenkin haluavat pitää asiakkaistaan kiinni. Turisti saa jo nyt eri jäsenetuna auton tai matkustajat ilmaiseksi Tallinnaan. Turisti ostaa kuitenkin laivan palveluja.
Puolalaisen rekkakuskin reitti kulkee sitämukaan, mikä on edullisempi tapa liikkua pisteen A ja B välillä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta
36 euroa junalipusta välillä Helsinki Tallinna ei ole paljoa. Tampere - Helsinki on 21 euroa.

Kyllä sen verran pikakyydistä maksaa mielellään, on se laivamatka niin tylsää. Copterlinekyyti muuten maksoi 258-358 euron välillä tur-retur.
Ja junassa on sekin hyvä puoli verrattuna satamiin tai lentokenttiin, että asemat ovat valmiiksi kaupungin keskustoissa.
Junassa meren alla on taas se huonopuoli että notta jos joku päättää räjäyttää junan meren alla uskontonsa puolesta hukkuma kuolema on varma, laivassa on edes mahdollisuus.
Älä vaan ikinä eksy lentokoneesen...

No mut jos koneellinen suvakkeja putoaa lentokoneen mukana,niin haitanneeko tuo kettään....

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tallinna-tunneli
Kyllä eemeliä rupeaa kohta närästämään Veetin kanssa kun kuulevat että suunnitellaan rataa Suomen halki jäämerelle.

Jaa.... eli tehdään oikopolkua etelästä sulanneelle jäämerelle.. Ja lopetetaan pohjoisten satamakaupunkien kehittäminen ?
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Tallinna-tunneli
Eipä meillä ole pohjoisia satamakaupunkeja, vain muutama "välimerellinen". :P
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Tallinna-tunneli
Kyllä eemeliä rupeaa kohta närästämään Veetin kanssa kun kuulevat että suunnitellaan rataa Suomen halki jäämerelle.

Jaa.... eli tehdään oikopolkua etelästä sulanneelle jäämerelle.. Ja lopetetaan pohjoisten satamakaupunkien kehittäminen ?

No eiköhän niitä kehitetä sitten kun tunneli täyttyy vedellä.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8713
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Tallinna-tunneli
"Swecon selvitykset perustuvat siihen, että junalipun hinta olisi 36 euroa, auton vieminen junassa maksaisi 70 euroa ja rekan 450 euroa."
€urotunnelissa saa 10£ auto tai 30£ auto+  max 9 matkustajaa Englannin kanaali ali. Mitenkä nopeasti tulisi hinnantarkistus tälle Tallinnantunnelin matkalipuille?
Laivayhtiöt kuitenkin haluavat pitää asiakkaistaan kiinni. Turisti saa jo nyt eri jäsenetuna auton tai matkustajat ilmaiseksi Tallinnaan. Turisti ostaa kuitenkin laivan palveluja.
Puolalaisen rekkakuskin reitti kulkee sitämukaan, mikä on edullisempi tapa liikkua pisteen A ja B välillä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta
36 euroa junalipusta välillä Helsinki Tallinna ei ole paljoa. Tampere - Helsinki on 21 euroa.

Kyllä sen verran pikakyydistä maksaa mielellään, on se laivamatka niin tylsää. Copterlinekyyti muuten maksoi 258-358 euron välillä tur-retur.
Ja junassa on sekin hyvä puoli verrattuna satamiin tai lentokenttiin, että asemat ovat valmiiksi kaupungin keskustoissa.

Eikä myrskyjen takia tarvitse junavuoroja perua, eikä jäätkään haittaa talvella kulkua.
Ehdoton vaatimus kuitenkin on, että junissa pitää olla ensimmäisen luokan vaunuja, ettei tarvitse matkustaa samassa vaunussa kaljasalkkuja raahavien örveltäjien kanssa.  ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Tallinna-tunneli
Norjalaiset ovat rakentamassa meille vientisatamaa. ÄngriPöörts-ukon kiinalaiset voisivat maksaa kiskot Tallinnasta Kirkkoniemeen saakka.

"Ministeri Bernerillä on isoja näkemyksiä, miten Suomen ja Euroopan liikenneverkkoa pitäisi kehittää." :P
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/artikkeli-1.224140
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.